Hoppa till innehåll

Min Låt.


Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har tagit sånglektioner :)

ok bra för dig men .... hur ska jag säga det här?

 

hmmm ok så här blir det.

 

jag njöt inte av din röst men du är säkert bättre än mig på att sjunga så ta inte illa upp fortsätt jobba på din låt så kommer den nog att bli riktigt bra till slut.

 

mvh asabrasa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmh tjejen, hoppas du inte betalt alltför mkt för de där sånglektionerna ;)

Framförandet var lite off vid tillfällen och bruset var störande, men vid vissa tillfällen mot mitten lät din röst så nasal att jag som experimental pop f*n nästan gillade det lite, men nasalt är inte precis en komplimang.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, musiken var jag inte så mycket för, men det spelar ingen roll. Alltså, det låter som sagt aningen nasalt, vad använder du för sångteknik? Jag går inte själv någon kurs eller kan sjunga, men det låter som om du kör så att säga "vanlig" sång. Som de flesta gör om de ska sjunga och inte är tränade i det. Kan man en sångteknik (overdrive till exempel) blir man mycket pricksäkrare i toner osv.

 

Jag kan ha fel, du kanske övar på någon sångteknik. Iallafall, bara fortsätt, man blir inte bättre utan att öva hur det än låter!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja fixa en ny mic och ta bort brus som vitdom sa. och försök bättra på din röst. sen om du är en tjej eller kille vet jag inte men jag blir lite osäker på vad när jag hör din röst, men ta inte illa vid. ta mer eller bättre sånglektioner och så. senare kommer det säkert bli bättre =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ELLER, så ändrar du din musikinriktning helt och kör på nasalt och experimentellt ;)

finns väl ingen mening med att experimentera med musik man inte är väldigt bra på...det är bara som att gömma sig bakom en fin genre för att man inte "kan" spela den urpsprungliga.

 

tyvärr men din låt var jättedålig. du sjunger falskt och bakrundsbeatet är jättefattigt. men jobba på, övning ger färdighet. inte mycket mer o säga. tar du dessutom sånglektioner kommer du att komma en bra bit på vägen. bra att du skapar eget, vågar uttrycka dig och visa upp det dock, ett steg i rätt riktning.

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ELLER, så ändrar du din musikinriktning helt och kör på nasalt och experimentellt ;)

finns väl ingen mening med att experimentera med musik man inte är väldigt bra på...det är bara som att gömma sig bakom en fin genre för att man inte "kan" spela den urpsprungliga.

 

tyvärr men din låt var jättedålig. du sjunger falskt och bakrundsbeatet är jättefattigt. men jobba på, övning ger färdighet. inte mycket mer o säga. tar du dessutom sånglektioner kommer du att komma en bra bit på vägen. bra att du skapar eget, vågar uttrycka dig och visa upp det dock, ett steg i rätt riktning.

 

Men om du är bra på att sjunga ett visst sätt så kan ju det området vara värt att utforska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...