Hoppa till innehåll

Runescape Vad Föredrar Ni Mest?


Nacke3000
 Dela

Vad föredrar ni mest?  

40 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

E du mage, ger du dig inte gärna på en range, för dom har hög magic def. Och desutopm brukar man använda anchient, för ice barrage fryser dig, och skadar mer än fire surge.

 

Fire Surge (max hit 37) tar mer än Ice Barrage (max hit runt 33).

 

28 without boosts

30 with a magic damage-boosting staff

33 with extreme magic/overload

37 with both extreme magic/overload and a magic damage-boosting staff.

 

 

 

Okej, nu ska vi se att ancients är mycket bättre.

Fire surge kan hitta 37 ENDAST om man har extreme pot och overlord och en mage staff.

Men eftersom att extreme pots inte fungerar på pvp/bh så kan vi utesluta 37.

 

Okej, längre ner på skala, 33 MED extreme mage pot eller overlord, likadant som ovan, fungerar inte på pvp/bh.

Alltså, max hitten är 30 MED en staff som boostar mage damage på pvp/bh worlds.

 

Och ni glömde en liten sak, miasmic barrage tillhör ancients och den träffar 34.

 

Kortfattat, ancients är bättre.

 

Miasmic Barrage gjorde väl också så att man slog och skjöt arrows 50% segare, eller är det jag som hittat på det i skallen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

E du mage, ger du dig inte gärna på en range, för dom har hög magic def. Och desutopm brukar man använda anchient, för ice barrage fryser dig, och skadar mer än fire surge.

Låt mig rätta dig där, du kan dra 38 med pot+prayer och om du har magi armour så är maxen 38, dom har ändrat det, man kan t.ex. ta 32+ med barrage nu(ice)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

E du mage, ger du dig inte gärna på en range, för dom har hög magic def. Och desutopm brukar man använda anchient, för ice barrage fryser dig, och skadar mer än fire surge.

Låt mig rätta dig där, du kan dra 38 med pot+prayer och om du har magi armour så är maxen 38, dom har ändrat det, man kan t.ex. ta 32+ med barrage nu(ice)

 

Hur svårt kan det vara att läsa det jag skrev?

Du måste använda overlord och extremepot för att träffa 38 med fire surge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vilken jag föredrar? Jag gillar magic just för att så många är melee och med Ancient Magicks så är de helt borta.

 

Om jag bara fick träna en så skulle jag välja Range. Magic är starkt ineffektiv mot range. Melee blir frysta och ägda av magic. Däremot känner jag att range är relativt balanserat då det utklassar mages samtidigt som det gör hyffsad skada på melee.

 

Jag själv använder alla tre. Jag använder allmänt melee. Om jag vill ha lite omväxling kör jag med dark bow, crystal bow eller rune c'bow (även magic shortbow när jag slåss mot svaga monster).

 

Magic använder jag om jag har sådär 500k-700k som ligger och skräpar. Byter till ancients och kör PvP-minigames! Jag använder också ofta magic i minigames som ger dig gratis runes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft RS-acc i längre än 3 år. Sen om jag har spelat är en annan sak. Jag hoppas också att du inte har spelat RS i mer än 3 år själv då du är elva år gammal.

 

Om du hade lärt dig engelska och kollat på RS forumet ser du att hälften (ja, jag överdriver) av trådarna i skills-forumet handlar om att Magic är underpowered.

 

Sure, om du har 94 magic kan du äga 5 st lvl 90-100 (som har på sig melee armour) med tur. Wow!

Sen när någon tar på sig d'hide e du körd. Själv är jag lvl 106 och dödar 120+ mages (i safe minigames) genom att byta till black d'hide + crystal bow + deflect magic hur lätt som helst. De har ingen chans om de inte byter vapen.

 

Dessutom kan Mages bli tagna av melee om de kommer för nära för snabbt och om magen inte är förberedd (vilket inte alltför sällsynt är fallet).

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft RS-acc i längre än 3 år. Sen om jag har spelat är en annan sak. Jag hoppas också att du inte har spelat RS i mer än 3 år själv då du är elva år gammal.

 

Om du hade lärt dig engelska och kollat på RS forumet ser du att hälften (ja, jag överdriver) av trådarna i skills-forumet handlar om att Magic är underpowered.

 

Sure, om du har 94 magic kan du äga 5 st lvl 90-100 (som har på sig melee armour) med tur. Wow!

Sen när någon tar på sig d'hide e du körd. Själv är jag lvl 106 och dödar 120+ mages (i safe minigames) genom att byta till black d'hide + crystal bow + deflect magic hur lätt som helst. De har ingen chans om de inte byter vapen.

 

Dessutom kan Mages bli tagna av melee om de kommer för nära för snabbt och om magen inte är förberedd (vilket inte alltför sällsynt är fallet).

Jag börja runescape 2005.. Mage HAR uppgraderas och blivit overpowered, de får nu damage varje mage level, och har fått en ny ancient spell, förr kunde till och med en mage ta en melee med bara ice barrage och några bloods. Nu kan bara pures ta dom stackars meleeare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft RS-acc i längre än 3 år. Sen om jag har spelat är en annan sak. Jag hoppas också att du inte har spelat RS i mer än 3 år själv då du är elva år gammal.

 

Om du hade lärt dig engelska och kollat på RS forumet ser du att hälften (ja, jag överdriver) av trådarna i skills-forumet handlar om att Magic är underpowered.

 

Sure, om du har 94 magic kan du äga 5 st lvl 90-100 (som har på sig melee armour) med tur. Wow!

Sen när någon tar på sig d'hide e du körd. Själv är jag lvl 106 och dödar 120+ mages (i safe minigames) genom att byta till black d'hide + crystal bow + deflect magic hur lätt som helst. De har ingen chans om de inte byter vapen.

 

Dessutom kan Mages bli tagna av melee om de kommer för nära för snabbt och om magen inte är förberedd (vilket inte alltför sällsynt är fallet).

Jag börja runescape 2005.. Mage HAR uppgraderas och blivit overpowered, de får nu damage varje mage level, och har fått en ny ancient spell, förr kunde till och med en mage ta en melee med bara ice barrage och några bloods. Nu kan bara pures ta dom stackars meleeare.

 

Lol, fail! Först skrev du att mage hade blivit overpowerd, och sen skrev du att dom kunde ta en melee innan, men nu kan bara pures ta dom...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...