Hoppa till innehåll

Jag Har Ingen Aning!


Gäst EmoNerdChild

Rekommendera inlägg

Att natur är värst beror på vad man tycker. Skulle nog tycka att teknik var jobbigare pga mer matte

 

Hur menar du där?

Natur läser obligatoriskt Matte A-D, och Teknik enbart Matte A-C obligatoriskt...

 

Teknik har matte blandat i andra ämnen

 

Mjo, vilket även Natur har (Fysik framförallt)... Jag går ju änsålänge bara 1:an, så vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samhällslinjen där du får den bredaste utbildningen.

 

*host* Vad?

Naturvetenskapliga programmet är det bredaste programmet du kan gå, eftersom du, efter examen kan läsa alla högskoleutbildningar som finns. Samhäll kan inte detta eftersom de inte läser tillräckligt med matte. De missar en hel del kurser som kräver Matte D. (Även Fysik B tror jag)

 

Samhälls- och naturvetenskapliga programmen är "stud-programmen". Natur ska tydligen vara värst, därefter faktiskt Teknik, och sen Samhäll. Dock finner jag Teknik riktigt skönt, trots att vi har värre schema än Natur.

 

En kort beskrivning av de 'vanliga' programmen:

 

Natur: Mycket matte, fysk, kemi, biologi.

Samhäll: Mycket språk, historia, religion, samhällskunskap, geografi.

Teknik: Mycket matte, CAD (Ritningar i datorn), CNC (Automatiserade verkstadsmaskiner (svarv, fräs))

El: Lite mer matte än vanligt, programmering, elkurser.

Barn och Fritid: Fritidspedagogiska kurser, hur man hanterar personer i olika åldrar m.m.

Estetiska programmet: Oftast med inriktning dans, musik eller bild.

IV: Om du inte klarat kärnämnen eller inte kommer in på det program du vill komma in på, kan du läsa här för att höja dina betyg.

 

De jag kommer på nu, sen finns det ju friskolor om du vill kolla med dem..

 

Att natur är värst beror på vad man tycker. Skulle nog tycka att teknik var jobbigare pga mer matte

 

I Teknik läser jag obligatoriskt till Matte D i min skola, sen så handlar teknik utveckling och företagande också om matte, samt webbdesign och programmering.

 

På programmering handlar det också om fysik lite, men natur är ja mest mattepressande, det är därför

man får full kompetens för fortsatta vetenskapliga studier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samhällslinjen där du får den bredaste utbildningen.

 

*host* Vad?

Naturvetenskapliga programmet är det bredaste programmet du kan gå, eftersom du, efter examen kan läsa alla högskoleutbildningar som finns. Samhäll kan inte detta eftersom de inte läser tillräckligt med matte. De missar en hel del kurser som kräver Matte D. (Även Fysik B tror jag)

 

Samhälls- och naturvetenskapliga programmen är "stud-programmen". Natur ska tydligen vara värst, därefter faktiskt Teknik, och sen Samhäll. Dock finner jag Teknik riktigt skönt, trots att vi har värre schema än Natur.

 

En kort beskrivning av de 'vanliga' programmen:

 

Natur: Mycket matte, fysk, kemi, biologi.

Samhäll: Mycket språk, historia, religion, samhällskunskap, geografi.

Teknik: Mycket matte, CAD (Ritningar i datorn), CNC (Automatiserade verkstadsmaskiner (svarv, fräs))

El: Lite mer matte än vanligt, programmering, elkurser.

Barn och Fritid: Fritidspedagogiska kurser, hur man hanterar personer i olika åldrar m.m.

Estetiska programmet: Oftast med inriktning dans, musik eller bild.

IV: Om du inte klarat kärnämnen eller inte kommer in på det program du vill komma in på, kan du läsa här för att höja dina betyg.

 

De jag kommer på nu, sen finns det ju friskolor om du vill kolla med dem..

Att natur är värst beror på vad man tycker. Skulle nog tycka att teknik var jobbigare pga mer matte

 

I Teknik läser jag obligatoriskt till Matte D i min skola, sen så handlar teknik utveckling och företagande också om matte, samt webbdesign och programmering.

 

På programmering handlar det också om fysik lite, men natur är ja mest mattepressande, det är därför

man får full kompetens för fortsatta vetenskapliga studier.

 

Möjligtvis att inriktningen läser 'obligatoriskt' till Matte D.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Tack för alla svar ^^

 

Har nu ett underlag för att kunna välja vad jag vill ha för linje.

 

Förresten va det någon som sa tidigare att de inte hade tänkt på gymnasie valet föränn på vårterminen.

Vi måste ha valt innan februari. >_>

Varför denna skillnad?

 

EDIT: >_> har failat helt och hållet nu, Vi ska ha valt innan Januari, ett litet misstag av mig där.

Så ignorera min fail där.

 

Redigerat av EmoNerdChild
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla svar ^^

 

Har nu ett underlag för att kunna välja vad jag vill ha för linje.

