Hoppa till innehåll

Monarki I Sverige Eller Icke?


prophet
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej, vem som helst kan inte göra det jobbet. Vad tror du andra ledare skulle säga om vi skickade Arne, bilmekaniker på 53 år från Bollebygd på statsbesök? Det är långt mer krävande än du tycks tro.

Därför skrev jag nästan vem som helst. Hade det varit så fruktansvärt fel om man genom riksval välja en människa som skall utses till Sveriges representant?

Därför att det är deras jobb? Vad skulle de annars göra?

Jag tycker att man skall leta efter jobb. Jobben skall inte söka upp dig.

 

Varför... inte? Ditt enda argument är ju att han får pengar?
Varför skall han ha det privilegiet? Varför skall en speciell grupp människor födas in till en högre position än alla andra? De flesta i världen har väl gått med på nu att alla människor är lika värda. Kungafamiljen är ju ett prima exempel för hur det inte skall vara?

 

Redigerat av prophet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Knugen är en symbol för Sverige? Mjee tvivlar starkt på att särskilt många utlänningar känner till att landet Sverige i mitten av Norden har en kung som statschef. Och även om de gör det, är han en särskilt bra symbol? En man med dyslexi, en man som smygröker på Nobelmiddagen, en man som totalt bortser från att han befinner sig i en diktatur och delar istället ut komplimanger för diktatorns vackra golfbanor. Jag tror inte hans PR-kampanj för Sverige fungerar riktigt, Sverige är inte direkt en turisttillflykt.

 

Jag tycker han är ett fån som borde avsättas snarast möjligt, men tyvärr verkar majoriteten av Sveriges befolkning vara väldigt konservativa.

Ser inte ett enda fel med att han är dyslektiker, röker (vad gör det för skillnad? Många människor röker.)

och ger komplimanger om golfbanor i en diktatur. ( En golfbana blir väl inte fulare bara för att den befinner sig i en diktatur? Är vårt s.k "demokratiska" system verkligen bättre? )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knugen är en symbol för Sverige? Mjee tvivlar starkt på att särskilt många utlänningar känner till att landet Sverige i mitten av Norden har en kung som statschef. Och även om de gör det, är han en särskilt bra symbol? En man med dyslexi, en man som smygröker på Nobelmiddagen, en man som totalt bortser från att han befinner sig i en diktatur och delar istället ut komplimanger för diktatorns vackra golfbanor. Jag tror inte hans PR-kampanj för Sverige fungerar riktigt, Sverige är inte direkt en turisttillflykt.

 

Jag tycker han är ett fån som borde avsättas snarast möjligt, men tyvärr verkar majoriteten av Sveriges befolkning vara väldigt konservativa.

Ser inte ett enda fel med att han är dyslektiker, röker (vad gör det för skillnad? Många människor röker.)

och ger komplimanger om golfbanor i en diktatur. ( En golfbana blir väl inte fulare bara för att den befinner sig i en diktatur? Är vårt s.k "demokratiska" system verkligen bättre? )

 

argumenten för monarki brukar vara; "kungen är en symbol för sverige blöblöblö"

 

bilden blir ju för fan ett sverige med undermålig utbildning och ohälsosamma vanor. inte bra reklam. att han besöker en diktatur utan att ens ta upp det, och istället nämna de vackra golfbanorna tycker jag är hemskt. visserligen vet jag inte hur levnadsstandaren i Brunei ser ut, men som symbol för Sverige borde han likväl förespråka demokrati.

 

mah opinionz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag tror knappast att någon anser att ett helt land har dålig utbildning för att deras monark är dyslektiker (vilket inte säger -något- om en persons intelligens eller utbildning) och har setts röka någon gång. Det är ju knappast så att han sitter och suger i sig Malboro för glatta livet.

 

Brunei? Menar du den gången när han fick så otroligt mycket skit för att han uttalade sig om statsskicket (vilket han faktiskt inte gjorde, utan blev feltolkad av tidningarna?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De bryr sig alltså inte om monarken? Överflödig.

 

Dyslexi är en sjukdom som knugen själv knappast kan beskyllas för att ha fått, däremot tror jag fortfarande det är en bild av en outbildad man som når ut till den mycket lilla skara.

 

likaså med rökningen, media visar det, det är det som syns.

 

grejen med brunei var väl just att han inte nämnde statsskicket, diktatur, utan fokuserade på golf?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Adolfus

Kungen representerar alltså sverige, men hur många i sverige får 50 miljoner kronor om året och är dyslektiker?

tror vi har hittat svaret på varför invandringen är så hög.

... ... Va?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...