Hoppa till innehåll

My Life Stinks.


Rekommendera inlägg

Kommer några ihåg att jag började i en ny skola förut?

Och att jag sa att skolan inte var som jag hade tänkt mig?

 

Jo, det har blivit värre!

 

Alla är så himla dumma,konstiga osv... mot mig.

Vad ska jag göra?

 

Jag har en lista över saker som gör att mitt liv suger.

 

Lista:

 

1. Vi skulle se på film i skolan och då visste vi inte vilken kanal filmen var på. Och då sa jag att vi kunde leta igenom

dom 9:e kanalerna. Eftersom att den var mellan kanal 1-9.

Och då håller en kille på att reta mig. Han säger att jag sa att vi skulle leta igenom 100 kanaler.

Och då startar han en sång om det. Och det hände föra året vid November. Och den j*veln har inte släppt det än.

 

2. Min tjej har nyss dumpat mig. :(

 

3. Har varit o fokuserad sen det hände.

 

4. Och därför har jag dåliga betyg efter det. :(

 

5. Min bästa vän fick Cancer och dog.

 

6. Alltså vad ska jag göra med mitt liv?

 

Come'on help me. :(

Redigerat av Moonlamp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Seriösa svar tack.

 

Du får helt enkelt ta en punkt i taget. Börja med att prata med nån lärare om att du blir mobbad eller vad du vill kalla det. Jag har själv inte vart med om något problem du påpekar så jag kan inte hjälpa dig speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Ok, seriösa svar då.

 

Mina svar är i Fetstil.

 

 

1. Vi skulle se på film i skolan och då visste vi inte vilken kanal filmen var på. Och då sa jag att vi kunde leta igenom

dom 9:e kanalerna. Eftersom att den var mellan kanal 1-9.

Och då håller en kille på att reta mig. Han säger att jag sa att vi skulle leta igenom 100 kanaler.

Och då startar han en sång om det. Och det hände föra året vid November. Och den j*veln har inte släppt det än.

Du grinar över att han sa att du sa att ni skulle leta igenom 100 kanaler? Hur f*n kan man ta det seriöst?

 

2. Min tjej har nyss dumpat mig. :(

Om hon nu dumpade dig, borde du då inte ha förstått att hon inte "älskade" dig, och därför inte är värd att ha? Ser ingen anledning i att vara ledsen över det.

 

3. Har varit o fokuserad sen det hände.

Se svar ovan

 

4. Och därför har jag dåliga betyg efter det. :(

Se svar ovan..

 

5. Min bästa vän fick Cancer och dog.

Ok, bu-hu, men vad f*n ska vi göra åt det? Utföra voodoo-ritualer för att återhämta honom från de döda? Han dog, ok, gå vidare. Att sitta och deppa över det är meningslöst.

 

6. Alltså vad ska jag göra med mitt liv?

Du ska skärpa dig, sluta vara en sån j*vla fjolla och framför allt, tänka med hjärnan och inte känslorna. Se allt från ett mer realistiskt perspektiv.

 

Come'on help me. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, du kan se det såhär! Nu har du överlevt dem jävligaste sakerna som du kan tänka dig, nu har du nått bottnen. Nu kan det bara gå upp! ;D Försök se så positivt på det som du kan, men vet inte något speciellt, eftersom jag inte är rätt person om det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag lider med dig jag hade också problem i 8-9 an min morfar och farfar dog.

 

alla nior och sjuor ritade mitt namn och min kompis namn på vägarna med ett hjärta imellan.

 

livet känns alltid surt som f*n i grundskolan.

 

när jag började gymmnasiet var jag rädd att något liknande skulle hända men så fort gymmansiet börjar kommer du att bli pånyttfödd kan man säga. jag har aldrig varit lyckligare än vad jag har varit detta år.

 

men on topic gör inget överdrivet som självmord eller liknande.

 

här är några tips som funkade för mid under den tiden.

 

börja med en sport om du inte redan är i någon.

börja meditera det gör gott för en.

uttklassa alla som är fumma med dig genom att förvirra dem med svåra ord.

men allting kommer att bli annars så kan man inte kalla detta för ett liv.

 

livet har sina mörka och ljusa stunder även om man föredrar dem ljusa så måste man genomgå dem mörka också ifalla man ska kunna härdas men dock våran fader kan inte lämmna en i sticket ´helt och hållet.

 

oj oj blev lite vimsigt detta men du tar deg igenom dinna svåra stunder tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uttklassa alla som är fumma med dig genom att förvirra dem med svåra ord.

protip: sitt inte och kolla i ordlistan efter svåra ord som du inte har en aning om när och hur man ska använda dem. Du kommer bara låta löjlig.

 

fråga efter hjälp på ett spelforum kommer inte hjälpa dig särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla nior och sjuor ritade mitt namn och min kompis namn på vägarna med ett hjärta imellan.

Vem älskar inte sina kompisar? Det gäller ju att se saker från positiva vinklar och inte låta sig beröras av andras mobbningsbehov. Är du svag så blir du antingen stark eller så går du under, så är det bara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...