Gäst IntellarN Skrivet 1 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2009 Ja hallojsan alla fuskare Jag har lite problem med mitt counter strike 1,6. Iblan utan anledning så blir min ping och ms skit hög och jag kan inte förstå varför. Jag tex har formatera om datorn idag också stänger jag av alla onödiga program men fortfarande är det samma skit :( snälla alla fina fuskare hjälp mig :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2009 Ingen annan i nätverket som använder internet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst IntellarN Skrivet 1 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2009 Ingen annan i nätverket som använder internet? jo min syster men hon surfar bara Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OOME Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Vad har ni för uppkoppling hastighet? Jag hade liknande problem, det enda jag gjorde var att ställa om cl_cmdrate och cl_updaterate samt rate Vad jag ställde till vet jag inte. Prova också att gå in på Steam > Inställningar > Neddlanding och sedan välj den hastighet du har på ditt bredband. Det är väldigt viktigt att du väljer det rätta där, du kan inte ha det högsta om du har 2 / 8 mbit uppkoppling. I med att du ändrar där, ändras cl_cmdrate, cl_updaterate och rate till olika värden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Kör du trådlöst nätverk? Isåfall kan det vara det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OOME Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Då är det bäst att kolla hur bra anslutning det är xD Hade trådlös en gång, ush. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst IntellarN Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 (redigerat) okej enligt http://www.speedtest.net/ så har jag download 2.07 upload 0.74 sedan ping 24 ms. Så jag vet inte riktigt vad jag ska välja så jag tog modem 56k. min cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 jag googlade och fick fram att flest hade som jag altid har hafft. http://www.speedtest.net/result/508528062.png Redigerat 2 Juli 2009 av IntellarN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OOME Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Välj 2 mbit på steam? Det borde göra susen, prova det. Eftersom du har 2mbit. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst IntellarN Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Välj 2 mbit på steam? Det borde göra susen, prova det. Eftersom du har 2mbit. dsl/cable 2m? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2009 Spelar nog ingen roll.. prova dig fram, börja med dsl. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2009 (redigerat) På Counter-Strike 1.6 ska man ha cl_updaterate 60. Varför man ska det är att Counter-Strike 1.6 bara kan visa 60 bilder per sekund till skärmen, även om din skärm stödjer 85 bilder per sekund eller om Counter-Strike 1.6 rendererar 99 bilder per sekund; det är bara 60 bilder per sekund som visas. Så för bästa grafikprestanda tycker jag att du ska sätta variabeln fps_max till 60 och (i din grafikinställningskontrollpanel för ditt grafikkort)aktivera/låta grafikprogrammet bestämma om vsync ska vara på. Sen är rate variabeln mycket viktig! Den ställer man in till din nerladdningshastighet i bytes/sekund. I och med att du har 2,07 Mb ner så tycker jag att du ska sätta rate till 258750 (2,07 * 1000000 / 8). En annan viktig variabel är ex_interp och interp. Jag rekommenderar att du sätter ex_interp till 0.05 eller 0.033333. Skriv också interp i konsolen tills det står att interp är PÅ, den kan vara av. Tips Don't change console settings unless you are 100% sure what you are doing Most "high-performance" setting cause exactly the opposite effect, if the server or network can't handle the load. Don't turn off view interpolation and/or lag compensation It will not improve movement or shooting precision. Optimized setting for one client may not work for other clients Do not just use settings from other clients without verifing them for your system. Sen har jag en fråga om ditt problem, när detta händer, hur mycket arbetar din CPU, när du har MINIMERAT spelet? Redigerat 3 Juli 2009 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst IntellarN Skrivet 4 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2009 På Counter-Strike 1.6 ska man ha cl_updaterate 60. Varför man ska det är att Counter-Strike 1.6 bara kan visa 60 bilder per sekund till skärmen, även om din skärm stödjer 85 bilder per sekund eller om Counter-Strike 1.6 rendererar 99 bilder per sekund; det är bara 60 bilder per sekund som visas. Så för bästa grafikprestanda tycker jag att du ska sätta variabeln fps_max till 60 och (i din grafikinställningskontrollpanel för ditt grafikkort)aktivera/låta grafikprogrammet bestämma om vsync ska vara på. Sen är rate variabeln mycket viktig! Den ställer man in till din nerladdningshastighet i bytes/sekund. I och med att du har 2,07 Mb ner så tycker jag att du ska sätta rate till 258750 (2,07 * 1000000 / 8). En annan viktig variabel är ex_interp och interp. Jag rekommenderar att du sätter ex_interp till 0.05 eller 0.033333. Skriv också interp i konsolen tills det står att interp är PÅ, den kan vara av. Tips Don't change console settings unless you are 100% sure what you are doing Most "high-performance" setting cause exactly the opposite effect, if the server or network can't handle the load. Don't turn off view interpolation and/or lag compensation It will not improve movement or shooting precision. Optimized setting for one client may not work for other clients Do not just use settings from other clients without verifing them for your system. Sen har jag en fråga om ditt problem, när detta händer, hur mycket arbetar din CPU, när du har MINIMERAT spelet? Tack så mycket! Jag har spelat några timmar idag med 1 ända lagg. Det hjälpte verkligen plus att jag fick bättre ping Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg