Hoppa till innehåll

Ska Bygga Ny Dator


addeB
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst pong218

Asså, fatta fakta om du har 32-bitars processor så kan du bara utnyttja max 2 gig ram, För processorn kan inte använda mer endå. Okej det kan ju användas men processorn klarar bara 2 gig endå. DU kan alltis uppgradera så de blir snabbare. Men om processorn är 64-bitars så kan du använda mer en 2 gig i RAM!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CarlPhilip

Asså, fatta fakta om du har 32-bitars processor så kan du bara utnyttja max 2 gig ram, För processorn kan inte använda mer endå. Okej det kan ju användas men processorn klarar bara 2 gig endå. DU kan alltis uppgradera så de blir snabbare. Men om processorn är 64-bitars så kan du använda mer en 2 gig i RAM!!!

Källa?

 

Har lärt mig att det är 3,25GB som du får ut på 32-bits processor, men du får gärna överbevisa mig, men ge också en anledning till att alla datorer med 32-bits processor har 4GB istället för 2GB när man ändå inte kan utnyttja mer...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DÅÅÅÅÅÅÅÅLIGT grafikkort^^

 

Håller med, måste var nVidia, Dmo äger fetT!!!!

 

Varför i helvete behöver det vara Nvidia?

XFX är precis lika bra.

 

Finns xfx kort som är ATi, XFX är inte samma sak som nvidia , Det finns nvidia och ATi, bara så du vet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Asså, fatta fakta om du har 32-bitars processor så kan du bara utnyttja max 2 gig ram, För processorn kan inte använda mer endå. Okej det kan ju användas men processorn klarar bara 2 gig endå. DU kan alltis uppgradera så de blir snabbare. Men om processorn är 64-bitars så kan du använda mer en 2 gig i RAM!!!

Källa?

 

Har lärt mig att det är 3,25GB som du får ut på 32-bits processor, men du får gärna överbevisa mig, men ge också en anledning till att alla datorer med 32-bits processor har 4GB istället för 2GB när man ändå inte kan utnyttja mer...

 

Asså vad jag menar är att det troligtvis är en speldator som ska användas vid spelade, Och då kan endast en 32-bitars processor tilldela just det spelet 2 gig ram under spelandet. (32-bitars kan tilldela en applikation max 2 gb). Men det finns även udda tillfällen då 32 -bitars kan använda sig av 3 gig så du har rätt. (beroende på komponenterna)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DÅÅÅÅÅÅÅÅLIGT grafikkort^^

 

Håller med, måste var nVidia, Dmo äger fetT!!!!

Varför i helvete behöver det vara Nvidia?

XFX är precis lika bra.

 

wat

 

XFX är en tillverkare och tillverkar Nvidia kort också.

 

Exakt det jag ville säga, fast fick inte ut det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan någon tipsa om ett bra grafik kort som inte kostar alldeles för mycket? (Skulle kunna tänka mig att byta ner mig i chassi för att fixa bra grafik kort :rolleyes: )

https://www.inet.se/artikel/5408418

 

Skulle precis länka till den grafikkortet. Jag har den själv och är jätte nöjd med den. Jag brukar spela CoD 5, Crysis, Resident Evil, Och den klarar alla spelen jätte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...