Hoppa till innehåll

Patch 3.2


zitroz
 Dela

Rekommendera inlägg

Eller så borde blizzard lägga mer tid på sina Expansions än att rusha releasen när spelet inte ens är ½ färdigt... Respekterar Fishmasters åsikter men håller inte med på många av dom, vist Blizzard gjorde så allt tog lång tid o klara av etc i BC men det var en del av det roliga kändes mer belönat när man väl klarat av det... men som du sa Outlands fick mycket kritik under sin tid och vanilla lika så. Även om jag hatar det mesta med wow nu förtiden måste jag säga att jag hatar att blizzard håller på att försämra pvp för att göra det mer passat för 1-2button gamers. förjävligt att se bara för några inkompetenta spelare lipar att dom inte kan döda någon utan att använda alla Cd's m.m. Själv tyckte jag det var roligare när man var tvungen att anstränga sig för att döda någon. (:() så hatar wow för att dom inte har samma syn på PVP som jag har...

 

skulle vart long gone fall det inte var för några polare som spelar<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Eller så borde blizzard lägga mer tid på sina Expansions än att rusha releasen när spelet inte ens är ½ färdigt...

 

Men...

De släpper inte spelet tidigt, om de hade gjort som du verkar mena hade de släppt spelet med alla raids som skulle ha funnits och sen låtit bli att lägga till något alls?

 

Även om jag hatar det mesta med wow nu förtiden måste jag säga att jag hatar att blizzard håller på att försämra pvp för att göra det mer passat för 1-2button gamers.

Låter som om du tagit efter något troll på PvP forumet, vad menas egentligen?

Försämra PvP (frivilligt?) för att det ska passa 1-2button gamers, låter som om de skulle behöva merga t ex mages alla spells till "Damage Bolt" och "Blink" för något sådant, om man nu ska försöka göra en jämförelse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom släppte det väldigt tidigt må jag säga Det var jätte buggat laggade(laggar fortfarande) det var patch hela tiden visst med expansions kommer buggs men detta var bara löjligt... det mesta har dom fixat i efterhand märktes att dom bara ville få ut det i affären så snabbt som möjligt. försämra pvp = att blizzard med mening gör det lättare att döda motståndarna utan att kräva någon viss ''skill'' och baserar spelet efter 3v3 5v5arena dvs att en healer ska bli/är nästan omöjlig att få ner för 1dps spelare som tlx rogue/mage etc.. och om det är en dps vs dps fight så är det ofc den som kan slå hårdast som vinner inte den som kan kontrolera motståndaren eller slänga ut rätt spell i rätt tillfälle.. och som jag sagt förut tycker aldrig spelet vart särskilt bra när det kommer till PvP men när det började likna något i BC sent s2 början på s3 sen gick allt utför s4 och uppåt

 

det jag mena med 1-2button är såklart lite överdrivet men syftade på att en druid kan använda 2-4heal spells och låta thorns döda motståndaren samtigt som vissa classer kan bursta ner utan mer än kanske 3spells använda

 

men kommer alltid att vara obalans i spelet och det vet jag men så länge jag betalar för spelet får jag ha mina åsikter och sen kan du motargumentera och hålla på men alla mins nog första veckorna när alla classer critta 15k...

 

sen har ja självklart positiva kommentarer om spelet också men orkar inte gå in på det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom släppte det väldigt tidigt må jag säga Det var jätte buggat laggade(laggar fortfarande) det var patch hela tiden visst med expansions kommer buggs men detta var bara löjligt... det mesta har dom fixat i efterhand märktes att dom bara ville få ut det i affären så snabbt som möjligt. försämra pvp = att blizzard med mening gör det lättare att döda motståndarna utan att kräva någon viss ''skill'' och baserar spelet efter 3v3 5v5arena dvs att en healer ska bli/är nästan omöjlig att få ner för 1dps spelare som tlx rogue/mage etc.. och om det är en dps vs dps fight så är det ofc den som kan slå hårdast som vinner inte den som kan kontrolera motståndaren eller slänga ut rätt spell i rätt tillfälle.. och som jag sagt förut tycker aldrig spelet vart särskilt bra när det kommer till PvP men när det började likna något i BC sent s2 början på s3 sen gick allt utför s4 och uppåt

 

det jag mena med 1-2button är såklart lite överdrivet men syftade på att en druid kan använda 2-4heal spells och låta thorns döda motståndaren samtigt som vissa classer kan bursta ner utan mer än kanske 3spells använda

 

men kommer alltid att vara obalans i spelet och det vet jag men så länge jag betalar för spelet får jag ha mina åsikter och sen kan du motargumentera och hålla på men alla mins nog första veckorna när alla classer critta 15k...

 

sen har ja självklart positiva kommentarer om spelet också men orkar inte gå in på det nu.

Fanns inte resilience då, en lock med bra gear kan fortfarande critta 15k på en person utan resistance och resilience.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var ganska svårt för mig som warrior och klå en mage, nu är det ganska lätt, blev jagad idag av en full deadly gearad mage fast jag hade inget val så jag dismounta la in mortalstrike + rend och procc på overpower så hade jag tagit cirka 70% av dens hp, sen så körde jag på bladestorm så var han död.

 

Men jag förstår inte med självaste kunderna i wow.

Förut då retribution inte var något vidare och använda i vanilla så klaga alla paladins på att dem inte fick någon chans och dpsa, även andra klasser, nu när dem fick sin rejäla buff så klagar man på att dem är OP. Vafan bestäm er, alla klasser är bra på sitt sätt.

 

Jag tycker spelet balanserar sig ännu mer, rogues var inte klassen som kunde köra aoe dps vid raids osv.

Nu kan ju dem de, de har lärt sig fan of knives, samma med shadow priest, de har lärt sig mind seer.

Warriors är nu också vettiga som dpsare, jag får alltid plats i raids som OS 3D 10 man eftersom att som arms warrior kan man lägga in blood frenzy på fienden som gör att den tar mer stryk.

 

Visst, gearen har blivit tråkig, all plategear i naxx även tank och dps gear ser ut och va exakt likadana.

Men Blizz har blivit lata med och designa unik gear som dem gjorde i vanilla wow.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var ganska svårt för mig som warrior och klå en mage, nu är det ganska lätt, blev jagad idag av en full deadly gearad mage fast jag hade inget val så jag dismounta la in mortalstrike + rend och procc på overpower så hade jag tagit cirka 70% av dens hp, sen så körde jag på bladestorm så var han död.

 

Men jag förstår inte med självaste kunderna i wow.

Förut då retribution inte var något vidare och använda i vanilla så klaga alla paladins på att dem inte fick någon chans och dpsa, även andra klasser, nu när dem fick sin rejäla buff så klagar man på att dem är OP. Vafan bestäm er, alla klasser är bra på sitt sätt.

 

Jag tycker spelet balanserar sig ännu mer, rogues var inte klassen som kunde köra aoe dps vid raids osv.

Nu kan ju dem de, de har lärt sig fan of knives, samma med shadow priest, de har lärt sig mind seer.

Warriors är nu också vettiga som dpsare, jag får alltid plats i raids som OS 3D 10 man eftersom att som arms warrior kan man lägga in blood frenzy på fienden som gör att den tar mer stryk.

 

Visst, gearen har blivit tråkig, all plategear i naxx även tank och dps gear ser ut och va exakt likadana.

Men Blizz har blivit lata med och designa unik gear som dem gjorde i vanilla wow.

När man snackar classbalance så relaterar man det sällan till PvE.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T9 blev bättre än jag trodde.

http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=80364.0

Någon som spelat Resident Evil 5 och sett tjejen med mask? Påminner inte Rogues lite om henne? Sen en liten backpack på varsin shoulder så ni har flash powder för en "magiska" försvinnande :D Men det blev fint, jag klagar lite på att nu borde blizz ha gjort leather users olika, men om man jämnför det där med andra gear så är det där snyggt som stryk, Så dom har lagt mer tid på hur graphics ska se ut men mindre tid hur leather users olika class ska se ut / plate users osv. Men andra set som dom bara satt ihop hunter med shaman och palas med warriors har sett skit ut, då har dom inte gjort snygg design + att dom varit lata att göra olika till alla classes. Jag är nöjd, tyckte t7 såg skit ut på dks, men när jag väl fick t7 shoulders tyckte jag det var snyggt som stryk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T9 ser ju hemskt ut på orcher! När den där faction change grejen kommer tror nu man kan stanna kvar men byta ras? :o läste att man inte kunde det på wow forumet

Redigerat av addeB
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

T9 ser ju hemskt ut på orcher! När den där faction change grejen kommer tror nu man kan stanna kvar men byta ras? :o

Om du vill slösa pengar på det för att du ser konstig ut i t9, fine by me, men helt onödigt eftersom du kommer nog mest vara nöjd med t9 head + shoulders (kanske nå legs/chest, resten syns inte så bra) och kommer glömma att du tyckte det var fult :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...