MentalogisT Skrivet 14 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 Okej, bara kunniga får svara, inga noobs som inte vet ett skit .. Jag har alltså en Rieju RRX SM 08 uttagen 09. Den är jättebra och så original. Men nu har jag finally trimmat den (4 veckor sedan) Jag började med att dra pluggen i kröken, var tvungen att knäcka upp svetsningen och sedan ta bort packningar och plugg. Sätter tillbaka packningar och skruvar, skruvar åt och blah blah. Åker, märker att den får för lite bensin då den börjar att *sloorrp* när jag kör iväg, håller inne choken, det går bra ändå tills jag kommer upp i 60 då den börjar "4-takta" och börjar skaka som in i h*lvete, och det är ju ett tecken. Strypt CDI. Jag har ju powerup motor som är den starkaste 50cc motorn original, powerup är krånglig för den har strypt CDI och elektronisk förgasare för bästa effekt. För att minska detta med för lite bensin bytte jag munstycke från 0.88 till 0.95, moppen gick bättre, men inte tillräckligt bra. Får fortfarande 4-takt när jag kommer upp i 60. Då bestämmer jag mig för att täppa igen blindtarmen med en skruv så att avgaserna går tillbaka till avgasröret igen för att få renare körgång. Success, igen, moppen går helt rent FÖRUTOM 4 takt -.- Idag drevade jag den med 14 drev, kommer upp i 80, men kommer jag något över det så börjar 4-takt igen. Så, jag vet att det är CDIn som gör skiten. CDI är varvtalsräknare som är inställt på att det får gå ett antal kmh, går man över den gränsen så börjar motorn 4-takta. (CDI skyddar alltså mot att man tar sönder motorn helt medan man kör genom att inte högvarva hela tiden). Behöver lite råd, är det värt att köpa Ostrypt CDI? Eller ska jag göra det själv genom att borra och ta en stor risk? Eller räcker det med 80 kmh? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 14 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 räcker med 80 tycker ja, men min TMS motard 50 09 går 90 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 14 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 http://www.twostroke.se/product.asp?product=9315 Sexigt, men jag vet inte om jag har Am7 eller am6 motor, tror det är am7 eftersom det är powerup .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 14 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 Ja, klart du ska köpa Ostrypt CDI. Det är ingen idé borra själv, för det är omöljligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 14 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 borra inte själv, det brukar funka de första kanske 50 milen sen brukar den gå sönder och då får du köpa en ny för cirka 2000kr, köp en ostrypt istället och jag tror nog 0.95 munstycke är för litet :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 14 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 http://www.moppenet.com/ plox? Tror att du får bättre svar där Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 14 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2009 Ja, klart du ska köpa Ostrypt CDI. Det är ingen idé borra själv, för det är omöljligt.Svaret kommer från min bror, som är moderator på moppenet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 15 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2009 http://www.twostroke.se/product.asp?product=9315 Sexigt, men jag vet inte om jag har Am7 eller am6 motor, tror det är am7 eftersom det är powerup .. Jag har en am6 motor i min, fast ja har inte behövt göra något med CDI:n Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 15 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2009 (redigerat) Jag tror inte amsexorna har cdi, det brukar väl oftast vara 07 - 08 och neråt som brukar ha? Jaja iallafall, har kollat på twostroke men hittar ingen som passar min .. Och sen vet jag inte vad jag har för tändning, för cdin och tändstiftet måste ju passa ihop .. pl0x halp. Angående moppenet är jag för slö för att göra en användare :P Redigerat 15 Juni 2009 av Raeven Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 16 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2009 umm, cdi har inget med varvtalet och göra, den styr tändingen dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 16 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2009 umm, cdi har inget med varvtalet och göra, den styr tändingen dock Okej, men jag vet att det är det som gör 4-takten iallafall. Jag har tänkt att dreva den ytterliggare till 15 så jag kan ha en stadig speed på 85 innan den börjar 4-takta .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Jag tror inte amsexorna har cdi, det brukar väl oftast vara 07 - 08 och neråt som brukar ha? Jaja iallafall, har kollat på twostroke men hittar ingen som passar min .. Och sen vet jag inte vad jag har för tändning, för cdin och tändstiftet måste ju passa ihop .. pl0x halp. Angående moppenet är jag för slö för att göra en användare :P dt50 har am6 motor och CDI. Vill du verkligen ha svar på dina frågor borde du ta dig tid att göra en användare på moppenet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.