Hoppa till innehåll

Nåt Fel På Min Systers Dator?


Kozmos
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, jag vet att detta inte riktigt handlar om datorer, Men jag tänkte att det kanske skulle vara Okej att skapa tråden här eftersom att fler är här som kanske kan hjälpa mig.

 

Jo, min 9 åriga syster har problem med ett spel och hon tror att det är datorn som krånglar.

För när hon tryckte på ´Ta bort´ Så kunde hon inte spela sitt spel längre.

Vi sökte på spelets namn på start men programmet kommer inte upp.

 

Vi försökte installera det igen, Men så fort jag satte in skivan så kom det aldrig upp.

 

Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tog hon bort spelet och nu går det inte att spela?

 

om det inte kommer upp något när du stoppar in skivan kan bero på att du/ni inte har inställt att det öppnar cd-enhetens meny automatiskt.

gå in på start och klicka på dator då kommer det upp ett fönster och där ser man cd-enheten som är i datorn så då är det bara att klicka på den så kommer enhetens meny upp och om det är ett spel klickar du på "run setup" sen är det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, på fel sätt? Hur raderade ni det? Kanske ni högerklickade på spelets ikon och klickade "Ta Bort"? Nejmen, hade ni sökt i sökfunktionen på windows (förstod inte redigt vad du menade med "Vi sökte på spelets namn på start men programmet kommer inte upp") ? Kan ju också vara fel på er DVD/CD-ROM läsare så den kanske inte kan läsa skivan eller kanske skivan är väldigt repig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...