Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Regeringen är ganska mysko det kan jag erkänna men jag tror inte på att det kommer bli som i videorna, jag tror det är ganska överdrivet.

Självklart. Folk tjänar ju pengar och/eller blir kända via de där filmerna. Ju mer man överdriver, desto fler tittar. Precis som en löpsedel hos en kvällstidning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan jag ställer då är, hur kan jag avgöra om dessa media videosar manipulerar mig, eller ifall mass median gör det. Om ni förstår..

 

 

Hur kan jag se rätt och fel i alla dessa lögner. Med andra ord.

För det första är det upp till dig att bestämma vad som är "Rätt och fel". det är extremt objektivt, inget som nån kan hjälpa dig med.

 

För det andra... ja, Det kan vara rätt svårt att veta om nån försöker "manipulera" än i denna djungel av information. Men själv brukar jag gå mycket efter motiv; Varför säger denna person som den säger? och om det är pengar som ligger i grunden eller är med i spelet brukar jag vara väldigt försiktigt. jag försöker också vara kritisk mot filmer som försöker få än att bli rädd eller orolig, detta är typiskt för både NWO och vissa konspirationsteoretiker som är ute och cyklar.

 

Sen kan man ju självklart försöka kolla upp faktan med andra källor och lyssna noga. Vissa konspirationsteoretiker som t.ex. David Icke och andra tokstollar bygger hela sitt resonemang på ett antagande och sen "bevisar" saker därifrån vilket är ett helt felaktigt tillvägagångssätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bilderberggruppen är en sak jag är väldigt misstänksam om, en hemlig grupp med de 150 rikaste människorna, även kallat eliten. Såg en video precis som påminde mig om det http://www.youtube.com/watch?v=MC7E6vgf1RA

Ett exempel som får mig att tro på konspirationerna.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem vet, ett undantag annars^^ Man blir rätt så säker på att de har något att dölja när de vägrar berätta om det i massmedia som de äger. Skulle ju vara en jättebra nyhet om de strävar efter att informera folket, som de tydligen inte gör.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem vet, ett undantag annars^^ Man blir rätt så säker på att de har något att dölja när de vägrar berätta om det i massmedia som de äger. Skulle ju vara en jättebra nyhet om de strävar efter att informera folket, som de tydligen inte gör.

Eller så kanske de bara vill prata lite i lugn och ro. Tror du någon regering/något företag i världen rapporterar allt de pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De får ju inte lugn och ro när de gör såhär. På bilderberg mötet 2006 tror jag det var (förodligen alla år) så var det massor med folk utanför och skrek om konspirationer för att de ville hålla mötet hemligt.

 

Ja, för att stå utanför och skrika hjälper ju verkligen. Snarare får det ju bara deltagarna att ännu mindre vilja berätta vad de pratar om. Man skulle nästan leta upp någon sådan konspirationsteoretiker, och ställa sig med en megafon utanför hans hus och skrika i dagar om att han skall avslöja alla sina hemligheter.

 

Så kanske de fattar hur korkat det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...