Northwest Skrivet 8 September 2009 Rapport Dela Skrivet 8 September 2009 ja för några dagar sedan köpte jag en ny processor men jag kollad bara att det vara samma socket alltså 775. Allt hat hittills fungerat perfekt men en liten fråga bara,om det är något annat som inte stämmer kan det förstöra något då?alltså fysiskt? sen så har jag kvar den gammal fläkten för att den nya inte passar(felfästen bara). Det är högre klockfrekvens på den nya men fläkte borde väl kyla lika bra ?eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 8 September 2009 Rapport Dela Skrivet 8 September 2009 Den går väl inte i om det är fel socket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 8 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 September 2009 det är rätt socket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 8 September 2009 Rapport Dela Skrivet 8 September 2009 Då kan väl inget hända? förutom att den kan bli överhettad eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banthafooder Skrivet 10 September 2009 Rapport Dela Skrivet 10 September 2009 Är de bara rätt socket och att den håller sig inom en rimlig temperatur kan inget hända! Titta din temp på processorn med tex coretemp så ser du ju om den gamla fläkten orkar med att kyla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 September 2009 Rapport Dela Skrivet 11 September 2009 <br />ja för några dagar sedan köpte jag en ny processor men jag kollad bara att det vara samma socket alltså 775.<br /><br />Allt hat hittills fungerat perfekt men en liten fråga bara,om det är något annat som inte stämmer kan det förstöra något då?alltså fysiskt?<br /><br />sen så har jag kvar den gammal fläkten för att den nya inte passar(felfästen bara).<br /><br />Det är högre klockfrekvens på den nya men fläkte borde väl kyla lika bra ?eller?<br /> Kör något som stressar CPU'n, t.ex 3dmark06/vantage. Om du kommer igenom 3dmark utan krasch eller artifakter så är det lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 11 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 September 2009 (redigerat) tempen ligger runt 30-40 grader vanligtvis det är väl ganska ok eller? Garone:det pajar väl inget va? :P Redigerat 11 September 2009 av Thug4Life Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 11 September 2009 Rapport Dela Skrivet 11 September 2009 Ja, 30-40 grader är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 12 September 2009 Rapport Dela Skrivet 12 September 2009 jag har 60~ på min AMD och det är inte en laptop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 13 September 2009 Rapport Dela Skrivet 13 September 2009 tempen ligger runt 30-40 grader vanligtvis det är väl ganska ok eller? Garone:det pajar väl inget va? :P Nej, det kommer det inte. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.