Hoppa till innehåll

Webbaserat Spel


Kerby
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag hade tänkt göra ett webbaserat spel och söker idéer till vad jag ska göra. Jag hade tänkt på något som liknar tribal wars/travian men en mer originell idé skulle vara roligare både att spela och skapa. Jag söker efter en originell simpel idé för att börja med, om det blir lyckat kan jag ju utveckla det så det blir mer avancerat senare. Så skriv dina idéer här så kanske jag tycker att någon av dom är bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du någon idé kan du ju lika gärna börja jobba på den då?

Ont: Vad ska det vara för slags spel? textbaserat? eller mera typ piltangetsstil?

Varför skulle jag göra det? Frågan var inte illa menad, och som svar på din fråga menar han antagligen ett textbaserat (läs hela hans text).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, ett textbaserat/webbaserat tex travian/impusle/tribal wars/pimpland.

Förlåt för min idioti innan på tråden.

Ont: Det skulle faktist vara väldigt nice det fanns en blandning mellan tribal wars & travian, för själv tycker jag att travian är bättre uppbyggt, men travian har en "levande" by / fast fortfarande inte så snyg ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan väl bidra med en liten idé. En kan väl vara att man till exempel driver en resturang och att man måste hålla upp ekonomin och köpa olika maträtter eller dylikt.

 

En annan idé kan vara ett krigsspel att man skapar en armé tränar upp den och strider mot andra medlemmar och kan gå ihop för att strida mot endast en medlem, få skydd av andra medlemmar och liknande.

 

En tredje idé kan vara att man lever i en stad som president och ska sedan skydda staden mot andra medlemmar /städer som kan attackera en. Bygga upp sin ekonomi osv. (Ett modernt travian/tribal)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipsen.

 

ZoZXZSSF: På din andra idé, ska man bo någon stans på en karta eller bara bo "någonstans" (som pimpland där man inte bor på en speciell plats)? Undrar bara hur du menade när du sa bygga upp en arme.

 

Organism: Skulle gärna ha en mer originell idé.

 

Fortsätt skriva tips, jag uppskattar dom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey, Men på det ni är inne nu, skulle man kunna välja t.ex vilken slags allians man vill vara med i, t.ex som i Travian eller liknande, fast mera fantasy relaterat? Och destå längre man kommer i spelet och bättre man blir så får man en högre rank och kan bygga och redigera flera saker inom sin bas osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey, Men på det ni är inne nu, skulle man kunna välja t.ex vilken slags allians man vill vara med i, t.ex som i Travian eller liknande, fast mera fantasy relaterat? Och destå längre man kommer i spelet och bättre man blir så får man en högre rank och kan bygga och redigera flera saker inom sin bas osv?

Ja, man kan välja om man vill vara allians med andra baser. Då kan man inte attackera eller bli attackerad av dem som är medlem i just den Alliansen osv.

 

Om det ska vara fantasy relaterat kan du välja själv och ja, självklart ju längre in i spelet man kommer får man fler möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...