Friday Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Undrar om någon har något förslag på en riktigt bra bok. Motivera gärna varför just den boken är bra och undvik t.ex. "Läs denna, för den är bra.". Gillar inte deckare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Den Gamle och Havet av Ernest Hemingway är nog den bästa bok jag läst. Vet inte hur gammal du är, lämpar sig kanske inte för de yngre. Tycker mycket om hans skrivsätt och känsla. Kände likheter med mitt eget liv när jag läste den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) Green Hills of Africa av Ernest Hemingway är min favorit, orkar inte rabbla om varför Redigerat 4 November 2009 av Hivee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 The Hobbit. En av världens bästa böcker. A flawless masterpiece. Det är det som händer innan handlingen i sagan om ringen filmerna, alltså om Bilbo Baggins och hans äventyr med 13 dvärger till Lonely mountain in the east. you will not be disapointed. annars så läser jag "Bound For Glory" just nu. en autobiografi av sångaren Woody Guthrie. Vet inte riktigt om det är din stil, för jag vet inte vad din stil är. Men den finns bara på engelska och han skriver med ett gammal-amerikanskt skrift. typ yore = your 'he = the och med massa ' sånadär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/A_Song_of_Ice_and_Fire Förmodligen den bästa fantasy serien... om man nu orkar med att hålla reda på namn och relationer. Läser själv andra boken som har en namnlista över familjerna, dess medlemmar, relationer och eventuella barn... Tror det finns 400-450 namn i andra boken, fast det är inte så extremt som det kanske låter. Man kan kalla det realistisk fantasy, trots att det är en påhittad värld och allt så är det mindre drakdödande och mer politik, på gott och ont. Det förekommer dock "monster" och magi, men knappast i Sagan om Ringen-mängder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 The Godfather (Gudfadern) av Mario Puzo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 5 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 Tack för alla boktips. Behöver ej mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 Harry potter,den är min favorit bok,den är jävligt spännande och så är det bra humor, dom är tjocka så det gör det bara bättre och det bästa det är en skit bra fantasy bok. Vargbröder:Vet inte riktigt vad jag ska säga men den är väll rätt så spännande bok, och bra fantasy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.