Gäst CarlPhilip Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Jag har aldrig testat CoD:4 på den här datorn. Och om jag två kärnor, betyder det att jag har 2 x 1.83 GHz eller har jag 1.83GHz totalt? 1.83 GHz totalt. Klockningen spelar oftast inte så stor roll.. Ta Crysis (Warhead) t.ex. På Can you run it så står det att jag har allt som krävs, men just precis CPU hastigheten är "fail". Jag har 2 GHz och det krävs 3,2GHz för vista på Minimum. Men tja, jag har spelat Crysis på 1024x768 nästan laggfritt. Vet någon om det verkligen är så? Och är du verkligen säker på att det är 1.83GHz totalt? Jag har ju som sagt 2 kärnor. Jag är ganska säker ja. 2 kärnor har de flesta bra datorer. Bra stationära har 4 kärnor, så en 3GHz fyrkärnig skulle såfall ha 12GHz CPU speed.. Nej, för som de andra sa så behöver det ju inte dubblas. Det kan öka lite grann! Det beror på att tillverkarna sätter den lägsta klockfrekvensen som grund, p.g.a. att konsumenten ska få ut det som sägs ska fås ut. Oftast kan datorerna prestera lite bättre ändå. Någon får gärna rätta mig om jag har fel, jag har ingen aning, tänker bara logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Jag har aldrig testat CoD:4 på den här datorn. Och om jag två kärnor, betyder det att jag har 2 x 1.83 GHz eller har jag 1.83GHz totalt? 1.83 GHz totalt. Klockningen spelar oftast inte så stor roll.. Ta Crysis (Warhead) t.ex. På Can you run it så står det att jag har allt som krävs, men just precis CPU hastigheten är "fail". Jag har 2 GHz och det krävs 3,2GHz för vista på Minimum. Men tja, jag har spelat Crysis på 1024x768 nästan laggfritt. Vet någon om det verkligen är så? Och är du verkligen säker på att det är 1.83GHz totalt? Jag har ju som sagt 2 kärnor. Jag är ganska säker ja. 2 kärnor har de flesta bra datorer. Bra stationära har 4 kärnor, så en 3GHz fyrkärnig skulle såfall ha 12GHz CPU speed.. Nej, för som de andra sa så behöver det ju inte dubblas. Det kan öka lite grann! Det beror på att tillverkarna sätter den lägsta klockfrekvensen som grund, p.g.a. att konsumenten ska få ut det som sägs ska fås ut. Oftast kan datorerna prestera lite bättre ändå. Någon får gärna rätta mig om jag har fel, jag har ingen aning, tänker bara logiskt. Okej, tack för svaren! Är det någon annan som vet? Det är ju inte det att jag inte litar på dig, men jag vill ju vara säker så att jag inte bara "slösar" 400kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Det ända sättet är att testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Det ända sättet är att testa.TPB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Jag har aldrig testat CoD:4 på den här datorn. Och om jag två kärnor, betyder det att jag har 2 x 1.83 GHz eller har jag 1.83GHz totalt? 1.83 GHz totalt. Klockningen spelar oftast inte så stor roll.. Ta Crysis (Warhead) t.ex. På Can you run it så står det att jag har allt som krävs, men just precis CPU hastigheten är "fail". Jag har 2 GHz och det krävs 3,2GHz för vista på Minimum. Men tja, jag har spelat Crysis på 1024x768 nästan laggfritt. Vet någon om det verkligen är så? Och är du verkligen säker på att det är 1.83GHz totalt? Jag har ju som sagt 2 kärnor. Jag är ganska säker ja. 2 kärnor har de flesta bra datorer. Bra stationära har 4 kärnor, så en 3GHz fyrkärnig skulle såfall ha 12GHz CPU speed.. Nej, för som de andra sa så behöver det ju inte dubblas. Det kan öka lite grann! Klockfrekvensen vore den samma om du så hade 4 kärnor. Du har 1.83Ghz totalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Min polares dator har 2.00 ghz och 2 kärnor! Och han testade lite olika spel på Can you run it. På cpu speed så får han 3.2 ghz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 (redigerat) Min polares dator har 2.00 ghz och 2 kärnor! Och han testade lite olika spel på Can you run it. På cpu speed så får han 3.2 ghz. Då är hans CPU speed antagligen 3,2 och inte 2 GHz. Eller så såg ni fel och det var spelen som krävde 3,2GHz. Och för att du inte ska tjafsa emot så har min dator 2GHz och 2 kärnor och på Can you run it får jag 1,99GHz Redigerat 24 November 2009 av CarlPhilip Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 Passar på att fråga här eftersom ni ändå diskuterar det. På canyourinit får jag upp You Have: 3.61 GHz Performance Rated at: 7.0395 GHz. Min processor har 2,7 GHz och är dubbelkärnig. Betyder det att jag har 3.61 GHz, 7 GHz eller någonting annat? Känns väldigt skumt om jag skulle ha 7 GHz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 (redigerat) Passar på att fråga här eftersom ni ändå diskuterar det. På canyourinit får jag upp You Have: 3.61 GHz Performance Rated at: 7.0395 GHz. Min processor har 2,7 GHz och är dubbelkärnig. Betyder det att jag har 3.61 GHz, 7 GHz eller någonting annat? Känns väldigt skumt om jag skulle ha 7 GHz. överklockat den? 3.61*2≈7ghz Redigerat 25 November 2009 av NuPallarJag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 Passar på att fråga här eftersom ni ändå diskuterar det. På canyourinit får jag upp You Have: 3.61 GHz Performance Rated at: 7.0395 GHz. Min processor har 2,7 GHz och är dubbelkärnig. Betyder det att jag har 3.61 GHz, 7 GHz eller någonting annat? Känns väldigt skumt om jag skulle ha 7 GHz. överklockat den? 3.61*2≈7ghz Nepp. Köpte den från Revolve-It i våras. De köper in olika datordelar och sätter ihop dem. Möjligen att de gjorde det innan jag fick hem den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 Passar på att fråga här eftersom ni ändå diskuterar det. På canyourinit får jag upp You Have: 3.61 GHz Performance Rated at: 7.0395 GHz. Min processor har 2,7 GHz och är dubbelkärnig. Betyder det att jag har 3.61 GHz, 7 GHz eller någonting annat? Känns väldigt skumt om jag skulle ha 7 GHz. Inte ens pro överklockarna lyckas få upp klockfrekvensen till 7GHz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 Min polares dator har 2.00 ghz och 2 kärnor! Och han testade lite olika spel på Can you run it. På cpu speed så får han 3.2 ghz. Då är hans CPU speed antagligen 3,2 och inte 2 GHz. Eller så såg ni fel och det var spelen som krävde 3,2GHz. Och för att du inte ska tjafsa emot så har min dator 2GHz och 2 kärnor och på Can you run it får jag 1,99GHz Det står tydlingen 3.2 cpu speed!Det står "You have: 3.2 ghz" för han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.