Hoppa till innehåll

Bästa Minnet!


Rekommendera inlägg

  • Svar 182
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Det är dock en skillnad med WotLK och TBC.

 

Visst, pre tbc var det absolut roligaste och det håller jag mig till, men det var nästan ingen PvP där. Och därför gillar jag TBC arena. WotLK = är du 80 i 1 dag har du full epic. Spelet är utformat till 5 årningar nu känns det som, vem som helst kan dra sig igenom en raid utan att göra misstag och få needs på epic gear. Man måste inte ens lotsas vara seriös anymore.

 

WotLK = Skräp imfo

Sägs ju att PvP var sååå bra innan BC, ingen resilience, pvpa 23/7 i 3 månader och få High Warlord/Grand Marshal! Härliga tider.. öh.

 

"WotLK = är du 80 i 1 dag har du full epic."

Har du något att backa upp det mer eller har du bara en grovt överdriven bild av saken? Men visst, att få epics är relativt lätt tack vare emblems och ett antal PuG vänliga raids. Än sen? Du har fortfarande bara ett fåtal försök per vecka och du är tvungen att rolla och vinna. Vilket är precis som att köra raids med en guild, fast där kan man ju nästan garantera loot om man har "sämst" gear i sloten i fråga...

 

Att Blizzard erbjuder alternativa vägar är ingenting negativt.

 

"Spelet är utformat till 5 årningar nu känns det som, vem som helst kan dra sig igenom en raid utan att göra misstag och få needs på epic gear."

Det är upp till guilden att avgöra.

Men om alla är oseriösa ungar kommer de antagligen ingenvart. Skojigt dock, vill du påstå att man inte kunde fjanta sig igenom 40 man raids förut? Hunters som gick afk med auto-shot på bossar, mages som kollade på TV medans de tryckte på Frostbolt. Seriösa tider...

 

"WotLK = Skräp imfo"

 

Tur att den allmänna åsikten säger emot din egna uppfattning om saken.

Använd inte klagomål från forumen som källa, som t ex "omfg wotlk sucks gief pre-wotlk/bc servers noaw!" trådar.

Eller som en fin sig på mmo-champion:

"Att döma vad majoriteten av spelarna tycker om spelet på forumen är som att döma ett lands folkhälsa genom att kolla i ett sjukhus."

 

Lanade med mina polare när vi slog 80 och vid kl 5.00 hade alla typ 3-6 epics
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lanade med mina polare när vi slog 80 och vid kl 5.00 hade alla typ 3-6 epics

Tror jag säkert.

Och om nu alla fick det, så var det BoEs, och kanske några från heroics?

 

I vilket fall som helst var det förmodligen inga 'bra' epics.

Men de flesta som bara ser färgen på items skiter ju i vilket "tier" itemet är.

Så man har fullt med emblem /5man heroic / 10 man Archavon epics, betyder inte att man har lyckats med något direkt.

 

Betyder dock att man har en god chans att få raida och få bättre items, vilket är POSITIVT.

 

Så sjukt att folk faktiskt klagar på att fler får uppleva raiding.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lanade med mina polare när vi slog 80 och vid kl 5.00 hade alla typ 3-6 epics

Tror jag säkert.

Och om nu alla fick det, så var det BoEs, och kanske några från heroics?

 

I vilket fall som helst var det förmodligen inga 'bra' epics.

Men de flesta som bara ser färgen på items skiter ju i vilket "tier" itemet är.

Så man har fullt med emblem /5man heroic / 10 man Archavon epics, betyder inte att man har lyckats med något direkt.

 

Betyder dock att man har en god chans att få raida och få bättre items, vilket är POSITIVT.

 

Så sjukt att folk faktiskt klagar på att fler får uppleva raiding.

 

fler får uppleva raiding = ez-mode = fler får epics = skitspel

 

Ja, TBC var femton gånger bättre än wotlk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wotlk sög, jag lägger av och börjar spela tbc priv

 

Priceless.

Lät precis likadant under BC, men då var det pre-BC som gällde.

 

Och när nästa expansion kommer vill folk tillbaka till WotLK...

