Hoppa till innehåll

Hårddisken


Luxaxix

Rekommendera inlägg

Tjenare. Fick varning om att ena hårddisken höll på att bli full idag, så jag kollade igenom mina filer, speciellt där spelen hamnar efter Microtorrent. Jag rensade bort några dubbletter, och lite sånt, fick loss 40 GB. Nu sitter jag och letar vad som tar mest plats.

 

Program: 55GB

"Skivorna" till spelen: 55GB

Windows: 18GB

 

Detta är de stora "bovarna"

 

Program kan jag knappast ta bort. Jag vill ha kvar alla spel.

 

"Skivorna" till spelen. Hur är det med dem? Jag kan starta alla spel utan att mounta eller dylikt. Måste jag ha dessa fruktansvärt stora filer på datorn eller kan jag radera dem?

Sen har vi ju RAR filerna till "skivorna", dem bör jag kunna ta bort, men är det smart? Om jag nu tar bort "skivorna", och installerar om spelet måste jag ju såfall gå tillbaka till torrenten och därifrån börja om. Microtorrent brukar ju "komma ihåg" det programmet redan har samlat ihop, men gäller det bara om RAR filerna är kvar?

 

Sen har vi Windows. Vågar man gå in där och peta i filerna? Isåfall, vad ska man peta på? Sjukt många mappar och jag orkar inte kolla igenom vad som innehåller mest.

 

Tacksam för hjälp =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare. Fick varning om att ena hårddisken höll på att bli full idag, så jag kollade igenom mina filer, speciellt där spelen hamnar efter Microtorrent. Jag rensade bort några dubbletter, och lite sånt, fick loss 40 GB. Nu sitter jag och letar vad som tar mest plats.

 

Program: 55GB

"Skivorna" till spelen: 55GB

Windows: 18GB

 

Detta är de stora "bovarna"

 

Program kan jag knappast ta bort. Jag vill ha kvar alla spel.

 

"Skivorna" till spelen. Hur är det med dem? Jag kan starta alla spel utan att mounta eller dylikt. Måste jag ha dessa fruktansvärt stora filer på datorn eller kan jag radera dem?

Sen har vi ju RAR filerna till "skivorna", dem bör jag kunna ta bort, men är det smart? Om jag nu tar bort "skivorna", och installerar om spelet måste jag ju såfall gå tillbaka till torrenten och därifrån börja om. Microtorrent brukar ju "komma ihåg" det programmet redan har samlat ihop, men gäller det bara om RAR filerna är kvar?

 

Sen har vi Windows. Vågar man gå in där och peta i filerna? Isåfall, vad ska man peta på? Sjukt många mappar och jag orkar inte kolla igenom vad som innehåller mest.

 

Tacksam för hjälp =)

 

 

 

Document & settings > "ditt namn" > lokala inställningar > temp där ligger alla temporära filer så dom kan du ta bort dom brukar ta en del plats om man inte rensat dom. Btw för att göra detta måste du ha så du kan se dolda filer som jag inte kommer ihåg hur man gjorde :P

 

 

inte så fint skrivet jag vet:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Document & settings > "ditt namn" > lokala inställningar > temp där ligger alla temporära filer så dom kan du ta bort dom brukar ta en del plats om man inte rensat dom. Btw för att göra detta måste du ha så du kan se dolda filer som jag inte kommer ihåg hur man gjorde :P

 

 

inte så fint skrivet jag vet:P

Jag kör CCleaner med jämna mellanrum, så det var inte direkt det jag efterfrågade =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som det är dags för en ny hårddisk. Rensar du så kommer du snart att vara där igen...

 

Men för att svara på din fråga.

Ja, du kan ta bort filerna om du inte behöver dom. För att spara dom så kan du ju bränna dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tagit bort "skivorna". Prova först att starta spelen utan "skivorna" och om det funkar är det bara att slänga dem. Om det inte funkar utan skiva kan du ladda ner en "patch" så att det sedan går att spela utan skiva.

 

Kör också Diskrensning på Start>Program>Tillbehör>Systemverktyg>Diskrensning. Det tar bort onödiga filer (vet inte exakt vad) och komprimerar gamla filer.

 

Och du behöver väl inte alla spel samtidigt? Jag har 100gb "skivor" och kanske 20gb av dem är installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter som det är dags för en ny hårddisk. Rensar du så kommer du snart att vara där igen...

 

Men för att svara på din fråga.

Ja, du kan ta bort filerna om du inte behöver dom. För att spara dom så kan du ju bränna dom.

Sitter en vägg i hårddisken så jag har bara använt hälften när den är full ;)

 

OKay, då tar jag bort skivorna då. Hur var det med torrentsen? Kommer microtorrent ihåg nedladdningen när man tar bort .rar filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om nån har sagt detta. Om han/hon har så ursäkta mig :)

 

Men gå till din hårdisk ( Oftas C: ) sedan till WINDOWS sedan leta upp mappen TEMP. Där borde det finnas myyyycket. Markera allt och ta bort. Men om en fil inte går att ta bort så är det bara att hoppa över den och sen fortsätta.

 

Så var det för mig i dag, hade 10gb där undrade varför min hårdisk gick ner så snabbt :S

Har 120gb hårdisk hade 3gb kvar. Tog bort program och temp mappen och nu har jag 22gb.

 

EDIT: CCleaner tar ej bort dom här filerna. Iallafall inte för mig. Så jag tar bort dom manuelt.

Redigerat av Denisb
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om nån har sagt detta. Om han/hon har så ursäkta mig :)

 

Men gå till din hårdisk ( Oftas C: ) sedan till WINDOWS sedan leta upp mappen TEMP. Där borde det finnas myyyycket. Markera allt och ta bort. Men om en fil inte går att ta bort så är det bara att hoppa över den och sen fortsätta.

 

Så var det för mig i dag, hade 10gb där undrade varför min hårdisk gick ner så snabbt :S

Har 120gb hårdisk hade 3gb kvar. Tog bort program och temp mappen och nu har jag 22gb.

 

EDIT: CCleaner tar ej bort dom här filerna. Iallafall inte för mig. Så jag tar bort dom manuelt.

Fick knappt ihop ett halvt MB där.. Är osäker på om jag pillat på något i CCleaners förinställda "att ta bort" lista...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...