Hoppa till innehåll

Zombiez Apokalypz


xolym3
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, även om titeln kan låta liiiite oseriös, är jag totalt seriös med denna tråden.

 

Såg detta på ett annat forum (Killen i fråga skulle skriva en avhandling med samma titel som denna tråden.).

 

Han bad hos helt enkelt att berätta hur vi skulle överleva för att få reda hur stor chans en helt vanlig person egentligen har att överleva (dock räknade han inte med att han de flesta jobbar inom regeringen/militären ^^). Så jag ställer samma fråga här(ingen avhandling, rent intresse) här. Hur skulle ni överleva en Zombie Apokalyps? Beskriv för mig grundligt hur. Inget "JAg hitta än machine gun i garaget och mejer ner allt jag ser ". Utan exakt hur du skulle göra. Har du vapen hemma där hemma? Hur länge räcker skotten? Vad är din plan? Ska du gömma dig på ett lättförsvarligt ställe och döda så många som helst? Hur kan du ta dig från punkt A till punkt B? Har du mat så det räcker? Vatten?

 

Det här är min plan

1.Skulle först kolla om min pappa var vid liv sedan mamma och syrran.Antagligen stanna kvar eller ta oss till våran villavagn.Men det tror jag inte att vi skulle gjort.Skulle sedan ringa till min gudfar och om han levde kunde vi försöka ta oss till hans stuga vid anten.Där har vi ändå 2 båtar tillgänliga och antagligen två bilar.

 

2.Mat vet jag inte vi har väll ganska mkt mat i frysen och en kanin som kan slaktas.Men då får vi nog slakta syrran med för hon älskar kaninen:D .Sedan har vi små fiskar enda som är stor är väll en mal som är typ 3-4 dm.Men det tar typ 5-10 minuter till centrum.Finns tre ganska stora affärer där Netto,Lidl och Ica Maxi så vi kan väll slå eller bryta oss in genom dörrarna om vi ska ha något.Om det inte lockar ditt The zombiez.

 

3.Var vi kvar hemma så skulle vi barrikera hela trappan.Det är också port lås som sinkar dom lite och då märker vi om dom försöker ta sig in antagligen.Skulle nog haft kvar vissa fönster och barrikerat dom andra.Så man har lite utsikt och kan kasnta utt brinnande saker/Coktails om nån jäkel försöker komma upp.Dom kanske kan klättre tre vånningar man kan ju aldrig veta.Sedan hadde vi nog ha krossat några av pappas och mammas vinflaskor och strött ut i trappan.Och gjort cocktails av dom andra med tvättmedel och annan Brandfarlig vätska/spray.

 

 

Sådant jag vet vi har hemma:

Vapen

 

tre baggar med golv klubbor bra tillhyggen

Luft gevär

Tysk soft air gun

Kniv samling

Matknivs vet

Oöppnat mat knivs sät

Hammare

Två sågar

Bandy klubba

typ 3 kraftiga pinnar jag har samlat på mig

 

 

 

Annat

6 moblier

Kanin

Spray burk med svart.

Annan vägg färg

fyra datorer

Många böcker

många pc och ps2 spel

Ganska många hyllor

Tre st tv:s

2 ficklampor

 

4.Skulle inte leka rambo utan bara slåss i absolut själv försvar.

Skulle försöka ansluta mig med dom flesta vänner/släkt vi har.

Skulle också haft mun skydd och antagligen typ rånarluvor och heltäcknade kläder och vantar för att skydda sår och kontakt med The Zombiez.skriver kanske mer senare

Redigerat av xolym3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Först skulle jag försöka ta reda på hur zombisarna är. T.ex e dom som i Resident Evil att de klarar det mesta men de e döda om hjärnan e off. Om de e som i 28 dagar/veckor senar (typ som Left 4 dead också) att dom då kan springa (Jag tvivlar på att jag stöter på en fet zombie som spyr på alla eller en zombie med överdrivna dop saker i sig). Om dom e som i Night of the living dead så att det inte spelar nån roll om du gör ett HS, de fortsätter ändå att äta på dig =P

 

Skulle också ta reda på om man blir själv en zombie om man dör, om de här redan e några ruttna lik så det inte e en smitta som sprids eller om det e en smitta som sprids via bett, sår eller what ever. Samt kolla upp ungefär hur lång tid det tar för smittan att värka.

 

2. Använda min första liv lina och ringa min vän så hon kan förklara hur man blir av med virus (antingen e det ett virus som gör zombies eller så har necromanerna äntligen vaknat upp efter att ha varit borta ett par hundra år)

 

3. Försöka springa ned till centrum så osynlig som möjligt. Försöka leta upp första bästa vapen vilket skulle väll vara soft air gun (vet att du sa att det lär inte döda en kött ätande sak men den e till för att ge mig tid), leta upp vilken affär som kan sälja lite roliga kött knivar (gillar kasta kniv ^w^ ) och sen ta mig till mat affären, ta en kund vagn, har jag ingen 5:a eller 10:a så e det bara att ta fram nått hårt att krossa låset med. Sammla på mig mycket mat som inte måste tina (lär bli ström avbrott eftersom ingen jobbar på kraft värk längre) och det måste räcka länge för jag pallar inte gå ner och handla en gång om dan. Sen skulle jag springa till apoteket och sno åt mig massa medicin så vi slipper sjukdomar.

