Hoppa till innehåll

Pierca Sig Själv I Ögonbrynet


Backstab
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja :) vet inte om det finns något forum där denna tråden passar bättre hittar ingen, men om det finns kan väl någon flytta tråden :D

 

Jag funderar på att pierca mig i ögonbrynet, är det svårt/farligt att låta någon kompis göra det? Vad ska man använda? och vilket ögonbryn är snyggast? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning om det är farligt i ögonbrynet men man ska aldrig pierca sig i brosket vid örat själv.

 

Se till att ha nålen eller whatev över öppen låga lite innan om du tänker göra det , infektioner och sånt är inge bra.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning om det är farligt i ögonbrynet men man ska aldrig pierca sig i brosket vid örat själv.

 

Se till att ha nålen eller whatev över öppen låga lite innan om du tänker göra det , infektioner och sånt är inge bra.

GLÖM INTE TA BORT SOTET FRÅN NÅLEN INNAN DU TRYCKER IN DEN!!! annars blir det svart i hålet :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pierca ollonet istället ;)

Fattar du vad du just sa? O_O

 

Grabben har det inte lätt du vet, han är ta mig f*n homosexuell. (och min bror)

 

Men iaf ingen har riktigt svarat på om det är farligt att göra det själv och vad man använder för nål och så.. någon som kan svara? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NEJ, pierca inte ögonbrynet själv!

Ögonbrynet och naveln är aja-baja, det är extremt hög infektionsrisk vid sådana ställen. Tror inte du vill ha en infektion som sprider sig till ögat. :/

Läppen, näsan, örat, whatever går utmärkt att fixa själv om du har disinfektionsvätska, men INTE ögonbrynet.

 

Övertala dina föräldrar att låta dig gå till en studio, eller vänta två år och gå dit själv.

 

Tänk på att när du ångrar dig och inte vill ha en pinne vid ögat så kommer det bli ett fult ärr när hålet läker ihop, och det syns ganska tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NEJ, pierca inte ögonbrynet själv!

Ögonbrynet och naveln är aja-baja, det är extremt hög infektionsrisk vid sådana ställen. Tror inte du vill ha en infektion som sprider sig till ögat. :/

Läppen, näsan, örat, whatever går utmärkt att fixa själv om du har disinfektionsvätska, men INTE ögonbrynet.

 

Övertala dina föräldrar att låta dig gå till en studio, eller vänta två år och gå dit själv.

 

Tänk på att när du ångrar dig och inte vill ha en pinne vid ögat så kommer det bli ett fult ärr när hålet läker ihop, och det syns ganska tydligt.

Håller med!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...