JonteFire2 Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 (redigerat) jag vill gärna veta hur man gör så att folk låter liksom packade om jag skulle göra en parodi. tex: http://www.youtube.com/watch?v=5p3FoNd9KRI Redigerat 22 Maj 2009 av JonteFire2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Det är ju bara i slow motion... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 22 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Det är ju bara i slow motion...Men varför kan inte jag göra det då?? :(Om jag väljer effekten Slow Down, Half så låter det mycket mörkare och otydligare! :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Om man saktar ner/snabbar upp något så låter det mörkare/ljusare. Vad dom har gjort där är att först sakta ner filmen så att rösten blir mörk och sedan gjort den ljusare. Audacity klarar sånt alldeles utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 22 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2009 Om man saktar ner/snabbar upp något så låter det mörkare/ljusare. Vad dom har gjort där är att först sakta ner filmen så att rösten blir mörk och sedan gjort den ljusare. Audacity klarar sånt alldeles utmärkt.Men kan man inte göra det i movie maker då?Jag kan inte Audacity. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 23 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Om man saktar ner/snabbar upp något så låter det mörkare/ljusare. Vad dom har gjort där är att först sakta ner filmen så att rösten blir mörk och sedan gjort den ljusare. Audacity klarar sånt alldeles utmärkt.Man kan väll inte lägga in filmer i audacity?finns det något annat gratisprogram som är som audacity fast man kan lägga in film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Han menar nog att du ska ta ut ljudet från den nersaktade filmen och sedan höja tonarten i audacity och sen lägga tillbaka ljudet i movie maker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Mmm, det finns förmodligen video redigerings program med sån funktion också men jag känner inte till något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 23 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2009 Han menar nog att du ska ta ut ljudet från den nersaktade filmen och sedan höja tonarten i audacity och sen lägga tillbaka ljudet i movie maker.Mmm det är ju ett bra sätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 26 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2009 sony vegas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 28 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 sony vegas! Mm. jag googlade och läste att Sony Vegas var ett bra program (jag har det nu) men det var ju typ inget gratisprogram, man var ju tvungen att skriva in cd-kod... <_< men jag kan inget om det Han menar nog att du ska ta ut ljudet från den nersaktade filmen och sedan höja tonarten i audacity och sen lägga tillbaka ljudet i movie maker.Som jag sa innan men hur ska jag kunna göra det? det går ju inte att klistra in direkt.. har du något sätt som jag kan göra det på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 Han menar nog att du ska ta ut ljudet från den nersaktade filmen och sedan höja tonarten i audacity och sen lägga tillbaka ljudet i movie maker.Som jag sa innan men hur ska jag kunna göra det? det går ju inte att klistra in direkt.. har du något sätt som jag kan göra det på? Vet inte om det går att exportera ljud i wmm, men det borde gå. Att lägga in ljudet efter att du mixtrat i audacity gör du på samma sätt som du lägger in musik eller ljudeffekter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.