Hoppa till innehåll

Lucid Dreaming


MentalogisT

Rekommendera inlägg

Jag kom ihåg 5 inatt tror jag, nytt rekord :D (kan ha varit 4) och en var lucid. Jag lyckades skjuta eldbollar, göra mig osynlig och teleportera mig kort (som Blink på wow), aldrig kunnat det förut. Och i en dröm kunde jag flyga utan att vara lucid. Bra natt alltså :)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

På senaste tiden har mina drömmar gått så snabbt att jag knappt kan se vad som pågår.

Det är liksom bara en massa saker som blandas i 3 sekunder sen är det slut. :P

Det är bara så du minns dem- Inget vidare drömminne då alltså. Kör med Dream Journal så ska du se att det blir bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag sov i förrigår så satt på en bänk bredvid en affär, och sen på nått sätt så fattade jag att jag drömde.

Jag tänkte på att jag skulle flyga och så gjorde jag det, när jag var typ 2 km upp i himlen så slutade jag sväva och jag föll.

 

När jag drömmer att jag faller får jag en skön / konstig känsla.

 

Om man nu kan vara bra på LD så är jag riktigt bra.

Kan kontrollera det mesta i drömmarna, har gjort det i flera år.

 

Då jag var ca 8 år och gjorde det så visste jag inte att LD fanns, jag sa till mina kompisar att när jag drömmer så kan jag kontrollera nästan allt.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska man bara vakna mitt i natten och komma ihåg vad man har drömt om? Och repetera?

Fattar inte.

Första steget i att ha Lucid dreams är att komma ihåg vad man drömmer (För kommer man inte ihåg sina drömmar kan man ju omöjligtvist veta om man haft en LD).

 

 

När jag sov i förrigår så satt på en bänk bredvid en affär, och sen på nått sätt så fattade jag att jag drömde.

Jag tänkte på att jag skulle flyga och så gjorde jag det, när jag var typ 2 km upp i himlen så slutade jag sväva och jag föll.

 

När jag drömmer att jag faller får jag en skön / konstig känsla.

 

Om man nu kan vara bra på LD så är jag riktigt bra.

Kan kontrollera det mesta i drömmarna, har gjort det i flera år.

 

Då jag var ca 8 år och gjorde det så visste jag inte att LD fanns, jag sa till mina kompisar att när jag drömmer så kan jag kontrollera nästan allt.

Det är jättevanligt att man har Lucid Dreams som liten, men detta brukar försvinna när man blir äldre om man inte medvetet övar det. Att du helt plötsligt slutade flyga och föll i drömmen är brist på kontroll, så jag skulle inte kalla dig jättebra. Att ha en "LD" handlar om att vara medveten om att man drömmer, inte att kontrollera (För det är en helt annan sak som man får öva sig på).

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är jättevanligt att man har Lucid Dreams som liten, men detta brukar försvinna när man blir äldre om man inte medvetet övar det. Att du helt plötsligt slutade flyga och föll i drömmen är brist på kontroll, så jag skulle inte kalla dig jättebra. Att ha en "LD" handlar om att vara medveten om att man drömmer, inte att kontrollera (För det är en helt annan sak som man får öva sig på).

Egentligen så släppte jag det efter ett tag och föll, när jag drömmer så älskar jag att falla.

Det blir en sån skön känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag hände något konstigt, jag kom inte ihåg något av drömmen när jag vaknade. Men nu 6 timmar senare så kom jag nyss på vad jag drömde :P

Samma för mig ibland. Glömmer av vad jag drömt och under dagen ser jag en hund och kommer på "ajuste jag drömde om hundar"+massa detaljer :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...