Hoppa till innehåll

Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition


Money

Rekommendera inlägg

Hej, jag köpte Microsoft flight simulator x igår och har problem med att installera det :/

Det står såhär: "Error 1305.Error reading from file C:\Program

Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator

X\Scenery\World\Scenery36b2hwc.bmp. Verify that the file exists and that

you can access it." Jag har Windows Vista och har provat att köra som admin. Jag har sökt på google har fått ett par svar som är exakt likadana, dem säger att man ska uppdatera sin Windows Installer. När jag laddar ner den till min windows vista så står det Hotfix KB..... was unable to install.

 

Vet någon hur man fixar error 1305? Snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..installera först spelet och ladda sedan ner senaste patchen och installera den

Jag har problem med att installera spelet alltså kan jag inte installera spelet, om jag avbryter installationen så tas allting bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men "Error reading from file C:\ProgramFiles\Microsoft Games\Microsoft Flight SimulatorX\Scenery\World\Scenery36b2hwc.bmp" betyder att filen ligger där. Inte att den ligger på CDn därför trodde jag att det var installerat och gick inte att starta.

 

Gå till butiken och be dem byta spelet eller se om det går att installera på en annan dator.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men "Error reading from file C:\ProgramFiles\Microsoft Games\Microsoft Flight SimulatorX\Scenery\World\Scenery36b2hwc.bmp" betyder att filen ligger där. Inte att den ligger på CDn därför trodde jag att det var installerat och gick inte att starta.

 

Gå till butiken och be dem byta spelet eller se om det går att installera på en annan dator.

Jag har provat att installera på en annan dator och det funkade fint, men inte på min dator :S, Först hade jag Windows 7 det funkade inte där, Sedan installerade jag Windows Vista och det funka inte där heller, Nu installerade jag XP och det funkar inte här heller. Jag har provat installera Windows Installer 4.5 och det funkar fortfarande inte. Samma error 1305. Jag provade byta min cd spelare med min bror då det funkade på hans dator men det funka inte heller. Närmaste spel butiken ligger typ 200km ifrån mig :S Jag bor i örebro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

http://support.microsoft.com/kb/248263

 

Det kan vara läsaren som det är fel på.

Tack för att du tagit tid och letat för mig, men jag har prövat att prova på en dator alltså en annan läsare och då funkade allt perfekt, sedan provade jag och hämta läsaren som det funka på o lägga på min dator, det kom samma felmeddelande :S

 

Snälla någon hjälp mig :(

Redigerat av Money
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...