Hoppa till innehåll

Fel På Datormus


JonteFire2
 Dela

Rekommendera inlägg

För några dagar sedan så fick jag en alldeles ny lasermus, men det är något konstigt med den... Den rör sig av sig självt! ;(

Har bytt USB-port men det blir likadant! Kan det vara något tekniskt fel på den?

Jag har googlat och jag hittade en som hade typ samma problem som jag men den datormusen han hade var en såndär mus med kula och den var rätt gammal! Så det hjälpte ju inte mig! Jag har också dragit ur sladden medans den höll på att röra sig och då stannade den helt! Är det något fel på den, eller kan man göra någon inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rör sig själva hårdvaran av sig själv, eller mjukvaran? (Hårdvara = Det du håller i, Mjukvara = pekmusen inuti skärmen.)

 

Har lite problem med min mus, när man typ spelar Cs och BF så kan skärmen riktas rätt upp i luften och snurra runt, men den är inte så proffisionell heller för den delen...

 

Du har testat det mesta. Se till att det inte är någon skit på musen eller på bordet. Försök med musmatta om du inte har det.

 

Funkar inte detta så är det antagligen produktionsfel, och då kan du lämna tillbaka den mot antingen pengar eller en ny, enligt konsumentlagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga om du kan få en ny där du köpte den.

Ja, det är lungt! En i familjen jobbar där som jag köpte den ;)

 

JonteFire2*

Jag hade ett liknande problem med min lasermus, men lyckades fixa det. Det visade sig att min lasermus var extra känslig på en "len" musmatta. Testa en musmatta som har en skrovlig yta.

Jag har ingen skrovlig musmatta och jag orkar inte köpa en, för jag vet inte om det kommer att funka

 

Rör sig själva hårdvaran av sig själv, eller mjukvaran? (Hårdvara = Det du håller i, Mjukvara = pekmusen inuti skärmen.)

 

Har lite problem med min mus, när man typ spelar Cs och BF så kan skärmen riktas rätt upp i luften och snurra runt, men den är inte så proffisionell heller för den delen...

 

Du har testat det mesta. Se till att det inte är någon skit på musen eller på bordet. Försök med musmatta om du inte har det.

 

Funkar inte detta så är det antagligen produktionsfel, och då kan du lämna tillbaka den mot antingen pengar eller en ny, enligt konsumentlagen.

Det är mjukvaran..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nicke02

Rör sig själva hårdvaran av sig själv, eller mjukvaran? (Hårdvara = Det du håller i, Mjukvara = pekmusen inuti skärmen.)

 

Har lite problem med min mus, när man typ spelar Cs och BF så kan skärmen riktas rätt upp i luften och snurra runt, men den är inte så proffisionell heller för den delen...

 

Du har testat det mesta. Se till att det inte är någon skit på musen eller på bordet. Försök med musmatta om du inte har det.

 

Funkar inte detta så är det antagligen produktionsfel, och då kan du lämna tillbaka den mot antingen pengar eller en ny, enligt konsumentlagen.

Exakt så händer det för när jag spelar cs...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rör sig själva hårdvaran av sig själv, eller mjukvaran? (Hårdvara = Det du håller i, Mjukvara = pekmusen inuti skärmen.)

 

Har lite problem med min mus, när man typ spelar Cs och BF så kan skärmen riktas rätt upp i luften och snurra runt, men den är inte så proffisionell heller för den delen...

kan vara musmattan som det är fel på. jag va tvungen att byta när min mus dampa så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo precis, det har mycket med underlaget att göra, på skolan tex, har typ alla möss ett eget liv. muspekaren rör sig konstant i stort sett. men saken är den att lasern i musen ibland kan ha svårt att reflektera lasern rätt och då händer de att den tror att du rör musen fast du inte gör det, så byt underlag och pröva igen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...