 

4. Har jag märkt att det inte varit en singel människa i centrum så hade jag övervägt att stanna där...tyvärr så skulle jag ju behöva väcktar nycklarna så jag kan låsa hela stället men det lär ju inte hittas så det e bara att springa hem igen.

 

5.1. Ut rusta hela porten med nått jobbigt för zombies (skulle nog spreja 5-10 burkar med deo över hela porten i hopp om att zombisar kan lukta sig till kött men när de kommer i närheten av mig så kommer de bara tänka på att här finns en spinkig över fjortis så det e mest bara skinn, ben och 3 kg smink).

 

5.2. Om det värkar säkert så e det bara att kasta mig in i bilen, hoppas att jag sa det till mina föreldrar innan jag stack och sen får extra farsan köra till landet. Mitt ute i ingenstans med inget att göra och ingen att se. PERFEKT!

 

5.1-6. I händelse av att mina föreldrar e zombies så stannar jag nog hemma. Har säkerhets dörr så det e ju liten chans att de tar sig in om det inte utvecklat sätt att komma in med verktyg. Göra nått så att en helikopter fattar att jag existerar på taket. Och sen vänta på att nått ska hända >.>

 

Bonus sättet: Springa ner till centrum, hämta pizza och läsk, leta upp rocket lunchen med oändligt med skott och sätta mig på en balkongen och Head shotta allt som jag ser rör sig skummt.

Redigerat av knipan64
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla hur zombiesarna är, som knipan64 sa.

Om dom är som Dead Rising, alltså väldigt sega och korkade eller snabba som Left 4 Dead.

Sen gå till garaget och kolla efter vapen, tex en häxsax eller basebollträ.

Sen kolla om det är nått säkrare ställe än mitt hus.

Troligen ta bilen till Umeå och göra som i Dead Rising :D

 

Men också kolla efter mat, kanske barikera sig inne i ICA.

 

OnT: Det heter Apocalypse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skulle springa ner i min källare sen skulle jag försöka gräva den störe och djupare osv osv.

 

annars skulle jag nog tjuvkoppla farsans bil och fara iväg någonstans och sen försöka kontakta folk via internet (mobilt internet) men det skulle nog inte funka specielt länge.

 

grejer jag skulle ha med mig.

 

mitt japanska svärd, farsans älg studsare, all ammo jag kunde hitta, all tillgänglig mat, min gasmask, all bensin olja osv som jag kan lägga vantarna på, massor med kläder, en massa verktyg, mitt tält och sovsäck, mina knivar (köttknivar), mitt lasersikte (skulle försöka fästa det på älgstudsaren), min skottsäkra väst, mina knogjärn, min dator med internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla hur zombiesarna är, som knipan64 sa.

Om dom är som Dead Rising, alltså väldigt sega och korkade eller snabba som Left 4 Dead.

Sen gå till garaget och kolla efter vapen, tex en häxsax eller basebollträ.

Sen kolla om det är nått säkrare ställe än mitt hus.

Troligen ta bilen till Umeå och göra som i Dead Rising :D

 

Men också kolla efter mat, kanske barikera sig inne i ICA.

 

OnT: Det heter Apocalypse.

Du bör också överväga att om de nu kan springa så vore inte att barrikera sig i en mat affär ett så klokt val eftersom om en lyckas ta sig in så lär du ju få ett extremt problem med att döda den med ett basboll träd eftersom om den klarar det så e det kött färsh i gång 5 =/ Redigerat av knipan64
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla hur zombiesarna är, som knipan64 sa.

Om dom är som Dead Rising, alltså väldigt sega och korkade eller snabba som Left 4 Dead.

Sen gå till garaget och kolla efter vapen, tex en häxsax eller basebollträ.

Sen kolla om det är nått säkrare ställe än mitt hus.

Troligen ta bilen till Umeå och göra som i Dead Rising :D

 

Men också kolla efter mat, kanske barikera sig inne i ICA.

 

OnT: Det heter Apocalypse.

Du bör också överväga att om de nu kan springa så vore inte att barrikera sig i en mat affär ett så klokt val eftersom om en lyckas ta sig in så lär du ju få ett extremt problem med att döda den med ett basboll träd eftersom om den klarar det så e det kött färsh i gång 5 =/

 

Men jag fokuserade om dom skulle vara sega :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow... Kallblodigt att döda husdjurskaninen... samt systern...

Hahahahaha skrev det på ett annat forum och då hadde jag lagt till en smiley/symbol så att man såg att det var ett skämt.

Så det var inte seriöst lol ;:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

troligen skulle inte jag vara ensam överlevande.

Skulle leta upp största gruppen med överlevande och föreslå att de skulle bygga någon slags barikaderad stad som i I Am Legend. ( den staden i slutet hon kommer till)

Jag skulle nog vara skit skraj om det här hände.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...