Hoppa till innehåll

Min Ms "svänger"


Gäst IntellarN

Rekommendera inlägg

Gäst IntellarN

Ja hallojsan alla fuskare

 

Jag har lite problem med mitt counter strike 1,6. Iblan utan anledning så blir min ping och ms skit hög och jag kan inte förstå varför. Jag tex har formatera om datorn idag också stänger jag av alla onödiga program men fortfarande är det samma skit :( snälla alla fina fuskare hjälp mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har ni för uppkoppling hastighet?

 

Jag hade liknande problem, det enda jag gjorde var att ställa om

 

cl_cmdrate

 

och

 

cl_updaterate

 

samt

 

rate

 

Vad jag ställde till vet jag inte.

 

Prova också att gå in på Steam > Inställningar > Neddlanding

 

och sedan välj den hastighet du har på ditt bredband.

 

Det är väldigt viktigt att du väljer det rätta där, du kan inte ha det högsta om du har 2 / 8 mbit uppkoppling.

 

I med att du ändrar där, ändras cl_cmdrate, cl_updaterate och rate till olika värden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst IntellarN

okej enligt http://www.speedtest.net/ så har jag download 2.07 upload 0.74 sedan ping 24 ms. Så jag vet inte riktigt vad jag ska välja så jag tog modem 56k. min cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 jag googlade och fick fram att flest hade som jag altid har hafft.

 

http://www.speedtest.net/result/508528062.png

Redigerat av IntellarN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På Counter-Strike 1.6 ska man ha cl_updaterate 60. Varför man ska det är att Counter-Strike 1.6 bara kan visa 60 bilder per sekund till skärmen, även om din skärm stödjer 85 bilder per sekund eller om Counter-Strike 1.6 rendererar 99 bilder per sekund; det är bara 60 bilder per sekund som visas. Så för bästa grafikprestanda tycker jag att du ska sätta variabeln fps_max till 60 och (i din grafikinställningskontrollpanel för ditt grafikkort)aktivera/låta grafikprogrammet bestämma om vsync ska vara på.

 

Sen är rate variabeln mycket viktig! Den ställer man in till din nerladdningshastighet i bytes/sekund. I och med att du har 2,07 Mb ner så tycker jag att du ska sätta rate till 258750 (2,07 * 1000000 / 8).

 

En annan viktig variabel är ex_interp och interp. Jag rekommenderar att du sätter ex_interp till 0.05 eller 0.033333. Skriv också interp i konsolen tills det står att interp är PÅ, den kan vara av.

 

Tips

 

Don't change console settings unless you are 100% sure what you are doing

Most "high-performance" setting cause exactly the opposite effect, if the server or network can't handle the load.

 

Don't turn off view interpolation and/or lag compensation

It will not improve movement or shooting precision.

 

Optimized setting for one client may not work for other clients

Do not just use settings from other clients without verifing them for your system.

 

Sen har jag en fråga om ditt problem, när detta händer, hur mycket arbetar din CPU, när du har MINIMERAT spelet?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst IntellarN

På Counter-Strike 1.6 ska man ha cl_updaterate 60. Varför man ska det är att Counter-Strike 1.6 bara kan visa 60 bilder per sekund till skärmen, även om din skärm stödjer 85 bilder per sekund eller om Counter-Strike 1.6 rendererar 99 bilder per sekund; det är bara 60 bilder per sekund som visas. Så för bästa grafikprestanda tycker jag att du ska sätta variabeln fps_max till 60 och (i din grafikinställningskontrollpanel för ditt grafikkort)aktivera/låta grafikprogrammet bestämma om vsync ska vara på.

 

Sen är rate variabeln mycket viktig! Den ställer man in till din nerladdningshastighet i bytes/sekund. I och med att du har 2,07 Mb ner så tycker jag att du ska sätta rate till 258750 (2,07 * 1000000 / 8).

 

En annan viktig variabel är ex_interp och interp. Jag rekommenderar att du sätter ex_interp till 0.05 eller 0.033333. Skriv också interp i konsolen tills det står att interp är PÅ, den kan vara av.

 

Tips

 

Don't change console settings unless you are 100% sure what you are doing

Most "high-performance" setting cause exactly the opposite effect, if the server or network can't handle the load.

 

Don't turn off view interpolation and/or lag compensation

It will not improve movement or shooting precision.

 

Optimized setting for one client may not work for other clients

Do not just use settings from other clients without verifing them for your system.

 

Sen har jag en fråga om ditt problem, när detta händer, hur mycket arbetar din CPU, när du har MINIMERAT spelet?

 

Tack så mycket!

 

Jag har spelat några timmar idag med 1 ända lagg. Det hjälpte verkligen plus att jag fick bättre ping

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...