D48 Skrivet 8 April 2009 Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 (redigerat) idag så när jag surfa så fick jag virus. eftersom jag har Norton köpt till datorn så gjorde jag en full sökning på datorn men norton hittade inget. sen tankade jag ner Ad-Aware och den hittade massor med cookies och viruset då som inte nårton hadde hittat. och jag fattar inte, norton har jag ju köpt och uppdaterat och pogramet missar allt detta, medans Ad-aware hittade det fast är ett gratis-pogram. eller är norton typ kast? lol och fast norton har hittat cookies så tar jag bort dem men sen söker jag igenom med ad-aware och hittar ytlligare 20 st... Redigerat 8 April 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 8 April 2009 Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 8 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware.aah ok. då vet jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 8 April 2009 Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware.aah ok. då vet jag det. De största företagen, så som banker, konsultfirmor och andra företag använder oftast Norton 360 för att kunna säkerställa att deras kunders privatinfo samt deras egen information går säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware.Precis, Ad-Aware hittar alltid tusentals cookies ^^ Räcker att bara gå ut på vilken hemsida som helst. Men som Justfiwi sa så hittar Ad-Aware bara Spywares/Malwares, och det är dem som orsakar virusen, så möjligtvis var det inte utvecklat virus än. Jag hade också Norton, och det är inte så jätte bra måste jag erskänna, ganska fail tbh.NOD32 är ett bra virusprogram som inte slöar ner datorn så mycket, skulle rekommendera det ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Ad-aware är inte lika bra som det var förut, skulle hellre använda malwarebytes om jag skulle scanna datorn efter malware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RySs3N Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Ad-aware är inte lika bra som det var förut, skulle hellre använda malwarebytes om jag skulle scanna datorn efter malware.mm håller med dig. Ad-aware scannar även riktigt segt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 Ad-aware är inte lika bra som det var förut, skulle hellre använda malwarebytes om jag skulle scanna datorn efter malware.mm håller med dig. Ad-aware scannar även riktigt segt. Beror ju hur mkt filer man har också ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 Det är inte så bra med Ad aware, Använd Avast Antivirus det är ett grymt virus program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 Det är inte så bra med Ad aware, Använd Avast Antivirus det är ett grymt virus program.Ad-Aware är inte ett antivirus program, det är ett program som tar bort Spywares etc, och Ad-Aware är inte alls dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.