Hoppa till innehåll

Skärm + Hdmi


Banish

Rekommendera inlägg

Om du vill ha så bra bild som möjligt så kör in kuken i HDMI utgången och skarva sen sladden genom kuken. Brukar jag alltid göra funkar hur bra som helst, du har ju sätt min bild eller hur ;;

Jo, den har jag sett, j*vla bra bild där du ;) men är det inte lite snuskit att skarva genom kuken och framförallt lite osäkert? om den läcker lite kanske de blir blött och skit :)

Jag överlåter kukandet åt dig tror jag....

 

 

men tack för alla andra svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Om du vill ha så bra bild som möjligt så kör in kuken i HDMI utgången och skarva sen sladden genom kuken. Brukar jag alltid göra funkar hur bra som helst, du har ju sätt min bild eller hur ;;

Jo, den har jag sett, j*vla bra bild där du ;) men är det inte lite snuskit att skarva genom kuken och framförallt lite osäkert? om den läcker lite kanske de blir blött och skit :)

Jag överlåter kukandet åt dig tror jag....

 

 

men tack för alla andra svar :D

 

Håller med, lite oseriöst inlägg kanske :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill ha så bra bild som möjligt så kör in kuken i HDMI utgången och skarva sen sladden genom kuken. Brukar jag alltid göra funkar hur bra som helst, du har ju sätt min bild eller hur ;;

Jo, den har jag sett, j*vla bra bild där du ;) men är det inte lite snuskit att skarva genom kuken och framförallt lite osäkert? om den läcker lite kanske de blir blött och skit :)

Jag överlåter kukandet åt dig tror jag....

 

 

men tack för alla andra svar :D

 

Håller med, lite oseriöst inlägg kanske :S

 

Likt många andra inlägg då? :o

 

Jag har VGA på min FullHD 22" Samsung och det är inget flimmer man kan se (jag ser inte att det flimrar=det är nog inget flimmer). Tycker det är bättre att spara 500 kr och köpa en med bara VGA, även om du får några promille bättre bild. Jag har hellre två billigare än en dy skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden är att DVI är digitalt och VGA är analogt, som leder till bättre kvalité med DVI, men det är ingen jättestor skillnad om man kör med låga upplösningar. Om man har större än 1650x1080 så märker man nog skillnad.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Alltså I "datorvärlden" kallas det DVI men i "tvvärlden" HDMI, annars är det samma sak. Skärmar med HDMI är igentligen små tv-apparater. Sa personalen till mig på Elgiganten. :huh:

 

Det är skillnad mellan DVI och VGA i bildkvalitet. :P

DVI kabeln är ju annorlunda än HDMI
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...