Gäst 3R1K Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 hej! min dator av märket packard bell (laptop) har börjat låta som en symaskin i fläkten. vet inte va de kan vara(har inte lekt "kast med liten dator" med den elr något) vad ska man göra med den? det går inte över heller, det är typ som om den får kämpa för att gå runt... har inte vågat öppna den än, men tror ja får göra de... vad tror ni? kan de vara så illa så man behöver köpa ny fläckt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 Låter den som en symaskin är det väll klart att du ska kolla vad det är för fel på skiten? Dra tillbaka dit du köpte den > kundservice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 Flyttade tråden till rätt forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 3R1K Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 asså, ja köpte den i växjö och de är ju flera mil dit, och så är ja knappt aldrig där, kanske 1gång per år... tror ja skruvar ner den ikväll elr imon och se, tar damsugan och snyggar till de lite med... hoppas på de hjälper, annars blir de en onödig resa till växjö :( tack för flytten :D hittade inte ngn bra forum när det är som en symaskin :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 Jag har också en packard bell, stationär och den låter också rätt så mycket ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 Har du fortfarande garanti så skicka tillbaka den. Men se upp om du ska öppna datorn själv. Många märkesdatorer har som policy att garantin inte gäller om man själv öppnat datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 Sjuka var att min dator började också låta som en "symaskin" när jag kollade igenom denna tråd. Men nu slutade det o.O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 kanske massa skit på fläkten eller ngt sånt. skruva upp och titta men va försiktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 3R1K Skrivet 14 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2009 ja skruvade upp den, men vet i *svordom* hur ja kommer åt fläckten... för man öppnar den undertill med typ 25skruvar... sen så öppnas den upp mellan tangentbordet och alla jävla sladdar och elektroni... så ja måste komma under de elektriska... och jag hittade ingen lösning på å få bort det utan fysiskt våld... och då kan ja lika gärna köpa en ny om ja ska använda våld. ska lämna in den till en kille imon och se va han kan göra med skiten... varför skulle ja köpa en laptop -.- villken skit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2009 just det, därför man inte ska ha en jävla laptop ;) händer alltid något med dom efter en tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wize Skrivet 15 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2009 Jag hade samma problem, det kan vara fel på RAM-minnet, du kan försöka ta bort ett/flera RAM-minnen och se om det fungerar bättre. Det vara RAM-minnen/minnerna som är sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ponta500 Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 åk till elgiganten helst megastore dom hjälper dig om du tar med dig datorn ditt dom tar 100 kr för 15minuter. ps det är värt 100kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.