Hoppa till innehåll

Ad-aware 8.0 Bättre Än Norton?


D48

Rekommendera inlägg

idag så när jag surfa så fick jag virus. eftersom jag har Norton köpt till datorn så gjorde jag en full sökning på datorn men norton hittade inget. sen tankade jag ner Ad-Aware och den hittade massor med cookies och viruset då som inte nårton hadde hittat. och jag fattar inte, norton har jag ju köpt och uppdaterat och pogramet missar allt detta, medans Ad-aware hittade det fast är ett gratis-pogram.

 

eller är norton typ kast? lol och fast norton har hittat cookies så tar jag bort dem men sen söker jag igenom med ad-aware och hittar ytlligare 20 st...

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware.

aah ok. då vet jag det.

 

De största företagen, så som banker, konsultfirmor och andra företag använder oftast Norton 360 för att kunna säkerställa att deras kunders privatinfo samt deras egen information går säker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, men Norton inriktar sig heller inte in lika mycket på cookies som Ad-Aware gör då det är endast skapat för att fixa malware och spyware.

Precis, Ad-Aware hittar alltid tusentals cookies ^^ Räcker att bara gå ut på vilken hemsida som helst. Men som Justfiwi sa så hittar Ad-Aware bara Spywares/Malwares, och det är dem som orsakar virusen, så möjligtvis var det inte utvecklat virus än. Jag hade också Norton, och det är inte så jätte bra måste jag erskänna, ganska fail tbh.

NOD32 är ett bra virusprogram som inte slöar ner datorn så mycket, skulle rekommendera det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst RySs3N

Ad-aware är inte lika bra som det var förut, skulle hellre använda malwarebytes om jag skulle scanna datorn efter malware.

mm håller med dig. Ad-aware scannar även riktigt segt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...