Hoppa till innehåll

Playstaion 3 Eller Xbox 360 ?


irak_king
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja.

 

Min fråga är som rubriken. Playstaion 3 eller Xbox 360?

 

Jag fyller år om någon vecka och undrar vad jag ska köpa ?

 

Nackdelen med Xbox är att de kostar pengar att köra Online -.- Jävligt störande.

Men Fördelen med Xbox är priset . Hur billigt som helst!

 

Nackdelen med Ps3 är priset.

Fördelen är GRATIS INTERNET/ONLINE!!! =D jäkligt soft

 

Så vad tycker ni, tycker ni att jag ska köpa xbox 360 med flera spel en vad jag köper till ps3 för jag sparar pengar till spel om jag köper Xbox för de är billigare. Eller köpa Ps3 och njuta av grattis online körande!!!

 

Va ärliga nu. Nu kommer säkert alla skriva köp xbox för de är i xbox 360 forum. Men va ärliga

 

 

 

Tacksam för svar och seriösa svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tja.

 

Min fråga är som rubriken. Playstaion 3 eller Xbox 360?

 

Jag fyller år om någon vecka och undrar vad jag ska köpa ?

 

Nackdelen med Xbox är att de kostar pengar att köra Online -.- Jävligt störande.

Men Fördelen med Xbox är priset . Hur billigt som helst!

 

Nackdelen med Ps3 är priset.

Fördelen är GRATIS INTERNET/ONLINE!!! =D jäkligt soft

 

Så vad tycker ni, tycker ni att jag ska köpa xbox 360 med flera spel en vad jag köper till ps3 för jag sparar pengar till spel om jag köper Xbox för de är billigare. Eller köpa Ps3 och njuta av grattis online körande!!!

 

Va ärliga nu. Nu kommer säkert alla skriva köp xbox för de är i xbox 360 forum. Men va ärliga

 

 

 

Tacksam för svar och seriösa svar!

Jag sålde mitt 360 för att ha råd med ett PS3. Bästa beslutet jag någonsin gjort. PS3 exclusives > Xbox 360 exclusives

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle lungt säga Xbox 360, (obviously) för att Online läget är 100 gånger bättre och det är bättre spel.

 

Xbox 360:

+ Xbox Live

+ Bra spel

+ Billig

+ Achievements

+ Grafiken

+ Ljudet

+ Lång garanti

 

- RROD

- Konsolen är bullrig

- Live kostar (men äger fortfarande)

 

 

Playstation 3:

+ PSN (men är inte bättre än Xbox Live)

+ Tyst som en mus

+ Blu-ray

+ Grafiken

+ Ljudet

+ Finns riktigt bra titlar

 

- Inte lika bra Online som Xbox Live

- Dyr

- Inte lika bra titlar som Xbox 360

- När kommer Home?

 

 

Nått jag är JÄVLIGT trött på är att massa töntar ska jämföra grafiken mellan Xbox 360 och PS3.

Grafiken är grymt bra på PS3, grafiken är grymt bra på Xbox 360.

 

Men jag skulle säga Xbox 360, skillnaden är inte så överdrivet stor.

Ps3 är också riktigt bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Xbox 360 pris: 2.500

PS3 pris: 6000

Xbox live 1 år pris: 500

 

Alltså, efter 7 år av xbox live användande så kommer hela xbox-paketet kosta lika mycket som PS3n. Du kommer dock troligtvis inte använda ditt Xbox 360 efter så många år då om cirka 3-4 år så kommer nästa generations konsoller ut, och ditt xbox 360 blir "utdaterat".

 

Så, du tjänar på att köpa ett Xbox 360 även om du betalar för Live.

 

Och för att utnyttja PS3ans blu-ray/hd grafik så krävs en väldigt bra TV. Om du nu inte har det är det så är det onödigt att betala 2-3 tusenlappar extra för något du inte kan uppleva.

 

Jag tycker du borde köpa ett Xbox 360 då den är billigare och har fler roliga spel (Halo-serierna exempelvis)

Även om du har en TV med fullt stöd för Blu-Ray/HD grafik, så är det fortfarande onödigt att spendera 2-3 tusenlappar extra bara för lite förbättrad grafik, när du istället kunde ha spenderat dessa tusenlappar på många fler spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle lungt säga Xbox 360, (obviously) för att Online läget är 100 gånger bättre och det är bättre spel.

 

Xbox 360:

+ Xbox Live

+ Bra spel

+ Billig

+ Achievements

+ Grafiken

+ Ljudet

+ Lång garanti

 

- RROD

- Konsolen är bullrig

- Live kostar (men äger fortfarande)

 

 

Playstation 3:

+ PSN (men är inte bättre än Xbox Live)

+ Tyst som en mus

+ Blu-ray

+ Grafiken

+ Ljudet

+ Finns riktigt bra titlar

 

- Inte lika bra Online som Xbox Live

- Dyr

- Inte lika bra titlar som Xbox 360

- När kommer Home?

 

 

Nått jag är JÄVLIGT trött på är att massa töntar ska jämföra grafiken mellan Xbox 360 och PS3.

Grafiken är grymt bra på PS3, grafiken är grymt bra på Xbox 360.

 

Men jag skulle säga Xbox 360, skillnaden är inte så överdrivet stor.

Ps3 är också riktigt bra.

Jag tycker XBOX 360's exklusiva titlar är skit. ( no offence, de

intresserade mig inte vilket var därför jag sålde 360't för att köpa PS3 )

 

Btw så är grafiken inte bättre på PS3'an i alla spel, utan bara i de exklusiva titlarna. Och grafiken är bortkastad om du inte har en skärm/TV som stödjer HDMI. ( Samma sak med ljudet: Blir bortkastat om du inte har HDMI. )

 

Angående PSN vs Xbox Live så är Xbox Live inte så jävligt mycket bättre... Multiplayerdelen är ju samma på båda konsollerna. Ok, Xbox Live har ett par praktiska features som PSN saknar men PSN har ju f*n en webbläsare som jag alltid finner praktisk. BTW: Home är redan ute.

 

Till OP: Egentligen så borde du basera ditt konsollköp på de exklusiva spelen och inget annat, så om du vill ha spel som Halo 3, Gears of War 2, Tales of Vesperia, Ninja Gaiden 2, så skaffar du dig ett 360. Om du vill ha spel som Killzone 2, Little Big Planet, Metal Gear Solid 4, Uncharted: Drake's Fortune & Uncharted 2, inFamous, Resistance 2 och Valkyria Chronicles köper du PS3. ( Ursäktar att det blev mer PS3 spel men jag kan inte så många XBOX360 exklusiva. )

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja.

 

Min fråga är som rubriken. Playstaion 3 eller Xbox 360?

 

Jag fyller år om någon vecka och undrar vad jag ska köpa ?

 

Nackdelen med Xbox är att de kostar pengar att köra Online -.- Jävligt störande.

Men Fördelen med Xbox är priset . Hur billigt som helst!

 

Nackdelen med Ps3 är priset.

Fördelen är GRATIS INTERNET/ONLINE!!! =D jäkligt soft

 

Så vad tycker ni, tycker ni att jag ska köpa xbox 360 med flera spel en vad jag köper till ps3 för jag sparar pengar till spel om jag köper Xbox för de är billigare. Eller köpa Ps3 och njuta av grattis online körande!!!

 

Va ärliga nu. Nu kommer säkert alla skriva köp xbox för de är i xbox 360 forum. Men va ärliga

 

 

 

Tacksam för svar och seriösa svar!

Xbox 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

360.

 

Fattar inte varför alla jublar så mycket över blu-ray? Visst, det kan vara bra ifall man köper/lånar HD-filmer ofta men då kan man lika gärna ladda hem en HD film och se på xboxet? Dessutom är det riktigt långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...