Hoppa till innehåll

Vad Tror Ni?


Gäst Fender

Rekommendera inlägg

-.- Om all elektronik försvann så skulle inte det betyda jordens undergång. Jag vi behöver elektronik men det är inte livs viktigt.

Ta t.ex 2-3 veckor utan el; maten börjar ta slut och det finns ingen att köpa eftersom maten i affärerna också är slut. Man får inget vatten ur kranen eller så är det vattnet man får förorenat. Skulle vilja se alla svenssons klara det där.

 

Även om många dör i svält osv, så klarar dom ju sig hela livstider utan el och rent vatten nere i Afrika tex. Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om många dör i svält osv, så klarar dom ju sig hela livstider utan el och rent vatten nere i Afrika tex.

deras livstider är däremot inte så långa :P

 

 

Dagens samhälle är beroende av el och dagens människor är beroende av dagens samhälle.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Men vad fan >_>

Jag kan slå vad om allt jag äger på att inget kommer hända. Inte för att jag tror att någon skulle vilja ha mina grejer, men men.

Jävla larvigt med sån här skit.

Jag fattar inte att folk orkar att sitta och hitta på sånt här.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om många dör i svält osv, så klarar dom ju sig hela livstider utan el och rent vatten nere i Afrika tex.

deras livstider är däremot inte så långa :P

 

 

Dagens samhälle är beroende av el och dagens människor är beroende av dagens samhälle.

 

Njae, men man kanske kunde klara sig i 2-3 veckor:P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om många dör i svält osv, så klarar dom ju sig hela livstider utan el och rent vatten nere i Afrika tex.

deras livstider är däremot inte så långa :P

 

 

Dagens samhälle är beroende av el och dagens människor är beroende av dagens samhälle.

 

Njae, men man kanske kunde klara sig i 2-3 veckor:P

 

Efter 2-3 veckor skulle det vara kaos med bråk och mord om mat och vatten. En helt annan sak i Afrika eftersom de är vana att leva utan el. Folk i storstäder kommer inte att klara sig lika bra som människor i glesbygd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om många dör i svält osv, så klarar dom ju sig hela livstider utan el och rent vatten nere i Afrika tex.

deras livstider är däremot inte så långa :P

 

 

Dagens samhälle är beroende av el och dagens människor är beroende av dagens samhälle.

Njae, men man kanske kunde klara sig i 2-3 veckor:P

 

Efter 2-3 veckor skulle det vara kaos med bråk och mord om mat och vatten. En helt annan sak i Afrika eftersom de är vana att leva utan el. Folk i storstäder kommer inte att klara sig lika bra som människor i glesbygd.

 

Nej, såklart inte, men hade det varit 2-3 månader, hade det varit mycket värre. Vi snackar 2-3 veckor nu, vilket inte är så extremt länge. Jag tror du tar i lite nu, med att det skulle komma att bli mordförsök och dråp om mat och vatten. Men du kanske är mer realistiskt än jag, så jag ska inte säga att det är fel, tycker bara det känns lite väl extremt för 2-3 veckor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad innebär efter 2-3 veckor utan ström?

 

1. ingen vidare produktion av mat.

2. ingen kylning för för mat, alla världens mat skulle tina på 1 dag och ruttna på 2-7 dar efter det.

3. människan behöver mat varannan vecka som minst och vatten var tredje dag.

4. inga kommunikationsmedel, varken fordon eller brev, mail, telefon etc.

 

bara första dygnet skulle ca 100 miljoner dö av kyla, t.ex. folk i norr ryssland och canada.

dag 2-7 kommer ca 10-40 miljoner dö av bristande skydd och säkerhet.

dag 7-21 kommer ca 300-500 miljoner dö av matbrist.

dag 21-100 kommer ca 50 miljoner dö till följd av självmord pga depression.

 

uppskattade siffror. väldigt många saknar all den kunskap som behövs för att leva utan el. vi är 6,8 miljarder människor, när alla dessa kämpar på liv och död så kommer det hända en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad innebär efter 2-3 veckor utan ström?

 

1. ingen vidare produktion av mat.

2. ingen kylning för för mat, alla världens mat skulle tina på 1 dag och ruttna på 2-7 dar efter det.

3. människan behöver mat varannan vecka som minst och vatten var tredje dag.

4. inga kommunikationsmedel, varken fordon eller brev, mail, telefon etc.

 

bara första dygnet skulle ca 100 miljoner dö av kyla, t.ex. folk i norr ryssland och canada.

dag 2-7 kommer ca 10-40 miljoner dö av bristande skydd och säkerhet.

dag 7-21 kommer ca 300-500 miljoner dö av matbrist.

dag 21-100 kommer ca 50 miljoner dö till följd av självmord pga depression.

 

uppskattade siffror. väldigt många saknar all den kunskap som behövs för att leva utan el. vi är 6,8 miljarder människor, när alla dessa kämpar på liv och död så kommer det hända en hel del.

Kunde inte sagt det bättre själv ;D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nä men säg att det är en chans på 20% att en solstorm kommer inträffa inom 20 år så kanske det inte är något idé att skrämma upp befolkning eftersom det med 80% chans inte kommer inträffa. därför kan det vara vist att avvakta tills man vet mer säkert.

 

forskare brukar inte bry sig om panik så mycket, men jag antar att de oftast får påtryckningar om att hålla tyst om det från deras regeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...