Hoppa till innehåll

Datorproblem


Kevve

Rekommendera inlägg

Jag har handlat en ny dator (Inte bra, men bra mycket bättre än mig gamla) och installerade wow och allt sånt. Sen nu när jag sätter på wow så märker jag att fpsen ligger runt 10 och då är jag ändå i Dragonblight där jag hade iallafall 30 på min gamla. Jag ligger dessutom på runt 10 i dalaran också, med alla inställningar på lowest, utan vsync osv.

25-Mans vågar jag inte ens försöka gå in i just nu.

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Intel Celeron Dual core E1400 Processor

2GB DDR2 RAM

Inbyggt grafikkort i moderkortet (Så jag ligger pyrt till när det gäller grafiken) nVidia Geforce 7050

 

Inget bra som sagt. Men betydligt mycket bättre än på min gamla laptop.

Kan det vara att vista drar redan mer än 1GB ram och att jag borde byta till xp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intel Celeron Dual core E1400 Processor

2GB DDR2 RAM

Inbyggt grafikkort i moderkortet (Så jag ligger pyrt till när det gäller grafiken) nVidia Geforce 7050

 

Inget bra som sagt. Men betydligt mycket bättre än på min gamla laptop.

Kan det vara att vista drar redan mer än 1GB ram och att jag borde byta till xp?

Man borde iaf ha 4GB RAM om man kör Vista

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intel Celeron Dual core E1400 Processor

2GB DDR2 RAM

Inbyggt grafikkort i moderkortet (Så jag ligger pyrt till när det gäller grafiken) nVidia Geforce 7050

 

Inget bra som sagt. Men betydligt mycket bättre än på min gamla laptop.

Kan det vara att vista drar redan mer än 1GB ram och att jag borde byta till xp?

Man borde iaf ha 4GB RAM om man kör Vista

 

Ja, det hjälpte mig så mycket! +rep

Min dator BORDE klara iaf 40 fps i ställen som dragonblight och naxxramas, men NEJ inte ens 10fps går där. Min gamla dator med 1gig ram och ett grafikkort från 2003 klarade det bättre än denna, och den körde på xp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njae, inte med intergretat grafikkort. Jag hade en laptop med vista 2gb RAM och fick kanske 30fps på medium men uppgradera till XP ändå.

 

Vilka settings kör du med?

Jag kör med lägsta grafikinställningar på både grafikkortet och wow.

Förövrigt så har jag lyckats tweaka det till 15fps i Dalaran och runt 40fps överallt annars.

Men tycker ändå det är lite lite, så ska försöka köpa till 2gig RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer inte högre med det värdelösa grafikkortet, lovar.

Sen bad jag inte om att få veta hur värdelöst mitt grafikkort är.

 

Men säg mig en sak. Mitt värdelösa grafikkort måste ju vara bättre än ett random grafikkort ifrån 6 serien,

och därför ska jag kunna köra med högre fps än en laptop ifrån 2003 eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...