WASD Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) Jag kom ihåg 5 inatt tror jag, nytt rekord :D (kan ha varit 4) och en var lucid. Jag lyckades skjuta eldbollar, göra mig osynlig och teleportera mig kort (som Blink på wow), aldrig kunnat det förut. Och i en dröm kunde jag flyga utan att vara lucid. Bra natt alltså :) Redigerat 3 Augusti 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 På senaste tiden har mina drömmar gått så snabbt att jag knappt kan se vad som pågår. Det är liksom bara en massa saker som blandas i 3 sekunder sen är det slut. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 På senaste tiden har mina drömmar gått så snabbt att jag knappt kan se vad som pågår. Det är liksom bara en massa saker som blandas i 3 sekunder sen är det slut. :P Det är bara så du minns dem- Inget vidare drömminne då alltså. Kör med Dream Journal så ska du se att det blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 3 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Det är några timmar sedan jag vaknade och skrev nyss ner i min DJ ^^ Kommer ihåg det länge.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Ska man bara vakna mitt i natten och komma ihåg vad man har drömt om? Och repetera? Fattar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) När jag sov i förrigår så satt på en bänk bredvid en affär, och sen på nått sätt så fattade jag att jag drömde. Jag tänkte på att jag skulle flyga och så gjorde jag det, när jag var typ 2 km upp i himlen så slutade jag sväva och jag föll. När jag drömmer att jag faller får jag en skön / konstig känsla. Om man nu kan vara bra på LD så är jag riktigt bra. Kan kontrollera det mesta i drömmarna, har gjort det i flera år. Då jag var ca 8 år och gjorde det så visste jag inte att LD fanns, jag sa till mina kompisar att när jag drömmer så kan jag kontrollera nästan allt. Redigerat 3 Augusti 2009 av 360Xbox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 (redigerat) Ska man bara vakna mitt i natten och komma ihåg vad man har drömt om? Och repetera? Fattar inte. Första steget i att ha Lucid dreams är att komma ihåg vad man drömmer (För kommer man inte ihåg sina drömmar kan man ju omöjligtvist veta om man haft en LD). När jag sov i förrigår så satt på en bänk bredvid en affär, och sen på nått sätt så fattade jag att jag drömde.Jag tänkte på att jag skulle flyga och så gjorde jag det, när jag var typ 2 km upp i himlen så slutade jag sväva och jag föll. När jag drömmer att jag faller får jag en skön / konstig känsla. Om man nu kan vara bra på LD så är jag riktigt bra. Kan kontrollera det mesta i drömmarna, har gjort det i flera år. Då jag var ca 8 år och gjorde det så visste jag inte att LD fanns, jag sa till mina kompisar att när jag drömmer så kan jag kontrollera nästan allt. Det är jättevanligt att man har Lucid Dreams som liten, men detta brukar försvinna när man blir äldre om man inte medvetet övar det. Att du helt plötsligt slutade flyga och föll i drömmen är brist på kontroll, så jag skulle inte kalla dig jättebra. Att ha en "LD" handlar om att vara medveten om att man drömmer, inte att kontrollera (För det är en helt annan sak som man får öva sig på). Redigerat 3 Augusti 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Först gäller det att kunna bli medveten när man vill, vars man vill. Sedan gäller det att lära sig kontrollera drömmen, lära sig göra saker utan att drömmen försvinner t.ex. Jättebra? Pff, sök runt om mer information först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 3 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2009 Det är jättevanligt att man har Lucid Dreams som liten, men detta brukar försvinna när man blir äldre om man inte medvetet övar det. Att du helt plötsligt slutade flyga och föll i drömmen är brist på kontroll, så jag skulle inte kalla dig jättebra. Att ha en "LD" handlar om att vara medveten om att man drömmer, inte att kontrollera (För det är en helt annan sak som man får öva sig på).Egentligen så släppte jag det efter ett tag och föll, när jag drömmer så älskar jag att falla.Det blir en sån skön känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 4 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 Idag hände något konstigt, jag kom inte ihåg något av drömmen när jag vaknade. Men nu 6 timmar senare så kom jag nyss på vad jag drömde :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 4 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 Vaknade mitt i natten med två färska drömmar i minnet, men jag somnade om, och när jag vaknade mindes jag inget. :/ Dags att ha en DJ under kudden, antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 Idag hände något konstigt, jag kom inte ihåg något av drömmen när jag vaknade. Men nu 6 timmar senare så kom jag nyss på vad jag drömde :PSamma för mig ibland. Glömmer av vad jag drömt och under dagen ser jag en hund och kommer på "ajuste jag drömde om hundar"+massa detaljer :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.