Mickeh Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 (redigerat) Ja då var man tillbaks från sitt lilla ''break'' om man så vill kalla det. Iaf efter att inte spelat sen releasen av expansionet (förutom lite smått på polarnas chars hemma hos dem har jag inte spelat något alls. Så det jag undrar är: Vilken av classerna borde jag välja i WoTLK jag har förut spelat som mage, men har även en relativt hög lvlad alt Rogue som intresserar mig lite. Det jag letar av i classen är effektivitet i PvP Samt PvE (vilken specc man tvingas spela bryr jag mig inte så mycket om). Och även vad ni själva kanske tycker/hört/sett verkar vara Bra. PvP tror jag är viktigast att inom classen då jag bara planerat/kan spela c.a 2-4hr's per dag 3dagar i veckan. För att förenkla frågan. Vilken class tycker ni är bäst/roligast att spela nu i WoTLK. (Båda classerna verkar som faceroll classer så det behöver ni inte kommentera). EDIT: tacksam för svar :) Redigerat 4 April 2009 av Mickeh Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Jag spelar själv PvE Mage och har riktigt fint gear, båda klasserna funkar fint i pve och pvp vad jag vet, tycker du ska ta det du känner för. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 PvP - Rogue PvE - Mage Men det är sjukt mycket roligare att spela rogue, och ja jag har spelat båda :) På hög level. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 5 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 haha ok tacksam för snabba svar. en liten fråga dock. Är det sant att Rogues toppar AE dmg i raids me den f*n of knives? sånna fall lutar det ju lite mer åt rogues! :P @WASD: jo sant känner ju för rogue lite mer just nu. Men vill inte spela den classen som alltid ligger lågt på DPS listan (pve) Eller kräver cd's varje fight(pvp ofc) även om båda ser relativt burstiga o inte mer än 2knappar innan targets har fallit till marken. Aja får läsa på lite mer om classerna och hoppas att jag gör rätt val! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 haha ok tacksam för snabba svar. en liten fråga dock. Är det sant att Rogues toppar AE dmg i raids me den f*n of knives? sånna fall lutar det ju lite mer åt rogues! :P @WASD: jo sant känner ju för rogue lite mer just nu. Men vill inte spela den classen som alltid ligger lågt på DPS listan (pve) Eller kräver cd's varje fight(pvp ofc) även om båda ser relativt burstiga o inte mer än 2knappar innan targets har fallit till marken. Aja får läsa på lite mer om classerna och hoppas att jag gör rätt val! Nej, rogues är nerfade som f*n och kan knappt dpsa i raids nuförtiden Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 5 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 @ Hivee: Aha ok, tillbaks på ruta 1 antar jag :) Men ska kolla upp båda classerna lite nogare på wow-europe forumet/mmo-champ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Kör Mage :) Bra i PvP och hög DPS i PvE Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Om du väljer mage, förbered dig på ett liv fullt av 1-button spamming. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zanter Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Arcane Mage med gear = faceroll PvP. Arcane Mage med gear och innervate = faceroll PvE. Sådär nu gjorde jag det lätt för dig . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Båda är "bra" i pvp så länge du kan spela, rogues och mages har alltid varit ganska mycket skill baserade (okej inte arcane mage, men men :P). PvE dps tycker jag inte att du ska bry dig så mkt om, all gör tilräckligt bra dps i pve. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 haha ok tacksam för snabba svar. en liten fråga dock. Är det sant att Rogues toppar AE dmg i raids me den f*n of knives? sånna fall lutar det ju lite mer åt rogues! :P @WASD: jo sant känner ju för rogue lite mer just nu. Men vill inte spela den classen som alltid ligger lågt på DPS listan (pve) Eller kräver cd's varje fight(pvp ofc) även om båda ser relativt burstiga o inte mer än 2knappar innan targets har fallit till marken. Aja får läsa på lite mer om classerna och hoppas att jag gör rätt val! Nej, rogues är nerfade som f*n och kan knappt dpsa i raids nuförtiden Då har du inte sett en bra Rogue ^^ Rogues är mycket bättre i PvE än i PvP nu, Rogues blir totalt krossade av Paladins, Death Knights, Hunters, Warriors med mera. Rogues kan vinna AoE i raids men inte ofta, Mages är fortfarande starkare AoEare och även Hunters. Tycker helt klart du ska välja Mage, för jag tror att dem flesta realms är som min realm, där alla som är DPS klass eller DPS speccade så är 70% Melee och 30% Range. Man kan leta folk till till exempel VoA hur länge som helst och aldrig få annat än Melee som frågar. Det behövs absolut mer range dps! Men ännu bättre vore det om du gjorde en healer, extrem brist, tar timmar att hitta healers ibland. Och då har min realm statusen FULL :/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 haha ok tacksam för snabba svar. en liten fråga dock. Är det sant att Rogues toppar AE dmg i raids me den f*n of knives? sånna fall lutar det ju lite mer åt rogues! :P @WASD: jo sant känner ju för rogue lite mer just nu. Men vill inte spela den classen som alltid ligger lågt på DPS listan (pve) Eller kräver cd's varje fight(pvp ofc) även om båda ser relativt burstiga o inte mer än 2knappar innan targets har fallit till marken. Aja får läsa på lite mer om classerna och hoppas att jag gör rätt val! Nej, rogues är nerfade som f*n och kan knappt dpsa i raids nuförtiden Då har du inte sett en bra Rogue ^^ Rogues är mycket bättre i PvE än i PvP nu, Rogues blir totalt krossade av Paladins, Death Knights, Hunters, Warriors med mera. Rogues kan vinna AoE i raids men inte ofta, Mages är fortfarande starkare AoEare och även Hunters. Tycker helt klart du ska välja Mage, för jag tror att dem flesta realms är som min realm, där alla som är DPS klass eller DPS speccade så är 70% Melee och 30% Range. Man kan leta folk till till exempel VoA hur länge som helst och aldrig få annat än Melee som frågar. Det behövs absolut mer range dps! Men ännu bättre vore det om du gjorde en healer, extrem brist, tar timmar att hitta healers ibland. Och då har min realm statusen FULL :/ Erm jo, och det är omöjligt för en rogue att ens komma över 5k dps single target Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg