Hoppa till innehåll

Patch 3.2


zitroz

Rekommendera inlägg

Dock så kostar arenagearet mer points nu. 2k+ för en del..

PvE-gearet är skitenkelt att fixa, men PvE är ju enkelt generellt.

PvE gearen kommer ta PvP gearen

 

PvE är för scrubs som inte kan lira arena (i viss mån). Man kan inte ens dra paralleller mellan PvE-gear och PvP-gear eftersom att resilience-ändringen kommer att tvinga en att köra full resigear. Man kan möjligtvis köra med PvE-vapen. Man kan bara jämföra andra stats, typ AP/SP/Agi osv, men då har alltid PvE-gearet varit bättre.

Redigerat av Tunnelvision
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Skrivet (redigerat)

Nah warlocks har inte mycket sånt hehe, btw huntards och shammys i alliance tycker jag verkligen synd om : ( blizz är värkligen sjukt lata och tråkiga med T9(trodde inte ens att det var ett tier sett bara ett vanligt set/random gear tbh)

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock så kostar arenagearet mer points nu. 2k+ för en del..

PvE-gearet är skitenkelt att fixa, men PvE är ju enkelt generellt.

PvE gearen kommer ta PvP gearen

 

PvE är för scrubs som inte kan lira arena (i viss mån). Man kan inte ens dra paralleller mellan PvE-gear och PvP-gear eftersom att resilience-ändringen kommer att tvinga en att köra full resigear. Man kan möjligtvis köra med PvE-vapen. Man kan bara jämföra andra stats, typ AP/SP/Agi osv, men då har alltid PvE-gearet varit bättre.

 

Lol, "PvE är för scrubs som inte kan lira arena"?... Alright. Jag körde arena hela dagarna förr, men imo, så är det ganska tråkigt i längden. I PvP krävs mer skills ja, men jag skulle inte säga att PvE är för ppls som inte kan lira arena, för det är en jävligt idiotisk syn på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock så kostar arenagearet mer points nu. 2k+ för en del..

PvE-gearet är skitenkelt att fixa, men PvE är ju enkelt generellt.

PvE gearen kommer ta PvP gearen

 

PvE är för scrubs som inte kan lira arena (i viss mån). Man kan inte ens dra paralleller mellan PvE-gear och PvP-gear eftersom att resilience-ändringen kommer att tvinga en att köra full resigear. Man kan möjligtvis köra med PvE-vapen. Man kan bara jämföra andra stats, typ AP/SP/Agi osv, men då har alltid PvE-gearet varit bättre.

 

Lol, "PvE är för scrubs som inte kan lira arena"?... Alright. Jag körde arena hela dagarna förr, men imo, så är det ganska tråkigt i längden. I PvP krävs mer skills ja, men jag skulle inte säga att PvE är för ppls som inte kan lira arena, för det är en jävligt idiotisk syn på det.

 

I viss mån som sagt, det finns PvE:are som är väldigt bra i arena, men majoriteten av de som PvE:ar lyckas inte få upp sin rating över 1600. (iallafall på min server, stormscale, erkänd som världens bästa PvP-server om man utgår från spelare) Det är därför många rollar PvE, för att få gear enkelt utan skills. PvE handlar inte om att vara bra, det handlar om att inte vara retarded. PvE is hard srsly mate.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte ser hur spelet går ner och ner hela tiden sedan mitten av TBC har du ett problem med hjärnan, sorry

 

Inte direkt, jag har bara en annan åsikt än dig.

 

Sen kan vi diskutera om det är ett hjärnfel att tro att ens egna åsikter är "rätt"

 

Och varför ska man få mount tidigare(igen)? visst det är skönt att ta sig snabbt fram men vafan man beöver inte 100% på 40 och 60% på 20...

Kanske inte, jag skulle ha föredragit 60% på 30, 100% på 50. flying kvar på 70. Men det är inte jag som tar sådana beslut

 

I viss mån som sagt, det finns PvE:are som är väldigt bra i arena, men majoriteten av de som PvE:ar lyckas inte få upp sin rating över 1600. (iallafall på min server, stormscale, erkänd som världens bästa PvP-server om man utgår från spelare) Det är därför många rollar PvE, för att få gear enkelt utan skills. PvE handlar inte om att vara bra, det handlar om att inte vara retarded. PvE is hard srsly mate.

PvP är svårt, man måste hitta en death knight att köra med

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I viss mån som sagt, det finns PvE:are som är väldigt bra i arena, men majoriteten av de som PvE:ar lyckas inte få upp sin rating över 1600. (iallafall på min server, stormscale, erkänd som världens bästa PvP-server om man utgår från spelare) Det är därför många rollar PvE, för att få gear enkelt utan skills. PvE handlar inte om att vara bra, det handlar om att inte vara retarded. PvE is hard srsly mate.

