Hoppa till innehåll

Favoritregissör


Zhark
 Dela

Rekommendera inlägg

Sex nomineringar är- Worst Director, Worst Original Song, Worst Picture, Worst Screen Couple, Worst Screenplay, Worst Supporting Actress samt en vunnen- Worst Actor, Bruce Willis. Resten av alla nomineringar och priser är mestadel Best soundstrack eller Best ending song.

(Vann x 2) Saturn Award - Bästa regissör, bästa Science Fiction Film.

(Nominerad x 4) Oscar - Bästa ljudeffekter, musik, visuella effekter, ljudredigering.

(Vann x 1) BMI Film Music Award - Bästa musik.

(Vann x 1) Blockbuster Entertainment Award - Favoritskådespelare i Scifi.

(Vann x 2) MTV Movie Award - Bästa actionsekvens, filmmusik.

(Vann x 1) Golden Satellite Award - Bästa originallåt i film.

 

Enda imponerade priset där är ju "Bästa regissör", resten verkar dem ju dela ut lite fritt till 90% av filmerna som släpps idag. Och "Bästa regissör"- priset tror jag kom från några retards som endast gillar "nya" filmer, dvs. filmer som ALLA gillar, Harry Potter, Sagan om Ringen osv. har aldrig nominerat någon gömd riktigt bra film, så jag antar att Armagedon var "fett cool" när den släpptes.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Steven Spielberg ofc. B)

 

Indiana Jones, Tillbaka Till Framtiden, Jurassic Park. Alla riktiga godingar :P

Tillbaka till framtiden är ju Rockert Zemeckis (Forrest Gump, Cast Away, Polarexpressen, Vem satte dit Roger Rabbit m.fl.) xD

 

Mina favoriter måste vara Quentin Tarantino och Stanley Kubrick, får dock ett hum av att jag redan skrivit det i en liknande tråd.

Redigerat av GZT
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...