Hoppa till innehåll

Fallout 3

Staejjkarn

Rekommendera inlägg

Nu är det så här att jag har funderat på att köpa Fallout 3 och min grundfråga är då som rubriken lyder. Jag tyckte inte Oblivion var min grej direkt men jag värkar assugen på Fallout 3 eller är det mest samma sak. Oblivion tyckte jag inte om för det kändes långtråkigt (har aldrig fastnat för riddarstilspel) etc.etc. men Fallout det värkar roligare på nått sätt. Jag gillar när det är ett fritt spel och man har en stor möjlighet att göra många saker i sig. Hur är skillnaden mellan spelen och skulle jag gille det tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm, jo det är alltid lite roligare med lite pang,pang och en annan fråga jag vet att Oblivion hade typ om man gjorde nått fult i en stad så kunde man bli arresterad eller typ slaktad av soldaterna som fångade en. Hur är det med sånt i Fallout för jag vet typ att man kan bli attackerad av djur men man kan ju också bli vän med dom mer vet jag inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm, jo det är alltid lite roligare med lite pang,pang och en annan fråga jag vet att Oblivion hade typ om man gjorde nått fult i en stad så kunde man bli arresterad eller typ slaktad av soldaterna som fångade en. Hur är det med sånt i Fallout för jag vet typ att man kan bli attackerad av djur men man kan ju också bli vän med dom mer vet jag inte..

Om du är busig i en stad i Fallout 3 så kommer vakterna slakta dig här med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är busig i en stad i Fallout 3 så kommer vakterna slakta dig här med.

Annars existerar ju inget bounty-system, som i Oblivion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fallout 3 är ett av de bästa, roligaste och underhållande spelen jag någonsin spelat. Helt underbart. Oblivion och Fallout kör på samma engine men man kan fortfarande tycka om Fallout 3 även om man inte gillade Oblivion. Jag började inte tycka om Oblivion förrän jag kört Fallout 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade inte Oblivion, men Fallout 3 tycker jag är MYCKET roligare. Roligare städer, ödesmarker, monster, laserpistoler, mini-atombombs-vapen. Man kan till och med vara vid "vita huset" och gå in i det osv. Och det är kul att man kan zooma in på kroppsdelar och skjuta på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...