Hoppa till innehåll

Din/ditt Nöt


Tidzon
 Dela

Din/Ditt nöt?  

81 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Det heter Ditt Nöt som slang i det svenska språket (Efter Nötkreatur). Din Nöt är inte en del av själva språket, även om det är ett modernt uttryck (Som syftar på Nöthjärna). Detta är Fakta, så jag förstår inte vad ni gnäller om.

Nej, det heter "din nöt". Fortfarande. Nötkreatur eller inte, det heter "din nöt".

 

Det heter Din Nöt endast om man syftar på En Nöt. Här diskuterar vi Slanget Nöt, inte ordet.

I språket skrivs slanget "Ditt nöt", för att det syftar på nötkreatur- Modernt slang är dock Din Nöt som syftar på Nöthjärna, men detta är inget som faktiskt är del av språket idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

MEN VAD FAN!? om vi snackar om "slang" så spelar det ingen jävla roll! det du säger är typ... "nu snackar vi slang, när man inte använder svenska språket ordentligt, så vad heter det ordentligt på slang: ditt eller din nött?"

 

använder du slang så får du gärna prata som ett småbarn eller invandrare med dålig svenska. men om du är ute efter att få reda på vad det EGENTLIGEN är så får du acceptera de svenska grammatikreglerna, det heter EN NÖT. rättar du folk som skriver fel på chattspråk, rättar plox till pl0x? noob till n00b? p0rn till pr0n? ne just det.

 

Btw, jag ändrade inte på http://sv.wiktionary.org/wiki/nöt det var så när jag kom in. ett tips är ju att hitta en pålitligare källa i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEN VAD FAN!? om vi snackar om "slang" så spelar det ingen jävla roll! det du säger är typ... "nu snackar vi slang, när man inte använder svenska språket ordentligt, så vad heter det ordentligt på slang: ditt eller din nött?"

 

använder du slang så får du gärna prata som ett småbarn eller invandrare med dålig svenska. men om du är ute efter att få reda på vad det EGENTLIGEN är så får du acceptera de svenska grammatikreglerna, det heter EN NÖT. rättar du folk som skriver fel på chattspråk, rättar plox till pl0x? noob till n00b? p0rn till pr0n? ne just det.

 

Btw, jag ändrade inte på http://sv.wiktionary.org/wiki/nöt det var så när jag kom in. ett tips är ju att hitta en pålitligare källa i framtiden.

Slang är en del av språket, och en del av alla språk - Dock är det inte detsamma som Gatu-slang. "Ditt nöt" är slang för "Ditt nötkreatur", något som man hörde ofta förr i tiden och som dyker upp i flera Kalle-anka böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klickade på ; http://sv.wiktionary.org/wiki/n%C3%B6t

 

Det var Tolin som skrev in den sidan här. Det står > Din nöt.

 

 

Håller ni på att ändra fram o tillbaka bara för att säga att ni har rätt eller?

Jag som först postade länken här kan ju säga att det var "Ditt nöt" ursprungligen (Annars skulle jag ju inte använt just den sidan). Nu är det någon här som ständigt ändrar för att styrka sitt egna (felaktiga) argument. "Ditt nöt" är svenskt slang för Ditt Nötkreatur och syftar på någon som är ointelligent (som ett nötkreatur). Modernt slang är Din Nöt, som syftar på Din Nöthjärna, men detta är inte en accepterad del av språket utan helt enkelt ett uttryck.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som först postade länken här kan ju säga att det var "Ditt nöt" ursprungligen (Annars skulle jag ju inte använt just den sidan). Nu är det någon här som ständigt ändrar för att styrka sitt egna (felaktiga) argument. "Ditt nöt" är svenskt slang för Ditt Nötkreatur och syftar på någon som är ointelligent (som ett nötkreatur). Modernt slang är Din Nöt, som syftar på Din Nöthjärna, men detta är inte en accepterad del av språket utan helt enkelt ett uttryck.

inget slang är en accepterad del av språket även om det visas på som existerande. varken din/ditt nöt är en accepterad del av språket, för det är slang, och det är själva definitionen av slang.

 

end of discussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...