Money Skrivet 26 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 Om jag tar bort "-l" så går det men om den är kvar så funkar det inte :S det kommer då en cmd ruta men det står inget på den. Och som titel står det typ "C:/*****/documents/visual studio 2008/projects/" och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 27 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2009 Inga svar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 29 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 Funkar ditt ping kommando med "-l" i CMD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 29 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 (redigerat) Funkar ditt ping kommando med "-l" i CMD? Ja, det fungerar. Men man måste skriva såhär på cmd för det ska fungera "ping 127.0.0.1 -l 9999" annars går det inte. Jag prova skriva "9999" i VB men det hände samma sak. Redigerat 29 Juli 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 29 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 Testa använda en annan IP än 127.0.0.1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 29 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 Testa använda en annan IP än 127.0.0.1 Jag har testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 29 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 "Jag har testat..." ...och... Vad blir resultatet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 29 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 "Jag har testat..." ...och... Vad blir resultatet? Samma sak. Det kommer en blank cmd upp och som titel står det vart själva programmet ligger, ungefär såhär "C:/users/****/documents/Visual Studio 2008/projects/mittproject/bin/debug/mittproject.exe" Sen efter 1-2 sekunder går rutan bort. Inget felmeddelande eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 29 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 Kan du posta all kod, knappar och textboxar. Berätta även vilken "data" du skriver in t ex, skriver du endast in IP? Visa kod och det jag bad om ovan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 29 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 (redigerat) Kan du posta all kod, knappar och textboxar. Berätta även vilken "data" du skriver in t ex, skriver du endast in IP? Visa kod och det jag bad om ovan! Jag laddar upp hela projectet så får du se. Ska ladda upp snart ( tar mellan 1-5 min ) Klicka här för att ladda ner Projectet! Redigerat 29 Juli 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 29 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 (redigerat) Ändra Shell("ping " + TextBox1.Text + "-l 9999" + "-t") till Shell("ping " + TextBox1.Text + " -l 9999 -t") Så ska i alla rutan komma fram. För att det ska funka perfekt är du tvungen att sänka bytes till ett lägre värde eftersom 9999 är för stort. Jag testade och sänka till 1000 och sedan pinga vilket funkade. Eftersom jag har tråkigt och brukar knappt använda VB.NET skapade jag ett fungerande program åt dig! Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click 'Declare Dim IP As String Dim Bytes As String Dim Threats As Integer 'Give values IP = TextBox1.Text Bytes = TextBox2.Text Threats = Val(TextBox3.Text) 'If IP = empty then do this If IP = "" Then MsgBox("Error 1") End If 'Create threats For i = 1 To Threats Shell("ping " + IP + " -l " + Bytes + " -t") Next End Sub End Class Tog fem minuter, går säker att ändra, hur som helst du måste lägga in tre textbox och en knapp för att det ska funka. TextBox1 = IP TextBox2 = Bytes TextBox3 = Threats (rutor) Det du kan förbättra är ju till exempel att lägga in fler kontroller att det inte skrivs in för mycket bytes och att varken den eller threats är tomma osv. Lycka till! Redigerat 29 Juli 2009 av ZoZXZSSF Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 29 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2009 (redigerat) Ändra Shell("ping " + TextBox1.Text + "-l 9999" + "-t") till Shell("ping " + TextBox1.Text + " -l 9999 -t") Så ska i alla rutan komma fram. För att det ska funka perfekt är du tvungen att sänka bytes till ett lägre värde eftersom 9999 är för stort. Jag testade och sänka till 1000 och sedan pinga vilket funkade. Eftersom jag har tråkigt och brukar knappt använda VB.NET skapade jag ett fungerande program åt dig! Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click 'Declare Dim IP As String Dim Bytes As String Dim Threats As Integer 'Give values IP = TextBox1.Text Bytes = TextBox2.Text Threats = Val(TextBox3.Text) 'If IP = empty then do this If IP = "" Then MsgBox("Error 1") End If 'Create threats For i = 1 To Threats Shell("ping " + IP + " -l " + Bytes + " -t") Next End Sub End Class Tog fem minuter, går säker att ändra, hur som helst du måste lägga in tre textbox och en knapp för att det ska funka. TextBox1 = IP TextBox2 = Bytes TextBox3 = Threats (rutor) Det du kan förbättra är ju till exempel att lägga in fler kontroller att det inte skrivs in för mycket bytes och att varken den eller threats är tomma osv. Lycka till! Tack så mkt!! Allt funkar nu!!! Angående Bytes så är max 9999. Redigerat 29 Juli 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.