Hoppa till innehåll

Vill Starta Om Datorn Helt. Som När Jag Starta Den!


KuroKaktus
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det går inte att formatera hårddisken där du har operativsystemet, du kan inte ta bort vista samtidigt som du använder det. Därför måste du formatera det när du inte har startat upp Vista. Du måste ladda hem Vista ,(Detta är lagligt eftersom han har en CD-nyckel som tillhör en legit version av Windows Vista)

 

Detta kan du göra på vissa torrenthemsidor, som t.ex piratebay eller liknande. När du har laddat hem Vista så bränner du över det på en skiva och installerar om det och när det händer så kommer du behöva skriva in cd-nyckeln som borde sitta någonstans på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Det går inte att formatera hårddisken där du har operativsystemet, du kan inte ta bort vista samtidigt som du använder det. Därför måste du formatera det när du inte har startat upp Vista. Du måste ladda hem Vista ,(Detta är lagligt eftersom han har en CD-nyckel som tillhör en legit version av Windows Vista)

 

Detta kan du göra på vissa torrenthemsidor, som t.ex piratebay eller liknande. När du har laddat hem Vista så bränner du över det på en skiva och installerar om det och när det händer så kommer du behöva skriva in cd-nyckeln som borde sitta någonstans på datorn.

Är det ingen som lyssnar? Man behöver inte skivorna.

Jag har en partition på min HDD, det är C:

När jag startar om datorn kan jag bara trycka F10 och sedan kan jag omformatera UTAN skiva för att Vista ligger redan inne på HDD. Titta, no problemos utan skiva

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Justfiwi skulle du kunna förklara hur man gör det där? Men jag måste trycka på F2 dock :P

Okej, har du testat med F10 och alla andra F knappar under uppstarten (dvs när skärmen är svart med massor av olika bokstäver där det står typ namn och liknande?)

Men jag kommer inte ihåg exakt, men det fungerar på exakt samma sätt som med de andra sätten som de andra skriver om förutom att du inte behöver en skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Asså. Vänta en stund när du har statart datorn, sen står det "starta med CD skiva: tryck på en tangent" för mig iaf.

Ja men inte om han inte har en skiva i! TADA!

Men sätt på datorn, tryck F2 för att komma in i BIOS. Där ska du typ ändra Boot-settings så att på 1:a plats så är det din HDD, dvs din hårddisk. Sedan så kan du nog starta om datorn och trycka typ F8 elelr vad det nu är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går inte att formatera hårddisken där du har operativsystemet, du kan inte ta bort vista samtidigt som du använder det. Därför måste du formatera det när du inte har startat upp Vista. Du måste ladda hem Vista ,(Detta är lagligt eftersom han har en CD-nyckel som tillhör en legit version av Windows Vista)

 

Detta kan du göra på vissa torrenthemsidor, som t.ex piratebay eller liknande. När du har laddat hem Vista så bränner du över det på en skiva och installerar om det och när det händer så kommer du behöva skriva in cd-nyckeln som borde sitta någonstans på datorn.

Är det ingen som lyssnar? Man behöver inte skivorna.

Jag har en partition på min HDD, det är C:

När jag startar om datorn kan jag bara trycka F10 och sedan kan jag omformatera UTAN skiva för att Vista ligger redan inne på HDD. Titta, no problemos utan skiva

 

Du har ingen aning om varför det ens kommer upp ett sådant alternativ? Du har en märkesdator. Dom installerar en recovery partition. HP har det på alla sina senaste datorer vad jag vet.

Har du en egenbyggd dator där du isntallerat operativsystemet själv på hårddisken funkar inte detta.

 

För att kunna installera en ny version av vista på din hårddisk måste du först ha en Windows Vista installationsskiva.

Stoppa sedan skivan i din cd-läsare.

Starta om datorn och när det står "Starta med CD skiva: tryck på valfri tangent" slår du till någon knapp på tangenbordet.

Då startar installationsprogrammet som gör det möjligt att installera en ny version av Vista.

 

Om det skulle vara så att det inte kommer upp en text där det står "Starta med CD skiva: tryck på valfri tangent" så får du starta CMOS setup (BIOS). Detta gör du genom att klicka DEL precis när du startat datorn. Det står även när du startar datorn vilken knapp du ska klicka på om det inte är DEL. CMOS brukar även kallas för Setup när du startar datorn.

Inne i CMOS går du till Advanced BIOS setup > Boot Sequence. Ändra sedan så din CD-läsare hamnar på plats 1. Platsen där Boot sequence kan befinna sig varierar från moderkort till moderkort. Bara att leta sig fram.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på min HP dator så behöver man inte ngn skiva. det finns redan en hårdisk med allt med Vista på som man inte kan gå in på. man behöver bara trycka HP recover. så har man installerat vista på nytt.

Om man inte har den (den försvann på min gamla HP) så säljer HP recovery skivor. Hört att om man har CD-Keyn så är det lagligt att ladda hem en kopia som använda sin key.

 

uppmanar inte någon att ladda hem så inga kommentarer om det :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...