 

Folk lär sig aldrig.

 

Pff, jag saknar fortfarande PRE-TBC. WOTLK och BC suger jämfört med pre-tbc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fler får uppleva raiding = fler får epics = skitspel

 

Förklara?

 

Om 'ezmode', så jäkla tröttsam term, antagligen fött från efterblivna hardcore raiders som grät när naxx i LK visade sig vara enkelt och fortsätter att säga att allt är ezmode för att introduktionen till raids (d.v.s vad som krävs innan man kan raida, gear alltså) har sänkts. Men låt mig gissa, Ulduar var också easymode, eller?

 

Skojigt, som att i BC när folk grät att raiding var så enkelt för att karazhan inte var utmanande.

 

 

Ja, TBC var femton gånger bättre än wotlk

Egen åsikt. Baserad på överdrivet fåneri.

Och gissa vad, i nästa expansion kommer vi få höra hur WotLK var mycket bättre.

 

Under BC fick vi höra hur vanliga var så mycket bättre, vilket det egentligen inte var om man kollar på hur spelet, pvp och raiding var designat

Som:

 

Klasser hade förutbestämde speccs för att resten i allmänt sög.

Warriors var protection, paladins/priests var holy. shamaner och druider var restoration. mages var frost, iallafall under MC BWL, locks var destruction, osv osv. Meningslöst.

 

För att klara en encounter, vissa, skulle varenda spelare lägga en ofantlig mängd tid på diverse resistance gears. Visst, det uppmanar en att kämpa och gör en kill mer tillfredsställande, men var helt katastrofalt ur ett designperspektiv. För att inte nämna att andelen som någonsin såg de senare raidinstancerna, BWL, AQ40, Naxx var väldigt lågt. Varför? För att få raida skulle man ha helt rare gear (vilket idag skulle ses som valor emblem saker, 10 man naxx/EoE items och de bästa BoE sakerna om man kollar på vad som krävdes för att uppnå kraven) men på den tiden fanns knappt alternativ vilket alla pre-BC kramare antagligen förträngt. Reputation gav typ blues på exalted. Det fanns inte ett urval av items, utan det kanske fanns ett fint item per class för nån av alla factions som fanns.

 

Resten av gearet fick man genom att köra ändlösa runs i samma tråkiga instanser om och om igen, Strat, Scholo och LBRS t ex.

Så när man kom med i raids, folk vill ju så gärna minnas hur eeeeeeepiskt det var med 40 pers. Japp, alltid kul med många spelare, vilket på samma gång gjorde att färra guilds någonsin kunde köra ordentliga raids. Katastrofal design igen.

 

Så, med totalt 9 klasser på 40 spelare hade man alltså i genomsnitt 4.44 andra spelare per raid med samma klass som antagligen ville ha samma items (kom ihåg, alla var samma specc, så det var aldrig några pass från restoshamans för elem/enha gear osv.)

 

Tier gear var ju roligt nog gjorda för respektive talent-tree jag nämnde ovan.

(exempel:

 

2 pieces: Increases the damage done by your Revenge ability by 75.

4 pieces: Improves your chance to hit with Taunt and Challenging Shout by 5%.

6 pieces: Improves your chance to hit with Sunder Armor, Devastate, Heroic Strike, Revenge, and Shield Slam by 5%.

8 pieces: When your health drops below 20%, for the next 5 seconds healing spells cast on you help you to Cheat Death, increasing healing done to you by up to 160.)

 

Warriors tier 3.

 

Fanns ju inte så mycket gear för dps warriors, dps shamans (något alls?), retri paladins osv.

 

Så hur var det med PvP? Nostalgiapor vill ju alltid påpeka hur underbart allt var innan resilience.

Precis, som när varje mage var PoM-Pyro och faktiskt dödade folk så fort cooldown på Presence of Mind var borta.

Rogues dödade allting under stuns.

Hunters sög.

Warlocks fear var allsmäktig

paladins gjorde mindre damage än en MM hunters pet

 

För att få något ur pvp var man tvungen att köra oavbrutet i veckor, varför? För att om man körde en hyffsad bit mindre än förra veckan FÖLL man i rank.

Jag själv pvpade 7 timmar om dagen i 6 veckor för att nå rank 10 på min första karaktär. Fick ett set som knappt jämfördes med tier 1...

Kan ju tänka mig hur roligt det var för dom som tog sig till rank 13-14, eller snarare, dom där 4 personerna som tog pass att spela.

Katastrofal design.

 

Se bortom nostalgin och se hur värdelöst spelet en gång var.

Sluta låtsas om att spelet blir sämre när det förändras till vad som är allmänt bättre.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fler får uppleva raiding = fler får epics = skitspel

Förklara?

 

Det spelar ingen roll hur långa dina inlägg är, wotlk är för enkelt, ja, ulduar är för lätt, ja - TBC hade bättre raids, pvp och jämfört med wotlk, medförde helt enkelt så grymt mycket mer nytt än just wotlk, vilket är jo, skräp

 

Anledning till varför att många var nöjda med wotlk var att få epics är femtio gånger lättare än i TBC, och om du inte redan visste det är majoriteten av WoW BARN, som föredrar att allting serveras på silverfat, dom vill inte ha en utmaning som SSC/TK/sunwell var

 

edit: Jag vet inte om du raidar, men eftersom barn och casuals klagade på att ulduar var för svårt gjorde dom det dubbelt så lätt, bokstavligen - nu är det en faceroll raid som kan clearas på en kväll

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelar ingen roll hur långa dina inlägg är

 

Bra diskussion.

 

wotlk är för enkelt, ja, ulduar är för lätt, ja

 

Kom tillbaka när du besegrat Algalon.

För övrigt är Ulduar i samma raid-tier som SSC och TK. Men det kanske du inte vill höra. Det förstör ju hela diskussionen om hur "enkelt" det är, då det är meningen.

 

 

TBC hade bättre raids

 

Va? Under halva BCs tid hörde man om hur allt var gay, med en massa kristaller och fånerier som ingen tydligen gillade?

Enda som inte grillades var BT för Illidan oc introduktionen av Tier 6, och Sunwell som var idiotiskt svårt så att shamaner behövde stackas för att klara bossarna. Ska vi tala om dålig design igen kanske?

 

pvp och jämfört med wotlk

Förvisso har WotLK nu problem med att folks damage är för hög medans health är låg.

Du kanske ska försöka minnas hur balanserat arenas var, eller hur det alltid var X + restodruid? Priest - Rogue - Mage?

 

medförde helt enkelt så grymt mycket mer nytt än just wotlk

 

Jag tyckte om BC, men vad för nytt är det du talar om? 10 mans, resilience och arenas?

Sen fixade de mycket av felen med pre-BC då (värdelös factions, resistance gear, storlek på raids, krav på specc, värdelösa speccs, alternativ... vilket WotLK förbättrat ytterliggare.)

 

vilket är jo, skräp

Fortfarande din egna åsikt, knappast en global sanning.

 

Anledning till varför att många var nöjda med wotlk var att få epics är femtio gånger lättare än i TBC

 

Samma sak sades om BC.

Men nej, det är för all välgjord content. Northrend, Arthas, nya raids och instances. Sådant som håller intresset uppe. Fy f*n så tråkigt om vi fortfarande satt i BC nu.

 

och om du inte redan visste det är majoriteten av WoW BARN

Vad baserar du det på?

Någon källa?

Har för övrigt hört att medelåldern är runt 24 men jag kan inte ge källa på det då det var länge sen jag läste det.

 

som föredrar att allting serveras på silverfat, dom vill inte ha en utmaning som SSC/TK/sunwell var

SSC/TK var inte svårare än Ulduar.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wall of Text

Jag kan inte göra något annat än att hålla med på alla punkterna du tar upp, men pre-tbc är fruktansvärt episkt ändå. Ett helt annat spel än vad det är idag. Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra diskussion.

 

Det är ingen diskussion, det är du som försvarar skit

 

Kom tillbaka när du besegrat Algalon.

För övrigt är Ulduar i samma raid-tier som SSC och TK. Men det kanske du inte vill höra. Det förstör ju hela diskussionen om hur "enkelt" det är, då det är meningen.

 

LOL, läst på wikipedia eller vad? SSC och TK fick man jobba lite på, wipa en massa - ulduar clearas på en vecka av vilket die hard guild som helst, allt som krävs är några hjärnceller

 

Förvisso har WotLK nu problem med att folks damage är för hög medans health är låg.

Du kanske ska försöka minnas hur balanserat arenas var, eller hur det alltid var X + restodruid? Priest - Rogue - Mage?

Så var det i början av TBC också, brist på resillience

Du kanske ska försöka minnas hur allting var death knight+spelaringenrolleftersomalltvar2k+ och nu är disc priest+vadsomhelt?

 

Jag tyckte om BC, men vad för nytt är det du talar om? 10 mans, resilience och arenas? Ja? Vad för nytt införde wotlk? Alldeles för lätta raids? :rolleyes:

 

Sen fixade de mycket av felen med pre-BC då

värdelös factions - detta fick många frustrerade spelare att sluta med spelet helt, värdelösa factions är plågor, om dom inte avförskaffas kan det ge seriöst seriösa konsekvenser

resistance gear - finns exakt lika mycket resistance gear i wotlk och TBC, dom var dock svårare att få tag på i TBC storlek på raids - Erm vad? Ulduar och naxx är lika stora som BT/SSC/sunwell etc, skillnaden är teleports

krav på specc, värdelösa speccs, alternativ - Alternativ? Ordet du söker är faceroll

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wall of Text

Jag kan inte göra något annat än att hålla med på alla punkterna du tar upp, men pre-tbc är fruktansvärt episkt ändå. Ett helt annat spel än vad det är idag.

 

Du kanske märker själv hur det står still? Folk blir aldrig nöjda och uttrycker sin eviga brist på tillsfredsställelse att de ständigt ska klaga på hur det var bättre förr.

Under BC klagade folk på hur enkelt allt var jämfört med pre-BC

Under WotLK klagar folk på hur enkelt allt var jämfört med BC.

Under nästa expansion kommer folk klaga och säga att WotLK är bättre.

 

Det är en evig våg av gnäll.

 

När man säger att pre-BC var episkt syftar man väl på de gånger man tog ner en end boss för första gången*, t ex Ragnaros, Nefarian, C'Thun, Kel'Thuzad. Ingen verkar ta i beaktning att väldigt, väldigt många aldrig raidade p.g.a kraven raiding hade. Det är en värdelös design de hade förut och jag är glad att de fick lite vett i skallen och bortsåg från hardcore spelarnas åsikter en stund och lät fler njuta av raiding genom att sänka kraven lite, men ändå ge hardcores svåra raids. Casuals under BC fick Karazhan, Gruul (till viss del), SSC. Hardcores fick ändå mer med TK, BT och Sunwell.

 

I WotLK har de tagit det ett steg längre med hardmodes och achievements. Casuals kan njuta av fler raids medans de som kämpar med sina e-peens kan /flex:a med sina heroic achievements, som att i Ulduar avstå från hjälp osv.

 

* För Första Gången™

Många har fått för sig att när de inte får samma känsla IGEN av att ta ner en huvudboss så har allt blivit sämre, vilket är korkat.

Första gången jag gjorde en karaktär tyckte jag det var skitskoj att döda boars. Japp.

Jag tyckte det var skitcoolt att se Orgrimmar för första gången.

Jag tyckte det var skitcoolt att se instanser och deras bossar för första gången.

Jag tyckte det var skitcoolt att se nya zoner.

 

Förstår någon vad jag syftar på? Man får inte samma För Första Gången™ känsla en ANDRA GÅNG.

 

Spelet har inte blivit sämre, det har blivit mer tillgängligt medans det fortfarande ger content för "bättre" spelare. Det har gett alternativ utan att ge det bästa till de som inte gillar arenas eller raids, genom att införa emblems, faction tabards, bra drops från heroic 5 man bossar.

 

Spelet blir bara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...