Guggo Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Jag har aldrig sett Gudfadern heller, första och andra filmen har ju sjukt högt betyg på IMDb (ligger 2a & 3a på "top 250" listan). Värt och se eller ? o;Ja. Se nu! Alla filmerna är sjukt bra, även om ettan och tvåan brukar rankas högst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Första och andra Gudfadern är båda klassiska mästerverk och är båda värda att se. 3an är inte dålig, men den saknar en del av det som gjorde de första två så bra, men gillar man de första så är den ändå värd att kolla in. Med det sagt så märks det dock att dessa filmerna är gamla, en del partier i filmerna känns väldigt utdragna, och det är väl inte den typen av film man ser om man vill ha något händelserikt där det händer något hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Med det sagt så märks det dock att dessa filmerna är gamla, en del partier i filmerna känns väldigt utdragna, och det är väl inte den typen av film man ser om man vill ha något händelserikt där det händer något hela tiden.Förmodligen sånt man får räkna med filmer från 70-talet. [: Ska se om jag får tag på de ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slan Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Bästa gangstablingbling rullarna är ju dock Goodfellas & Scarface! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2011 Bästa gangstablingbling rullarna är ju dock Goodfellas & Scarface! Goodfellas är bra. Scareface är...bra om man vill ha mycket pangpang. Som film är den inte särskilt fantastisk, men helt ok om man är ute efter lite lättsam "Al Pacino dödar massor av människor och säger coola saker"-film. Det finns en anledning till att många (även kritiker) hatar Scarface. Men det beror ju som sagt på vilken typ av film man är ute efter. Gudfadernfilmerna är bra representationer av verklighetens gangsterliv under epokerna de speglar, och de skildrar även vardagslivet för en gangster. Vissa tycker de är långdragna, då det kan gå rätt länge mellan actionscenerna. Alla bör se dom, men de som kommer tycka bäst om Gudfadern är de som inte bara är ute efter action i filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 2 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2011 Själv föredrar jag Scarface över Goodfellas, tyckte andra halvan var så otroligt seg. Gudfadern-trilogin är dock och kommer alltid vara de bästa gangsterfilmerna någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2011 Finns många bra filmer, svårt att välja... Filmen jag sett mest är nog FaF: Tokyo Drift, tycker den är enormt mycket bättre än dom andra av någon anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slan Skrivet 3 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2011 Goodfellas är bra. Scareface är...bra om man vill ha mycket pangpang. Som film är den inte särskilt fantastisk, men helt ok om man är ute efter lite lättsam "Al Pacino dödar massor av människor och säger coola saker"-film. Det finns en anledning till att många (även kritiker) hatar Scarface. Men det beror ju som sagt på vilken typ av film man är ute efter. Gudfadernfilmerna är bra representationer av verklighetens gangsterliv under epokerna de speglar, och de skildrar även vardagslivet för en gangster. Vissa tycker de är långdragna, då det kan gå rätt länge mellan actionscenerna. Alla bör se dom, men de som kommer tycka bäst om Gudfadern är de som inte bara är ute efter action i filmer.Vad jag gillar med Scarface är inte direkt pangapang och "coola saker", storyn om hur han klättrar uppåt älskar jag.Dock är ju panpang, fräsiga dialoger och brutala scener (motorsågsscenen främst) pricken över i. Goodfellas känns mer som en "dubbel-liv" gangsterrulle. Skådespelarna och skådespeleriet är grymt bra.Funny, how? och Shinebox scenen är verkligen fantastiska grejer i mitt tycke. Nu är jag inte ett stort fan av Gudfadern, det funkar men inget jag diggar direkt.Gudfadern har bra skådespel, men filmerna bygger mest på feta/underbara dialoger. imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 8 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2011 (redigerat) Dags för en fin liten lista. Blade Runner2001: A Space OdysseyAmerican PsychoBraindeadClerksEraserheadFight ClubWaking LifeYojimboThe Good, The Bad, The UglyTaxi DriverGummoThe Elephant ManThe Big LebowskiOne Flew Over the Cuckoo's NestA Clockwork OrangeFalling DownGayniggers From Outer Space, för titeln enbartDär har ni förövrigt min favoritfilm, tror jag. Redigerat 8 Augusti 2011 av Jolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 3495abc Skrivet 10 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2011 harry potterstar warssagan om ringenbatmanalla simpsons avsnitt o filmenfast and fariusfamily gay starwars episodesspider mannarniAHaha, jag hoppas att du stavade fel med vilje... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.