Hoonigan Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 QUOTE(JonteFire2 @ 31/08-2009 17:16:32) Till er som vill ha typ AC/DC och andra hårdrocksband! Tror ni att man får ha nån jävla hårdrockmusik på sin begravning. Ni säger att det passar men det gör det inte. Själv vet jag inte om du lyssnar på innebörden till många Ac/Dc låtar så får man nog ändå ha dom!!! ONT: vill nog ha hells bells med Ac/Dc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Guns N Roses - Knocking On Heaven's Door Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Over The Rainbow/What a Wonderful World Tears In Heaven Hallelujah Sen typ Always Look On The Bright Side Of Life. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Dimmu Borgir - Burn in hell. Tvivlar dock på att kyrkan skulle spela nåt sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 50 Cent utan tvekan. Nä, jag driver. Vet inte, antagligen någon lugn låt. Svårt att veta eftersom jag fortfarande har ganska lång tid att leva (förhoppningsvis). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 No doubt. B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Michael Jackson - You are not alone Michael Jackson - Man in the mirror Michael Jackson - Heaven can wait Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Jag har ett av sveriges mest riskfyllda jobb. Har förlorat totalt 9 kollegor, kompisar vid 6 olika tillfällen på ~10 år... Så kan väl tyvärr säga att jag är erfaren när det gäller begravningar. Jag tycker detta med personliga musik val är fint och något man skall ta på allvar. Det säger ofta mycket om personen och dess liv och kan ge lite tröst åt anhöriga och kamrater. Musiken hjälper en att minnas sina vänner, för alltid, när man hör "deras" låt. Tack för denna tråd! Dire Straits - Brothers in Arms: http://www.youtube.com/watch?v=FvE97zz5loc Jeff Buckley - Hallelujah: Pink Floyd - Wish You Where Here: Samuel Barber - Adagio for Strings, op.11: Led Zeppelin - Stairway To Heaven: http://www.youtube.com/watch?v=81eSIwsLcWg Neil Young - Needle And The Damage Done: och Shine On You Crazy Diamond (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Intressant i sammanhanget är att man inte får ha vad man vill. Kyrkan måste godkänna låtvalet, och jag känner på mig att de flesta låtarna här skulle bli nekade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Varför måste man bli begravd av kyrkan? Är väl inte så svårt att gräva ett hål? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 6 April 2010 Rapport Dela Skrivet 6 April 2010 (redigerat) Varför måste man bli begravd av kyrkan? Är väl inte så svårt att gräva ett hål? Fail... OnT: När min aska väl ligger utspridd eller begraven någonstans så vill jag nog ha ett par låtar med Michael Jackson spelade. Möjligtvis: * Will You Be There, * Man In The Mirror, * Thriller, * Bad, * Billie Jean Redigerat 6 April 2010 av BillieJean Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 6 April 2010 Rapport Dela Skrivet 6 April 2010 (redigerat) Varför måste man bli begravd av kyrkan? Är väl inte så svårt att gräva ett hål? Fail... OnT: När min aska väl ligger utspridd eller begraven någonstans så vill jag nog ha ett par låtar med Michael Jackson spelade. Möjligtvis: * Will You Be There, * Man In The Mirror, * Thriller, * Bad, * Billie Jean +Buffalo Soldier Redigerat 6 April 2010 av loopen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.