prophet Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 I naturkunskapen i skolan läser vi just nu om miljögifter där bland annat tungmetaller diskuteras. Kvicksilver är en av de tungmetallerna som skapar mest problem i bland annat Östersjön. Det är inte ren kvicksilver utan det förekommer mest i formen av Metylkvicksilver, som har tidigare använts som bland annat båtfärg etc. Metylkvicksilver är förbjudet i Sverige. Vaccinet innehåller någonting som kallas Tiomersal. Tiomersal används som konserveringsmedel i många vaccin. Tiomersal innehåller till 49% kvicksilver och bland annat: aluminiumsulfat, blyacetat, metylkvicksilverhydroxid och kvicksilverklorid. När kroppen får i sig Tiomersal bryts det ner till bland annat Etylkvicksilver. Etylkvicksilver tar sig lätt in i hjärnan och kan vara farligare än metylkvicksilver. Det sönderfaller snabbt till oorganiskt kvicksilver som effektivt skadar hjärnans celler. När detta inträffar under hjärnans utveckling hos foster och barn kan oreparabla skador uppstå med ett livslångt lidande som följd. Etylkvicksilvret låter inte så lockande, eller hur? Förutom det så finns det även Metylkvicksilver. (Dock endast ett par mikrogram) Vi kommer att se en jävla massa bieffekter, wait and see. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 (redigerat) Ja, visst. Etylkvicksilver är farligt. Att få fram hur mycket kvicksilver som finns i varje spruta är svårt, men jag har hittat siffor mellan 1.25 till 5 mikrogram. Du inser att ett mikrogram är lika mycket som en miljondels gram? En miljondels gram. De personerna som är i riskgrupperna för kvicksilver är foster, barn under 10 och personer med genetisk känslighet för kvicksilver (ovanligt och leder troligtvis inte till några skador). Kvicksilver har använts i miljarder vaccinationer sedan 30-talet, och varje år är död/allvarliga komplikationer resultatet av massor av vaccinationer. Folk kan bli sjuka av svininfluensavaccinet, precis som man kan bli av vilken medicin som helst. Redigerat 10 November 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Man får en liten dos av svininfluensan, men det är bara därför att kroppen ska bygga ett skydd mot den. Man kanske får feber/ledvärk/ont.Aii, dagens ungdom. Du får avdödat virus (eller delar av virus) för att kroppen ska bygga upp ett försvar. Om sjukvården skulle spruta in "en liten dos" av sjukdomar så skulle ju virusen replikera sig och göra dig sjuk med röda hund/polio/stelkramp/influensa. Då hade jordens befolkning varit ganska liten. Det var det dem sa på skolan iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Men om de botar vissa sjukdomar förlorar medicin-branschen massa pengar så de vill ju inte att det ska botas, dagens samhälle sätter ekonomin före människorna. Tänk att vissa faktiskt tror på det där. Fascinerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Tagit idiot sprutan idag :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Tagit idiot sprutan idag :(Imorgon dör du. R.I.P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Ska ta vaccinet i övermorgon :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Om ni fortsätter att inte hålla er till ämnet så låser jag tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drmusicz Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 Ta inte vaccinet den ger skydd mot nya influensan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 10 November 2009 Rapport Dela Skrivet 10 November 2009 drmusicz, nu hänger jag inte med? On-topic: Personligen tänker jag inte alls vaccinera mig. 1976 hände det, och fler dog av vaccinet än influensan i sig. Sedan så kan man konstatera att de som väljer att ta vaccinet, löper större risk att insjukna och få sämre immunförsvar när viruset muterar i längre fram i tiden. Framtiden ser inte ljust ut om majoriteten vaccinerar sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 drmusicz, nu hänger jag inte med? On-topic: Personligen tänker jag inte alls vaccinera mig. 1976 hände det, och fler dog av vaccinet än influensan i sig. Vilket är just vad ett vaccin ska göra, sänka antalet infektioner drastiskt. Tyvärr kommer det aldrig att finnas ett ofarligt vaccin, och ja, ibland sker dödsfall. Hade inget vaccin funnits 1976 hade antalet dödsfall garanterat varit högre än det sammanlagda antalet döda med de som dog av vaccinet. Som sagt, folk som undviker att bli sjuka p.g.a vaccin syns inte i statistiken.. dock så gör de misstänkta dödsfallen det... Skrattretande att ni verkar tro att vaccinet faktiskt inte hjälper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 November 2009 Rapport Dela Skrivet 11 November 2009 Jo, jag kollar på statistik och lyssnar på doktorer och precis som jag kommit fram till att vaccinet är farligt har jag kommit fram till att vaccinet såklart hjälper. Men frågan är om de skadar mer än de hjälper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.