Hoppa till innehåll

Pokemon Crystal


Rekommendera inlägg

så alla spelen är dödsdömda?

japp, pokemon crystal kommer likt guld/silver sluta funka efter ett tag, eftersom batteriet torkar...

 

Fel.

Det är inte så på pokémon Crystal.

Jag har nämligen spelat det sedan det släpptes i Sverige. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det kommer att ta slut i alla spel om de inte har skaffat en liten laddare i DS och/eller DSi

GB-, GBC- och GBA-spelens batteri kommer att ta slu så småning om

GB- och GBC-spelen kommer att ta slut, men det kommer att ta lång tid. Gold, Silver och Crystal tar slut fortare eftersom att de har en inbyggd klocka som drar på batteriet. Vad jag vet använder sparfilerna på GBA inte ett batteri. Ruby, Sapphire och Emerald använder ett batteri till klockan, men om det tar slut kan man fortfarande spara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blå,röd och gul också?

 

 

har spelat 400 timmar på mitt silver. B)

Jag med på mitt Crystal B) Tror jag hade alla pokemon förutom celibi och 2 andra... men nu har jag inte startat det på 4 år kanske, tror ni det är dött?

 

Och vad får man förfelmedelande egentligen? Spara borde gå ifall klockan är paj.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha så sparfilen hålls vid liv med hjälp av batteriet precis som att macros på min universalfjärrkontroll försvinner när man tar ut batteriet :P Men de nyare spelen har nåt slags flashminne eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer att ta slut i alla spel om de inte har skaffat en liten laddare i DS och/eller DSi

GB-, GBC- och GBA-spelens batteri kommer att ta slu så småning om

GB- och GBC-spelen kommer att ta slut, men det kommer att ta lång tid. Gold, Silver och Crystal tar slut fortare eftersom att de har en inbyggd klocka som drar på batteriet. Vad jag vet använder sparfilerna på GBA inte ett batteri. Ruby, Sapphire och Emerald använder ett batteri till klockan, men om det tar slut kan man fortfarande spara.

 

Crystal tar slut snabbare? Undra hur länge dem nya håller då om mitt pokemon crystal har fungerat nu i.. vad kan det vara? 6-7år?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...