Hoppa till innehåll

Är Du Rädd För Döden?


Saddam
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag är bara orolig att jag kommer dö en onödig död (de vill säga misshandlad, påkörd, en krasch, virus osv)

För jag har mycket i livet kvar att göra innan jag är redo att förevigt inte finnas längre!

 

Och om jag kunde leva förevigt hade jag gjort de, men enbart om jag kunde leva i min kropp som 25 åring. För annars kommer man ju bara sitta där och sega som en gammal sur gubbe förevigt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Nyfiken? Nej, finns inget mer än döden.

Det vet vi inte och det är därför jag är nyfiken.

 

Men lite rationellt får man väl ändå tänka. Precis som med magi, gud etc så tror jag på det när jag ser det - Men tills dess förväntar jag mig inget.

 

Baserat på nära-döden-upplevelser och liknande som är det närmaste bevis människan har på vad som händer efter döden så tror jag att det är något mer än bara ingenting.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyfiken? Nej, finns inget mer än döden.

Det vet vi inte och det är därför jag är nyfiken.

Men lite rationellt får man väl ändå tänka. Precis som med magi, gud etc så tror jag på det när jag ser det - Men tills dess förväntar jag mig inget.

 

Baserat på nära-döden-upplevelser och liknande som är det närmaste bevis människan har på vad som händer efter döden så tror jag att det är något mer än bara ingenting.

 

Well eftersom de är nära-döden, betyder de inte döden. hjärnan kraschar och flummar till en dröm som då blir din nära-döden-upplevelse. Typ. Kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well eftersom de är nära-döden, betyder de inte döden. hjärnan kraschar och flummar till en dröm som då blir din nära-döden-upplevelse. Typ. Kanske.

Nej men livet vi lever nu är ännu längre ifrån döden än nära-döden-upplevelser :P Det är inte alls säkert att allt vårat medvetande sitter fast i hjärnan.

Astral Projection är en intressant grej, kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well eftersom de är nära-döden, betyder de inte döden. hjärnan kraschar och flummar till en dröm som då blir din nära-döden-upplevelse. Typ. Kanske.

Nej men livet vi lever nu är ännu längre ifrån döden än nära-döden-upplevelser :P Det är inte alls säkert att allt vårat medvetande sitter fast i hjärnan.

Astral Projection är en intressant grej, kolla upp det.

 

Hokus pokus - New age crap. Jag tror iaf inte på något av det ;) Skadar mig inte heller.

Forskningsbelagda nära-döden-upplevelser har faktiskt visat det motsatta WASD, stod om det i tidningen förra året nån gång tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inga bevis för att nära döden upplevelser är falska. Om hjärnan ''flummar runt'' så betyder inte det att det man ser inte är sant. Jag tycker att det är så konstigt att kanske 75% av alla som har haft en nära döden upplvelse säger samma sak om det inte skulle vara något efter döden.

 

Nej jag är inte rädd för döden, men rädd för ögon blicken för döden jag menar om jag skulle sitta i ett flygplan och att det håller på att krasha t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hokus pokus - New age crap. Jag tror iaf inte på något av det ;) Skadar mig inte heller.

Forskningsbelagda nära-döden-upplevelser har faktiskt visat det motsatta WASD, stod om det i tidningen förra året nån gång tror jag.

Finns flera som håller på med Astral Projection som anser att New Age är crap, rekomenderar att du provar kortlek-experimentet som jag berättade om en gång^^

Lyssnade på en forskare som hade en rimlig teori om hur AP funkar.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...