Tortilla Skrivet 7 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2009 Ja, iallafall så.... är det någon som vet hur man kör på bakhjulet med en crossmoped,2-takt 50cc ? om någon kunde typ bekriva hur man gjorde eller göra en tutorial. min moppe väger ca 120kg med full tank, har tittat på youtube men fatta inte dirket engelskan dom prata :( så snälla försök göra en tutorial om hur man kör på bakhjulet med crossmoppe, har en TMS Motard 50cc 09. Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 Trimma så du får gasres, då är det enkelt som tusan. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 Sätt fast en "12" där bak och sedan så sätter du bara benet på den så all vikt är där bak så gåre nog att dra upp den :P Bild på 12a: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 Jo, du gör såhär: Gasa lite, sen samtidigt som du drar upp den tar du full gas. Funkar alltid och ibland för bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 8 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 (redigerat) asså den är trimmad har tagit bort pluggen i kröken, luftinsugen och sattigen blindröret är uppe i mellan 85 - 90km/h men så fort jag kommer upp med den dör den typ :/ och du har rätt den väger rätt mycket snarare 120kg med full tank :( *EDIT* Btw, tycker ni att jag ska köpa den här moppen istället? Setup: Motoforce midrace vev Leoovince zx Dellorto 21mm Stage6 insugssystem tryckfjäder 3,6g vikter sportluftfilter m,m Annat m,m Höjjningssats Gröna styling kåpor Sidostöd Renthal styre 12:a Peg på dämparn m,m Redigerat 8 Juni 2009 av Tortilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 sätt dig längre bak på sadeln och dra upp den bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 Sätt dig lite längre bak, mycket gas, släpp kopplingen hastigt. Det gör så att du kommer upp. Du måste ha trimmat, du kommer inte upp med en otrimmad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 9 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Sätt dig lite längre bak, mycket gas, släpp kopplingen hastigt. Det gör så att du kommer upp. Du måste ha trimmat, du kommer inte upp med en otrimmad.Jag gör de men den typ dör när ja kommer upp en bet o den e trimmad också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 En av kuggarna på bakdrevet kanske har lossnat, kan vara det också .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 9 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 näe den är för klen de är de.... BtW är den här moppen något att satsa på? Setup: Motoforce midrace vev Leoovince zx Dellorto 21mm Stage6 insugssystem tryckfjäder 3,6g vikter sportluftfilter m,m Annat m,m Höjjningssats Gröna styling kåpor Sidostöd Renthal styre 12:a Peg på dämparn m,m Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Ser bra ut. Men din moped som du har nu väger 120 KG, eller hur? Det är pretty much mer än vad de brukar väga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 9 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 jag vet liksom de.... :/ de är därför den e för klen.. = den väger för mkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.