PvP är svårt, man måste hitta en death knight att köra med

 

Okej, finns vissa undantag. (Paladin, warrior, deathknight, restodruid is srs business rly hard m8).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte ser hur spelet går ner och ner hela tiden sedan mitten av TBC har du ett problem med hjärnan, sorry

Inte direkt, jag har bara en annan åsikt än dig.

 

Sen kan vi diskutera om det är ett hjärnfel att tro att ens egna åsikter är "rätt"

 

Fint att din åsikt om hur PvE fungerar är 100% fiasko när man ser hur failure/lätt den nya raiden är

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte ser hur spelet går ner och ner hela tiden sedan mitten av TBC har du ett problem med hjärnan, sorry

 

Inte direkt, jag har bara en annan åsikt än dig.

 

Sen kan vi diskutera om det är ett hjärnfel att tro att ens egna åsikter är "rätt"

 

Fint att din åsikt om hur PvE fungerar är 100% fiasko när man ser hur failure/lätt den nya raiden är

 

Skulle säga att din idé om bra design är fiasko, och tydligen håller Blizzard med.

D.v.s att allt ska vara svårt och fokus ska vara på dom som kämpar efter 475/475 e-peen

 

Sen är svårighetsgrad relativ, antar att du lyckats hamna i en guild där alla spelar relativt felfritt, har bra gear och så.

Betyder det att hela raiden failat för att det var enkelt för ER?

 

Kanske din definition på en "lyckad raid" är att ni misslyckas om och om igen?

 

Försök se saker genom fler synpunkter än din egna, för en gångs skull, eller kanske det är för mycket att be om.

 

Vad säger att spelet blir bättre för att det är svårare? För att man förr behövde spendera 10x raidtiden för att få ihop resistance? Wow, roliga tider. Allt var så.. "epic" (vilket ABSOLUT inte har något med att det var tidigt i spelet, allt var nytt, blabla)

 

Ett bra spel fokuserar på en stor del av spelarna, vilket pre-BC inte gjorde, hur man än vänder på det.

Då var det verkligen att bara de "bästa" (d.v.s dom som snabbt fick en guild som inte bröts upp) spelarna som fick ta del av all content, spelare som inte hade något behov av alternativa karaktärer (lycka till med att köra mer än en om man ville få bra gear innan BC)

 

Men jag kan dock hålla med till viss del, det blir så många lockouts med alla olika svårigheter och separata raids att man kan köra hur många raids som helst per vecka, vilket gör att content för snabbt hamnar på farm då de flesta får gear lite väl snabbt.

Men i vilket fall som helst skulle jag föredra den stilen över den gamla skräpdesignen som favoritiserade <5% av spelarbasen.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte ser hur spelet går ner och ner hela tiden sedan mitten av TBC har du ett problem med hjärnan, sorry

 

Inte direkt, jag har bara en annan åsikt än dig.

 

Sen kan vi diskutera om det är ett hjärnfel att tro att ens egna åsikter är "rätt"

 

Fint att din åsikt om hur PvE fungerar är 100% fiasko när man ser hur failure/lätt den nya raiden är

 

Skulle säga att din idé om bra design är fiasko, och tydligen håller Blizzard med.

D.v.s att allt ska vara svårt och fokus ska vara på dom som kämpar efter 475/475 e-peen

 

Sen är svårighetsgrad relativ, antar att du lyckats hamna i en guild där alla spelar relativt felfritt, har bra gear och så.

Betyder det att hela raiden failat för att det var enkelt för ER?

 

Kanske din definition på en "lyckad raid" är att ni misslyckas om och om igen?

 

Försök se saker genom fler synpunkter än din egna, för en gångs skull, eller kanske det är för mycket att be om.

 

Vad säger att spelet blir bättre för att det är svårare? För att man förr behövde spendera 10x raidtiden för att få ihop resistance? Wow, roliga tider. Allt var så.. "epic" (vilket ABSOLUT inte har något med att det var tidigt i spelet, allt var nytt, blabla)

 

Ett bra spel fokuserar på en stor del av spelarna, vilket pre-BC inte gjorde, hur man än vänder på det.

Då var det verkligen att bara de "bästa" (d.v.s dom som snabbt fick en guild som inte bröts upp) spelarna som fick ta del av all content, spelare som inte hade något behov av alternativa karaktärer (lycka till med att köra mer än en om man ville få bra gear innan BC)

 

Men jag kan dock hålla med till viss del, det blir så många lockouts med alla olika svårigheter och separata raids att man kan köra hur många raids som helst per vecka, vilket gör att content för snabbt hamnar på farm då de flesta får gear lite väl snabbt.

Men i vilket fall som helst skulle jag föredra den stilen över den gamla skräpdesignen som favoritiserade <5% av spelarbasen.

 

Självklart håller blizzard med, blizzard suger, spelet är exakt som dom vill att det ska vara - oerhört lätt för alla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...