Hoppa till innehåll

Plötsligt Går Allt Så Långsamt?


Nittionio

Rekommendera inlägg

Nu är det såhär, köpte en dator runt nyår, kostade 12k (bara själva dator utan skärm etc), och det är en gamer dator.

I alla fall, när jag startar internet så tar det ca 2-3 minuter för att få fram startsidan som är MSN. Dessutom, när jag ska trycka på links här på forumet t.ex så blir hela sidan freeze, jag kan inte göra något på någon minut, och sen blir allt som vanligt.

Någon som vet vad felet är? Kan inte komma på vad jag har gjort för något nyligen.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det såhär, köpte en dator runt nyår, kostade 12k (bara själva dator utan skärm etc), och det är en gamer dator.

I alla fall, när jag startar internet så tar det ca 2-3 minuter för att få fram startsidan som är MSN. Dessutom, när jag ska trycka på links här på forumet t.ex så blir hela sidan freeze, jag kan inte göra något på någon minut, och sen blir allt som vanligt.

Någon som vet vad felet är? Kan inte komma på vad jag har gjort för något nyligen.

Tacksam för svar!

Har du något antivirusskydd? Om inte har du antagligen nått virus som ligger och lurar.

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det såhär, köpte en dator runt nyår, kostade 12k (bara själva dator utan skärm etc), och det är en gamer dator.

I alla fall, när jag startar internet så tar det ca 2-3 minuter för att få fram startsidan som är MSN. Dessutom, när jag ska trycka på links här på forumet t.ex så blir hela sidan freeze, jag kan inte göra något på någon minut, och sen blir allt som vanligt.

Någon som vet vad felet är? Kan inte komma på vad jag har gjort för något nyligen.

Tacksam för svar!

Har du något antivirusskydd? Om inte har du antagligen nått virus som ligger och lurar.

 

Haha lol, facktiskt är det så att mitt virusskydd är "Out of Date", gick ut nyligen xD Trodde inte riktigt att det var något sånt, men då får ja väll köpa ett nytt, eftersom det är ett crackat virusskudd (NOD32).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Men det kanske inte är det heller men troligen är det de. Det kanske är nån här på fuska som kan nått om HijackThis som e gratis. Annars får du fråga på typ flashback eller liknande.

 

Edit: Tanka HijackThis här och ladda sedan upp en hijack scan här. Jag tror någon iaf kan det där med hur man hittar felen från en sådan scan.

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.fuska.se/forum/Innan_Du_Skriver...lp-t114040.html

 

 

 

 

För övrigt så skiljer det mycket mellan webbläsare och webbläsare.

IE, har ju ryktet om att vara trögt och värdelöst.(vilket jag och alla andra på forumet håller med om).

Om du nu har IE, så ladda ner Mozilla firefox. (länk hittar du i tråden jag länkat).

Firefox är ju enligt oss "über l33t".

 

Om detta nu inte hjälper, så rensa dina cookies, kör en runda med en diskfragmenterare.

Uppdatera ditt anti virus program samtidigt och scanna utifall att det skulle sitta ett virus som segar datorn.( stort urval av anti virus pogram finner du i länken ovanför).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla drivrutinerna. Särskillt för grafikkortet. Under en VPU recovery jag hade blev det något konstigt fel som av instalerade min nuvarande drivrutiner. Fick väldigt långsam skärm uppdatering i Firefox och IE. Fixade sig efter ett besök på AMD's sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tacksam för alla svar! Som ni antog så har jag Internet. Och som jag sa, ja kan inte öppna länkar som ni linkar, ni måste säga namnet på hemsidan. Om jag trycker på länken så blire freeze lagg som jag sa :(

Hmm vet inte vad det är, men Internet Explorer är ganska segt av sig. Skaffa Mozilla Firefox (som Raptomex också sa).

Firefox tar 2-3 sek att komma upp för mig (på Internet asså).

Och Internet Explorer tar 4-6 sek att komma upp för mig (på Internet asså).

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hadde också så på min nya dator. det gick över på 3 timmar, allt va segt att starta datorn tog mig ca 40 minuter och sen för att kunna gå in på internet var jag tvungen att vänta 10 minuter. men det gick över. bara så där.

 

och det har inget med vaför webbläsare han har, det är ngt med hans dator.

 

Tacksam för alla svar! Som ni antog så har jag Internet. Och som jag sa, ja kan inte öppna länkar som ni linkar, ni måste säga namnet på hemsidan. Om jag trycker på länken så blire freeze lagg som jag sa :(

annars grabben så tar du och ringer support för din dator ;) och frågar om råd. Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...