Hoppa till innehåll

Vad Tycker Du Om Skolan?

Layton

Vad tycker du om skolan?  

136 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 106
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Om man ska bli det då Men håller lite med om det där med benen.

Då får väl de som vill bli kirurg lära sig de så vi slipper

Ja, men hur många kirurger visste att de ville bli kirurger i grundskolan

Hur många kirurger lärde sig delarna på alla organ i kroppen i grundskolan och kom sen ihåg de i resten av livet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många kirurger lärde sig delarna på alla organ i kroppen i grundskolan och kom sen ihåg de i resten av livet?

De lär sig grunden i grundskolan och gymnasiet. Sedan fördjupar de sig mer och de behöver sina gamla förkunskaper.

Det är som att säga att man ska börja högskolan direkt eftersom det är där man lär sig nödvändiga kunskaper för sitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ska bli det då Men håller lite med om det där med benen.

Då får väl de som vill bli kirurg lära sig de så vi slipper

Ja, men hur många kirurger visste att de ville bli kirurger i grundskolan

Det var inte det jag sa, jag menade att de flesta kirurger antagligen inte visste att de ville bli kirurger redan i grundskolan, är det inte bättre att skolan ger alla en chans att lära sig allt det där "onödiga" ifall man skulle ändra sig senare? Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De lär sig grunden i grundskolan och gymnasiet. Sedan fördjupar de sig mer och de behöver sina gamla förkunskaper.

Det är som att säga att man ska börja högskolan direkt eftersom det är där man lär sig nödvändiga kunskaper för sitt jobb.

man lär sig inte kirurgi i grundskolan eller gymnasiet, om man vill bli kirurg får man gå den medicinska linjen på universitetet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att man lika gärna kan skita i grundskolan och gymnasiet om man vill bli kirurg?

Som jag skrev får man förkunskaper som du inte hade klarat dig utan.

nej om man skiter i gymnasiet och grundskolan så kommer man inte inte på den kurs som krävs för att man ska bli kirurg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Noodles

den suger ju fan. jag får inte jävla sov morgon går i 6an och vi slutar 3 på tisdagar fan vad jobbigt även min brorsa slutar tidigare än mig i gymnasiet på tisdagar. han brukar ha ledig nästan hella tiden på tisdag.

Jag slutar EFTER 15.00 varje dag, förutom på fredagar. Då är det 14.30. Om du klagar så mycket på mellanstadiet så är du död på högstadiet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga så här, jag tycker som säkert många andra att skolan är jobbigt när man måste vakna efter ett OTROLIG bra sömn. Men sen är det också bra att gå i skolan eftersom ni kan bli det ni vill om ni pluggar mycket än att bli tvingad att jobba det jobbet för ni har ej nån utbildning.

Så min slutsats är: Skolan är bra för framtiden och nutiden, men samt kan det vara jobbigt osv. Men man får nytta av det i framtiden.

En sak jag ofta här i min klass ( Klass 6 ) är,

-Vi kommer aldrig att använda det här

Eller

-Varför måste vi kunna det?

Svaret är att ni kommer att få nytta av det i framtiden. Jag är jätte bra på matte men jag kan inte säga att jag är bäst på det. Men jag kan iallafall räkna högstudie matte. Och jag trodde att jag aldrig skulle använda det i framtiden men men det blev tvärtom.

:)

Denis

Redigerat av Denisb
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...