Hoppa till innehåll

Favorit Musik Album


Rekommendera inlägg

Ska försöka tänka till nu. Finns så många bra album, men vissa har verkligen det där extra.

 

Dream Theater - Metropolis Part II: Scenes from a Memory

Ett så kallat konceptalbum, har en story i sångtexterna som följs genom hela albumet. Allt hänger ihop på ett helt sinnesjukt genialiskt sätt, musiken, texten känslan. Inte ett enda svagt spår.

 

Dream Theater - Octavarium

Är möjligen det absolut bästa albumet jag vet, men det går inte riktigt att avgöra så enkelt för mig. Budskapet bakom hela verket och sättet det framförs på är bara så överväldigande och maffigt som det kan bli. Sista spåret Octavarium med sina 24:59 minuter är en av de mest episka låtarna någonsin.

 

Pink Floyd - The Wall

Också ett konceptalbum, enligt mig det bästa av Pink Floyd strax före Dark Side of the Moon och Wish You Were Here. Bästa spåret Comfortably Numb innehåller ett av världens skönaste gitarrsolon.

 

In Flames - Clayman

Så otroligt sätt att välja bland In Flames album, men det här har tillsammans med Whoracle och The Jester Race influerat mig på samma sätt. Alla spår är bäst, kan inte välja mellan dem. Bör också nämnas att det var In Flames som förde in mig på lite tyngre musik.

 

Opeth - Watershed

Opeth's senaste album, lika episkt och storslaget som äldre Blackwater Park. Det är akustiskt och brutalt, det är skönsång och growl. Det är Opeth!

 

Finns en del andra riktigt bra album med självklara 6/5 toasters, men som jag hoppar över här. Här är iallafall en hum om vad jag tycker är bäst, mer noggrannt vet inte ens jag själv. Kaka till de som läste!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

http://www.singers.com/contemp/contempimages2/BjorkMedulla200.gif

 

 

Björk

- Volta (2007)

- Medúlla (2004)

- Homogenic (1997)

- Post (1995)

- Debut (1993)

fint! homogenic och volta är verkligen björks bästa album! ett album jag bör spana in mer är medulla som jag inte vet varför det undkommit mig, skall ju trots allt vara mycket avant-gardetänkande runt folkträsket? eller? :] Ska genast lyssna.

 

gillar du ej Vespertine? Jag tycker det är ett mycket bra album.

 

Vespertine är ju också bra (För att vara ärlig så missade jag den när jag skrev xD)

Men är faktiskt inte så bekant med albumet. Har arbetat mig bakåt från Volta som jag hörde först. I Vespertine finns ju underbara favoriter som Cocoon, Undo och It's Not Up to You. Resten är jag hyfsat obekant med (Har skimmat igenom alla hennes album och låtar, och största delen av Vespertine har inte talat till mig helt enkelt, men det har ju iofs ingen av Björk's låtar första gången jag lyssnat. Minns att jag hatade "5 Years" första gången, sen lyssnade jag på den en andra gång några månader senare och nu är den bland mina favoritlåtar.

 

Ang. Medúlla så måste du verkligen lyssna! "Who is it" "Mouths Cradle" "Sonnets / Unrealities XI" "Oceania" "Triumph of a Heart" och "Where is the Line" är ju helt underbara! Detta är ju hennes hel vocal album, där alla ljud kommer från människan. Kan ju lägga till att Björk inte gillade att ha Who Is It i just detta album då den har beatboxing ljud, då hon tyckte att det var lite som att fuska i ett vocal album (För härligt lol).

 

 

(Vi Björk människor är verkligen speciella xD)

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pixies - Surfer Rosa

Ett jäkligt bra album, ibland kan en låt stanna, någon börjar prata,

en annan låt spelas och så fortsätter den förra.

Bästa låt: "Where Is My Mind"

 

Infectious Grooves - The Plague That Makes You Booty Move

Ett av de bästa funk-albumen i modern tid enligt mig.

Bästa Låt: "Therapy"

 

Primus - Sailing The Seas Of Cheese

Primus bästa album enligt mig, och troligen deras mest funk-inriktade.

Bästa Låt: "Jerry Was A Race Car Driver"

 

Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik

Deras bästa album. Bara bra låtar rakt igenom, såsom "Give It Away", "Under The Bridge och "Suck My Kiss".

Bästa Låt:"Give It Away"

 

Sex Pistols - Never Mind The Bollocks

Det bästa punkalbumet genom tiderna, jäklar vad bra de var!

Bästa Låt: "God Save The Queen"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 40200

Blizzard of ozz-Ozzy Osbourne-Mr. Crowley

This is what the edge of your seat was made for-bring me the horizon-Traitors never play hangman

Count your blessings-Bring me the horizon-Pray for plauges

Suicide season-Bring me the horizon-Diamonds aren´t for ever

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...