 

Förresten va det någon som sa tidigare att de inte hade tänkt på gymnasie valet föränn på vårterminen.

Vi måste ha valt innan februari. >_>

Varför denna skillnad?

Februari är vårterminen :mellow: .

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Tack för alla svar ^^

 

Har nu ett underlag för att kunna välja vad jag vill ha för linje.

 

Förresten va det någon som sa tidigare att de inte hade tänkt på gymnasie valet föränn på vårterminen.

Vi måste ha valt innan februari. >_>

Varför denna skillnad?

Februari är vårterminen :mellow: .

 

Ja, men jag måste ha valt innan februari. Sista dagen jag kan välja är sista december.

Personen jag nämnde tidigare(som tydligen var WASD) hadde inte tänkt på valet förrän på vårteriminen och jag uppfattar det då som att han fick långt in på vårterminen att välja.

 

 

EDIT: >_> har failat helt och hållet nu, Vi ska ha valt innan Januari, ett litet misstag av mig där.

Så ignorera min fail där.

Redigerat av EmoNerdChild
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla svar ^^

 

Har nu ett underlag för att kunna välja vad jag vill ha för linje.

 

Förresten va det någon som sa tidigare att de inte hade tänkt på gymnasie valet föränn på vårterminen.

Vi måste ha valt innan februari. >_>

Varför denna skillnad?

Februari är vårterminen :mellow: .

 

Ja, men jag måste ha valt innan februari. Sista dagen jag kan välja är sista december.

Personen jag nämnde tidigare(som tydligen var WASD) hadde inte tänkt på valet förrän på vårteriminen och jag uppfattar det då som att han fick långt in på vårterminen att välja.

 

Sista inlämningsdag bestäms av din Studie- och yrkesvägledare men skall alltid ske senast 1 februari.

 

I mitten av april görs en preliminär intagning och du får ett intagningsbesked. Detta besked lämnas ut på din skola av Studie- och yrkesvägledaren. Är du äldre så skickas det hem till dig.

Preliminärt besked betyder att det inte är det slutgiltiga beskedet, mycket kan hända än. Du är alltså inte garanterad en plats ännu, men du kan se hur du ligger till i ansökningsstatistiken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Tack för alla svar ^^

 

Har nu ett underlag för att kunna välja vad jag vill ha för linje.

 

Förresten va det någon som sa tidigare att de inte hade tänkt på gymnasie valet föränn på vårterminen.

Vi måste ha valt innan februari. >_>

Varför denna skillnad?

Februari är vårterminen :mellow: .

Ja, men jag måste ha valt innan februari. Sista dagen jag kan välja är sista december.

Personen jag nämnde tidigare(som tydligen var WASD) hadde inte tänkt på valet förrän på vårteriminen och jag uppfattar det då som att han fick långt in på vårterminen att välja.

 

Sista inlämningsdag bestäms av din Studie- och yrkesvägledare men skall alltid ske senast 1 februari.

 

I mitten av april görs en preliminär intagning och du får ett intagningsbesked. Detta besked lämnas ut på din skola av Studie- och yrkesvägledaren. Är du äldre så skickas det hem till dig.

Preliminärt besked betyder att det inte är det slutgiltiga beskedet, mycket kan hända än. Du är alltså inte garanterad en plats ännu, men du kan se hur du ligger till i ansökningsstatistiken.

 

Aha, tack för förklaringen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samhällslinjen där du får den bredaste utbildningen.

*host* Vad?

Naturvetenskapliga programmet är det bredaste programmet du kan gå, eftersom du, efter examen kan läsa alla högskoleutbildningar som finns. Samhäll kan inte detta eftersom de inte läser tillräckligt med matte. De missar en hel del kurser som kräver Matte D. (Även Fysik B tror jag)

 

Samhälls- och naturvetenskapliga programmen är "stud-programmen". Natur ska tydligen vara värst, därefter faktiskt Teknik, och sen Samhäll. Dock finner jag Teknik riktigt skönt, trots att vi har värre schema än Natur.

 

En kort beskrivning av de 'vanliga' programmen:

 

Natur: Mycket matte, fysk, kemi, biologi.

Samhäll: Mycket språk, historia, religion, samhällskunskap, geografi.

Teknik: Mycket matte, CAD (Ritningar i datorn), CNC (Automatiserade verkstadsmaskiner (svarv, fräs))

El: Lite mer matte än vanligt, programmering, elkurser.

Barn och Fritid: Fritidspedagogiska kurser, hur man hanterar personer i olika åldrar m.m.

Estetiska programmet: Oftast med inriktning dans, musik eller bild.

IV: Om du inte klarat kärnämnen eller inte kommer in på det program du vill komma in på, kan du läsa här för att höja dina betyg.

 

De jag kommer på nu, sen finns det ju friskolor om du vill kolla med dem..

 

jaså läser ni cnc på teknik där? här har vi ett eget pårogram för det och man behöver bara läsa matte a hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...