Hoppa till innehåll

Kul Att Göra Med Datorn?


KuroKaktus

Rekommendera inlägg

  • Svar 130
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Wow, de flesta tänker faktiskt seriöst på att bli admin på skoldatorerna? Det är inte så lätt som ni tror, om inte någon av er har lång bakgrund av grova MD5-hash knäckande så kan ni nog få det lite svårt. Vet dock inte hur säkerheten på eran skola är, men på min är den extremt bra. Brukar sitta och spela GTA San Andreas eller World of Warcraft på lektionerna när jag är som mest busig.

 

För ett tag sedan så testade jag att sniffa skol-nätverket, bara att få ner programmet som sniffade var väldigt svårt, fick tag i några pass som dock inte var så mycket att använda, typ nå fjortisars facebook. Inte så intressant ;)

 

Lol jag går första ring och vi har installerat wc3 , wow , cs på skolans nätvärk, Skit roligt, men då och då finner dem filerna och dem tas bort, Men riktigt roligt då vi får använda datorerna på rasterna och sitta vid msn under lektion :) bästa linjen ever :) Vi får även lana efter skoltid, med lärarens tillåtelse, då måste spelen vara på usbsticka men ända bästa skolan i världen,

Skämtar du? Snackar du om era skoldatorer nu eller skoldatorerna som står i datasalarna?

Man har ju eget ansvar för sin egen skoldator så då får man göra vad man vill, och jag antar att du går på gymnasiet och då är det väl inte en enda lärare som bryr sig om man spelar, det är ens eget ansvar vill man spela istället för att lära sig är det ens eget val.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm. Jag i skolan fick dom nya datorer. Jag fråga om jag kunde få ett tangetbord. Jag fick det :) Ska byta plats på några tangenter :)

Lol as fail, en kille i min skola skulle byta lösenord så han satte sig vid ett tangentbord där de hade gjort så. Så skrev han lösenordet i den ordningen tagenterna var lagda :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har inga datorer i klassrummet utan en jävligt maffig datasal med 50-60 datorer, dock är det grym säkerhet.

 

Vi har fått egna bärbara datorer nu [:

Inget trash på dem !

I suppose att du går Teknik/IT?

 

På gymnasium i Älvsbyn lockar dem med att ge bort en Laptop. Fritt Internet och körkort för typ 1000kr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mm. Jag i skolan fick dom nya datorer. Jag fråga om jag kunde få ett tangetbord. Jag fick det :) Ska byta plats på några tangenter :)

Lol as fail, en kille i min skola skulle byta lösenord så han satte sig vid ett tangentbord där de hade gjort så. Så skrev han lösenordet i den ordningen tagenterna var lagda :_

 

HAHA FAIL!

 

Om man har en "dålig" mick kan man ta den och koppla in och sen ta i munnen (inte bita eller så bara hålla den i luften) och då låter det jätte jobbigt. Eller göra nåt annat jobbigt ljud med den :P Glöm inte att ha högt ljud på bara xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...