Hoppa till innehåll

Självförtroende


Rekommendera inlägg

Hej!

Nu är det såhär, att jag är lite blyg, inte jätte, men lite, och mitt stora problem är att jag är så osäker på allting.

Jag har helt enkelt absolut inget självförtroende. Jag är för osäker vad folk tkr och tänker så jag brukar hålla tyst istället för att säga något. Så jag undrar.. Finns det något sätt jag kan göra så jag får bättre självförtroende..

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använd lite ironi när du snackar med folk kanske, folk brukar uppskatta det, vissa inte.

Självförtroende får man genom och övervinna sin egna dåliga förtroende för sig själv.

 

Om du kanske blir lite tydligare med vad för slags självförtroende du vill ha så kan jag hjälpa dig, skriv bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

"Skit i vad andra tycker, de som inte bryr sig om du säger fel är värda att leva med"

- Min Svenskalärare Maria.

 

Skit i vad annat folk tycker. Det gör iaf jag, visst får jag skit här o där, men de flesta gillar det jag gör ^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

En av mina lärare sa till mig en gång att man ska totalt skita i dem andra och endast tänka bra om sig själv.

T.ex. "Jag är bäst. Jag är bättre än dem andra och ska inte bry mig om elaka ommentarer. Dem är bara avunsjuka"

Det är ju skitsnack man proppar i småbarn så att de inte ska bli ledsna.

 

OnTopic: Skapa konton på forum och online-chatter där du flamar folk (Internet Anonymitet ftw ;D), då kanske du börjar våga göra mer saker och därmed får bättre självförtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Du verkar förstå vad jag menar mickeh.. Om jag bara skulle skita i vad dem andra tycker, så är det ju lätt och simpelt. Men nu är det inte så.. Jag kan inte lura mig själv på det viset.

 

Och Mindtwistah:På nätet kan jag säga vad jag vill, eftersom det är inte alls samma grej att stå framför någon och prata, än att sitta framför en dator och chatta.

Redigerat av Nittionio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

själv gått igenom det. Det jag kan rekommendera är tala till någon som står dig nära och försök tala lite i taget alltså gå inte till stora grupper o försök få all uppmärksamhet o ''skita i vad andra tycker'' det mår man bara sämre av (iaf jag) fick ångest tillbaka tankar om tlx att dom måste tyckt att jag var helt ja va ska man säga sjuk i huvudet.. Det jag kan rekommendera är tala i mindre grupper kanske med vänner runt om ta det lite i taget och var inte på hela tiden arbeta i din egen takt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på din favoritkaraktär - Du kan ta någon från en bok, film, tv serie eller vad som helst. Självklart ska det vara en utåtgående person som inte har just de svagheter du vill förminska.

Låtsas att du är karaktären. Inte precis karaktären men liknande. Helst ska det ju vara en karaktär som annars är lik dig, fast utan svagheterna (Annars har jag ingen aning om vilka personlighetsstörningar detta kan medföra efter längre tid).

Sen finns det ju ingen bättre confidence-booster än den gamla klassikern "Klanka ner på andra". Gör det dock med enorm dos av ironi, annars lär du inte bara vara blyg utan även hatad xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...