Hoppa till innehåll

Fps Är Väldigt Ojämn


D48

Rekommendera inlägg

har ett problem eller vet inte rikrigt.

iaf innan jag börjar ska jag visa min rig.

Manufacturer:

HP-Pavilion

Processor:

AMD Phenom 9500 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.2GHz

Memory:

3Gig RAM

Hard Drive:

1TB+500 GB

Video Card:

NVIDIA GeForce 9800 GT 512Mb

Sound Card:

(Realtek High Definition Audio)

Operating System:

Windows Vista™ Home Premium 32bit.

 

men när jag lirar spel som BF2 och BFV så kan min FPS va som högst 200 och som lägst 44 i BFv och i Bf2 så är det högsta 100 lägsta 19.

 

jag tkr att det är lite för mkt skillnad. vad kan man göra för att så att FPS ligger på en bra nivå hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

har ett problem eller vet inte rikrigt.

iaf innan jag börjar ska jag visa min rig.

Manufacturer:

HP-Pavilion

Processor:

AMD Phenom™ 9500 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.2GHz

Memory:

3Gig RAM

Hard Drive:

1TB+500 GB

Video Card:

NVIDIA GeForce 9800 GT 512Mb

Sound Card:

(Realtek High Definition Audio)

Operating System:

Windows Vista™ Home Premium 32bit.

 

men när jag lirar spel som BF2 och BFV så kan min FPS va som högst 200 och som lägst 44 i BFv och i Bf2 så är det högsta 100 lägsta 19.

 

jag tkr att det är lite för mkt skillnad. vad kan man göra för att så att FPS ligger på en bra nivå hela tiden?

Det är bara så det är. Vissa scener är mer krävande än andra. Att du droppar så lågt som 19 i BF2 verkar ganska konstigt dock :S Vad hände i spelet när den gjorde det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sätt på V-sync.

vart gör man det?

 

@Garone: det gör det när det finns 35 spelare + på ett ställe typ.

 

Antar att det är hur det ska vara då... Har inte testat BF2 själv på den här datorn så kan inget säga. Vsync låser f.ö FPSen vid din refresh rate ( normalt 60. ) Men den kan givetvis gå under 60 så jag rekommenderar att du inte sätter på vsync.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men om man har en skärm som bara kan visa 60 så är det onödigt att köra 200. Min teori var att grafikkortet blir överhettat på 200 och går sedan ner till 20 för att kyla ner sig, och om man sätter på V-sync fixas detta.

 

Det finns knappt några nackdelar med V-sync ändå. Jag kan få runt 100fps på wow utan v-sync men jag har på det ändå eftersom skärmen bara kan visa 60. Om man har en skärm som klarar 70 så sätter sig V-syncen på 70 om man kör med 70Hz.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men om man har en skärm som bara kan visa 60 så är det onödigt att köra 200. Min teori var att grafikkortet blir överhettat på 200 och går sedan ner till 20 för att kyla ner sig, och om man sätter på V-sync fixas detta.

 

Det finns knappt några nackdelar med V-sync ändå. Jag kan få runt 100fps på wow utan v-sync men jag har på det ändå eftersom skärmen bara kan visa 60. Om man har en skärm som klarar 70 så sätter sig V-syncen på 70 om man kör med 70Hz.

Men FPS droppen han får verkar ju inte vara helt random utan det händer ju när det är mycket action på skärmen. Då tror jag inte att det är pga överhettning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...men det är ju quad core, ska ge ungefär samma effekt som 8.8ghz

Inte alls. I ett quad core optimerat spel så har quaden cirka 15-20% bättre prestanda än en liknande klockad dual-core. Dessutom tror jag inte ens att BF2 är quad core optimerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...